  • 1. Data: 2002-07-15 06:33:42
    Temat: Podwojna platnosc w Czechach karta
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    WiTAM!
    Przedwczoraj bylem w Czechach i sprobowalem zaplacic karta eMax. Pani
    stwierdzila ze karta nie funguje i nie moge nia zaplacic. No coz troche sie
    zdziwilem i wyjalem chargeowke BZ WBK MasterCarda i zaplacilem.
    Dzisiaj patrze sobie na konto w mBanku i moje zdumienie nie zna granic:
    brakuje mi na rachunku kwoty platnosci ze sklepu!!! Zadzwonilem do mBanku i
    pytam sie co robic -sklep obciazyl mnie podwojna platnoscia -na rachunku
    sklepowym jest nr karty z BZ! Na wszelki wpadek pani sprawdzila czy
    rzeczywiscie byla taka platnosc -no i byla tylko musi zostac rozliczona. Mam
    teraz czekac az rozlicza to no i wlasnie: -czy pieniadze zostana mi
    zwrocone? Pani z mB stwierdzila, ze skoro nie zaplacilem tymi srodkami to mi
    zostana cofniete na rachunek. Ciekawy jestem czy tak bedzie rzeczywiscie. Ma
    ktos pdobne doswiadczenie w wycofywaniu takich transakcji?
    Pozdrawiam
    Wall
    P.S. Moje wkurzenie byloby proporcjonalnie mniejsze do kwoty jaka
    zaplacilem. Niestety kwota rachunku weszla w tysiace koron i nie usmiecha mi
    sie podwojnie za to placic.

  • 2. Data: 2002-07-15 07:27:04
    Temat: Re: Podwojna platnosc w Czechach karta
    Od: <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostana cofniete na rachunek. Ciekawy jestem czy tak bedzie rzeczywiscie. Ma
    > ktos pdobne doswiadczenie w wycofywaniu takich transakcji?
    Miałem tak, ale nie za granicą tylko w REALU, w Polsce. Pierwsza transakcja
    potwierdzona na pin-padzie nie doszła do skutku, druga tak. Konto zostało
    obciążone podwójnie. Zareklamowałem transakcję kanałem prywatnym i Bank mi
    pieniądze zwrócił na drugi dzień. Jakież było moje zdumienie, gdy za kilka dni
    na moje konto ponownie wpłynęła ta sama kwota. Tym razem rozliczano transakcje
    na podstawie potwierdzeń z REALu i w wyniku braku potwierdzenia zwrócono mi
    kwotę po raz drugi.
    A więc poczekaj kilka dni.
    W.

  • 3. Data: 2002-07-15 07:29:24
    Od: "Paul" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > P.S. Moje wkurzenie byloby proporcjonalnie mniejsze do kwoty jaka
    > zaplacilem. Niestety kwota rachunku weszla w tysiace koron i nie usmiecha

    Nie wiem dlaczego, ale zawsze czeskie ekspedientki kojarzą mi się z
    wyjątkowymi cwaniarami.

    --
    Pozdr.,
    Paul.

  • 4. Data: 2002-07-15 07:35:46
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Paul" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem dlaczego, ale zawsze czeskie ekspedientki kojarzą mi się z
    > wyjątkowymi cwaniarami.

    No tutaj bylo odwrotnie: ekspedienta przesunela karta eMax przez czytnik z
    lewa do prawa i czekala na odpowiedz systemu -no i otrzymala ze nie dziala.
    Nastepnie wziela karte MC z BZ i przesunela znowu z lewa do prawa -znowu nie
    dziala. Zawolala jeszcze jedna i ta kazala jej przesunac z prawa do
    lewa -zadzialalo. Myslalem, ze skoro tak to pewnie eMax tez by zadzialal
    jakby przesunela z prawa na lewo -a tu prosze niespodzianka -faktycznie
    zadzialo!
    Wall

  • 5. Data: 2002-07-15 07:47:33
    Od: "Jerzy \"Doom_\" Zientkowski" <d...@i...pl>

> [...]
    > lewa -zadzialalo. Myslalem, ze skoro tak to pewnie eMax tez by zadzialal
    > jakby przesunela z prawa na lewo -a tu prosze niespodzianka -faktycznie
    Z prawa w lewo jest skimmowanie, z lewa w prawo zwykle dzialanie ;)))))
    Doom_

  • 6. Data: 2002-07-15 08:39:48
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni
    > na moje konto ponownie wpłynęła ta sama kwota.

    he he - zastanawiam sie: to byl napad na bank czy na sklep ?

