  • 1. Data: 2007-09-01 19:04:32
    Temat: Polbank "Raty -nie raty"
    Od: "Blondi" <k...@b...pl>

    Witam!

    Czy mógłby mi ktoś przybliżyć szczegóły i haczyk systemu kredytowego
    "Raty -nie raty" w Polbanku?
    Chciałabym wziąść kredyt na 1800zł i spłacać go ratami po 100zł. Ich oferta
    wydaje mi się najlepsza. Ile rzeczywiście zapłace za to?
    Proszę o łapatologiczne wyjaśnienie (jestem laikiem ekonomicznym).

    Pozdrawiam,
    Blondi.

  • 2. Data: 2007-09-01 19:12:04
    Temat: Re: Polbank "Raty -nie raty"
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Wrz, 21:04, "Blondi" <k...@b...pl> wrote:

    > Chciałabym wziąść kredyt na 1800zł i spłacać go ratami po 100zł.

    To nie jest kredyt gotowkowy.
    To sa zakupy bezgotowkowe w sklepach

    http://www.polbankefg.pl/p4_8_2.html

    "Dzieje się tak dlatego, bo po dokonaniu pierwszego zakupu na "raty -
    nie raty" otrzymasz kartę z indywidualnie dobranym limitem na wydatki,
    z której możesz korzystać, kiedy tylko potrzebujesz.

    A później po prostu kupujesz, co chcesz wszędzie tam, gdzie można
    płacić kartą, a więc także w sklepach, które nie są objęte systemem
    "rat - nie rat" oraz w sklepach internetowych."

  • 3. Data: 2007-09-01 19:27:00
    Od: "Blondi" <k...@b...pl>

    Szkoda :(
    Dzięki za odpowiedź!

    Blondi.

  • 4. Data: 2007-09-02 07:15:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Wrz, 21:27, "Blondi" <k...@b...pl> wrote:

    > Szkoda :(
    > Dzięki za odpowiedź!
    >
    > Blondi.

    Dlaczego szkoda?
    Przeciez chcesz cos kupic za kredyt?
    Wlasciwie wszedzie, za wyjatkiem np. zaplaty rzemieslnikowi, sie
    przyda powyzsza opcja.

  • 5. Data: 2007-09-02 08:17:55
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]

    Dlaczego szkoda?
    Przeciez chcesz cos kupic za kredyt?
    Wlasciwie wszedzie, za wyjatkiem np. zaplaty rzemieslnikowi, sie

    Dlatego szkoda, ze chciala wizas gotowke 1800zl - mala roznica....
    Gotowke mozna zainwestowac (nawet taka mala) i zarobic. Zakupy to jedynie
    konsumpcja.

  • 6. Data: 2007-09-02 08:30:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Wrz, 10:17, "swen" <n...@n...com> wrote:

    > Dlatego szkoda, ze chciala wizas gotowke 1800zl - mala roznica....
    > Gotowke mozna zainwestowac (nawet taka mala) i zarobic. Zakupy to jedynie
    > konsumpcja.

    U nas wiele osob wyplaca pieniadze z bankowatu, nawet karta kredytowa,
    a nastepnie udaje sie do sklepu czy biura turystycznego kupic obiekt
    swoich marzen (pomijajm juz robienie swoich wlasnych codziennych
    zakupow ta metoda)

    Nie zaszkodzi naprowadzenie na przemyslenie celu kredytu, bo moze to
    byc podobna sytuacja.

  • 7. Data: 2007-09-02 10:05:18
    Od: "Blondi" <k...@b...pl>

    Z tego co zrozumiałam systemie "raty -nie raty" można rozłożyć zadłużenie na
    maksymalnie 12 rat.
    Czy mogłabym wziąść tę kartę, iść do bankomatu, wypłacić pieniądze i
    korzystać "normalnie" z tej gotówki?

    Blondi.

  • 8. Data: 2007-09-02 10:48:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Wrz, 12:05, "Blondi" <k...@b...pl> wrote:
> [...]
    > maksymalnie 12 rat.
    > Czy mogłabym wziąść tę kartę, iść do bankomatu, wypłacić pieniądze i

    Nie - to o czym wspominalem, dotyczy ogolnie niezrozumienia idei kart
    kredytowych.

    Natomiast mozesz skorzystac z tych rat, kupujac kilka artykulow czy
    uslug platnych karta i rozlozyc te platnosci na wspomniane raty.W to
    miejsce wygospodarowuje ci sie gotowka z pensji, ktora inaczej
    musialabys przeznaczyc na te platnosci.

    Ewentualnie mozesz wziasc karte innego banku, wyplacic pieniadze z
    bankomatu, a za miesiac, po otrzymaniu rozliczenia transakcji
    przeniesc karte z zadluzeniem do Polbanku, dostac ich karte z
    zadluzeniem z tamtej rozlozonym na 10 rat + 5% - a oni splacaja sami
    calosc zadluzenia na poprzedniej karcie (moga ci zostac do splaty
    odsetki , zeby zamknac karte tamtego banku, bo nie wiem, jak dokladnie
    banki dogaduja sie w takiej sprawie - na wyciagu jeszcze nie bedzie
    wszystkich odsetek, zostana z nastepnego okresu, jeszcze
    nienaliczone).

  • 9. Data: 2007-09-02 10:54:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Ewentualnie mozesz wziasc karte innego banku, wyplacic pieniadze z
    > bankomatu, a za miesiac,

    Miesiac posaidania karty to przewaznie zbyt malo aby na tej podstawie
    przeniesc dana karte do innego banku.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-09-02 10:57:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Wrz, 12:54, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Miesiac posaidania karty to przewaznie zbyt malo aby na tej podstawie
    > przeniesc dana karte do innego banku.

    Najlepiej najpierw przejsc sie do Polbanku i porozmawiac z
    pracownikiem, czy jest to mozliwe. Zona przeniosla tam karte na 3-i
    miesiac posiadania.