  • 7. Data: 2002-07-15 09:37:17
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jerzy "Doom_" Zientkowski" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z prawa w lewo jest skimmowanie, z lewa w prawo zwykle dzialanie ;)))))
    > Doom_
    Tia przeslizgiwanie... ;-)) Zobaczymy czy mi kase przeskimmuja (?)
    Wall

  • 8. Data: 2002-07-15 18:03:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 15 Jul 2002 08:33:42 +0200, "Wall" <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    >rzeczywiscie byla taka platnosc -no i byla tylko musi zostac rozliczona. Mam
    >teraz czekac az rozlicza to no i wlasnie: -czy pieniadze zostana mi

    Ludzie, zrozumcie w koncu, ze blokada to nie obciazenie !!! Zadne
    pieniadze nie zostana Ci zwrocone bo i nie zostaly zabrane.
    Blokada przy nieudanej transkacji czy to w POSie czy w bankomacie
    jest bardzo powszechnym zjawiskiem i a tu kazdy po jednym taki
    przypadku robi afere.
    Blokada najprawdopodobniej zostanie zdjeta po okolo 7-14 dni (w
    zaleznosci do banku). Jesli pojawi sie obciazenie, dobiero wtedy mozna
    sie martwic.
    Oczywiscie fakt nieslusznej blokady mozna zglosic do bankiu, jest
    spora szansa, ze blokade zdejma szybciej (w zaleznosci od wlasnych
    procedur).
    Ale nie ma tu zadnych powodow do wkurzania sie czy od razu generowania
    kolejnego posta na pbb.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 9. Data: 2002-07-16 07:43:22
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    > Ludzie, zrozumcie w koncu, ze blokada to nie obciazenie !!! Zadne
    > pieniadze nie zostana Ci zwrocone bo i nie zostaly zabrane.

    Jasne Panie Frabinski.

    > Ale nie ma tu zadnych powodow do wkurzania sie czy od razu generowania
    > kolejnego posta na pbb.

    No jak bys mial zablokowane tyle pieniedzy to chyba tez bys zrobil afere...
    I tak sobie mysle ze pomimo ze temat stary to ludzie powinni robic afery. Od
    tego jest ta grupa (nie od afer) -od
    wyjasniania -nawet_takiego_poirytowanego_wyjasniania_jak_Twoje_z
    a_ktore_dzie
    kuje!
    POzdrawiam
    Wall

  • 10. Data: 2002-07-16 10:05:06
    Od: "Luke M. Pychynski" <l...@N...plusnet.pl>

> [...]

    Od
    > tego jest ta grupa (nie od afer) -od

    wyjasniania -nawet_takiego_poirytowanego_wyjasniania_jak_Twoje_z

    Hm... Wydaje mi sie, ze dla jednego blokada 100 PLN moze wydawac sie ogromna
    kwota, dla drugiego kwota ta wyniesie 10k PLN. To w kwestii wzglednosci.
    Co do pbb to czasami wystarczy poszukac w archiwum aby rozwiac wszelkie
    watpliwosci. Ten temat byl wielokrotnie walkowany.
    Jezeli i to nie pomoze, smialo dzwoncie do bankow, przeciez im za to
    placicie, dlatego mozecie z cala pewnoscia ich dreczyc, obrazac, etc.
    Przeciez klient ma zawsze racje, nieprawdaz? Po zakonczonej zas rozmowie,
    przy wieczornym pacierzu, zmowcie ze trzy zdrowaski w intencji takiej, co by
    Was nie spotkala praca w infolinii z takimi klientami jak Wy :)
    Czego Wam z calego serca zycze :)

    Pozdrawiam,

    Lukasz M. Pychynski