  • 11. Data: 2003-06-10 10:50:49
    Temat: Re: Podatek od wzbogacenia
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > albo pozbierac darownizy na min kwote nieopodatkowana .... i po klopocie
    (o
    > ile duzo Ci nie brakuje ;))

    To są dwie różne sprawy. Darowiznę musisz zarejestrować i odprowadzić opłatę
    skarbową 2% (z wyjątkiem drobnych darowizn).

    Od darowizny musisz zapłacić podatek. Im bardziej obca osoba, tym niejszy
    limit bez podatku i większy podatek. Szczegóły np
    http://www.podatki.hoga.pl/akt_spaddar.asp

    Malwiak

  • 12. Data: 2003-06-10 13:46:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "malwiak" <m...@p...onet.pl> writes:

    > To nieprawda.

    Prawda prawda. Przeciez nie twierdze, ze Polska jest panstwem prawa.

    > W prawie podatkowym w wielu przypadkach obowiązek dowodu lezy
    > na podatniku. Jeśli kupujesz mieszkanie za 60k, to wezwany musisz udowodnić,
    > że zapłaciłeś należne daniny od tej sumy.

    Podstawa prawna?

    > Jeśli nie, to znaczy, ze nie
    > ujawniłeś dochodu i płacisz atrakcyjny podatek od żródeł nieujawnionych.
    > Zwróc uwagę, że tak jest nawet w cywilizowanych krajach.

    Podstawy prawne w tych krajach?

    > 60k może byc nie lada problemem dla kogoś. Liczenie przebiega np. jakoś tak:
    > pracuje 3 lata, w sumie zarobił po opodatkowaniu 60k, wydatki konieczne
    > (czynsz, jedzenie) to 1k misiecznie, kupił samochód za 20k i nijak nie
    > wychodzi nawet w pobliżu.

    Jesli przez 3 lata zarobil na ten wydatek, to u.s. nie bedzie sie tym
    w ogole interesowal. Jesli nie, to zapewne tez nie, ale moze to zalezy
    od kwoty. Tak jest w praktyce.
    Co innego, gdyby znalazl sie jakis "rzyczliwy" :-) najlepiej z jakimis
    szczegolami lewych akcji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2003-06-10 14:43:53
    Temat: Re: Podatek na Księżycu 75%
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > od kwoty. Tak jest w praktyce.
    > Co innego, gdyby znalazl sie jakis "rzyczliwy" :-) najlepiej z jakimis

    Kolega od nie dawna na naszej planecie?

    Z wypowiedzi rozmumiem, że nie masz praktyki, ale zanim zarzucisz pytaniami
    o podstawę prawną, polecam zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi,
    które regulują nasze życie (ordynacja podatkowa, ust. o pod dochodowym) np
    tu http://www.hetman.com.pl/wiedza/akty.php

    Cytat z powyższego serwisu ponizej, zaś podstawą prawną jest art 20 ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Pozdrawiam

    Malwiak

    Podatnicy często zapominają o tym, że od dochodów z nieujawnionych źródeł
    fiskus może wymierzyć podatek. Jeśli np. podatnik pracujący w "budżetówce" w
    ostatnim roku dokona zakupu nowego Volvo, 100-metrowego mieszkania w centrum
    Warszawy może być pewien, że urząd zapyta go skąd wziął pieniądze na te
    inwestycje.

    Sposób ustalenia przychodów pochodzących z nieujawnionych źródeł nie
    nastręcza większych trudności.

    Wysokość przychodów nie znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub
    pochodzących ze źródeł nieujawnionych ustala się na podstawie poniesionych
    przez podatnika w roku podatkowym wydatków i wartości zgromadzonego w tym
    roku mienia, jeśli wydatki te i wartości nie znajdują pokrycia w mieniu
    zgromadzonym w roku podatkowym oraz w latach poprzednich, pochodzących z
    przychodów opodatkowanych lub wolnych od opodatkowania.

    "Przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach" oraz "przychody
    pochodzące z nieujawnionych źródeł".

    Z przychodami nie znajdującymi pokrycia w ujawnionych źródłach będziemy
    mieli do czynienia wtedy, gdy przychody osiągane przez podatnika będą
    większe od przychodów pochodzących ze znanych organowi podatkowemu źródeł
    tych przychodów. W takich przypadkach "...organy podatkowe uzyskują
    uprawnienia do przyjęcia, że podatnik osiągnął dochody ze źródeł, których
    nie ujawnił..." - wyrok NSA z 13 stycznia 2000r. (I SA/Ka 960/98, Biuletyn
    Skarbowy z 2000 r. Nr 2, s. 19).

    Przychody pochodzące ze źródeł nieujawnionych to takie przychody, których
    podatnik nie ujawnił do opodatkowania pomimo ciążącego na nim obowiązku.
    Przykładem takich przychodów mogą być przychody z najmu, dochód uzyskany ze
    stosunku pracy za granicą. W takim przypadku pobiera się podatek w formie
    ryczałtu według stawki 75% dochodu. Takich dochodów nie łączy się z
    dochodami z innych źródeł.

    Przedawnienie ustalania podatku

    Zobowiązanie z tytułu opodatkowania dochodu nieznajdującego pokrycia w
    ujawnionych źródłach przychodów lub pochodzącego ze źródeł nieujawnionych
    nie powstaje, gdy decyzja ustalająca to zobowiązanie zostanie doręczona po
    upływie 5 lat. Ten termin liczy się od końca roku, w którym upłynął termin
    do złożenia zeznania rocznego dla podatników podatku dochodowego od osób
    fizycznych, za rok podatkowy, którego dotyczy decyzja.

  • 14. Data: 2003-06-10 16:31:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "malwiak" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Z wypowiedzi rozmumiem, że nie masz praktyki,

    To wlasnie zle rozumiesz, z tym ze mnie us o nic nie pytal. Oprocz
    kwitow na odliczenia.

    > Cytat z powyższego serwisu ponizej, zaś podstawą prawną jest art 20 ustawy
    > o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Mialem na mysli bardziej zwiazana z rzeczywistoscia podstawe prawna.

    Wez np. pod uwage, ze us nie dysponuje informacja o Twoich biezacych
    oplatach, i w zwiazku z tym nie moze nic o nich zakladac.

    Nie bede rozwazal przypadkow hipotetycznych, bo nie o to chodzi, w tym
    konkretnym przypadku chodzilo o 60 kzl (a nie o zadne Volvo i mieszkanie
    100 m2) i bardzo watpie, by pies z kulawa noga sie tym zainteresowal.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2003-06-10 16:46:22
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > Mialem na mysli bardziej zwiazana z rzeczywistoscia podstawe prawna.

    Regulamin Tłoczni Win???
    Sorry, odpadam z wątku i pozdrawiam. Zresztą zagalopowaliśmy się bo NTG:
    pl.soc.prawo.podatki

    Malwiak

  • 16. Data: 2003-06-10 16:59:36
    Od: Sławek Owoc <s...@d...agh.edu.plspam>

    "malwiak" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > (o
    >

    > To są dwie różne sprawy. Darowiznę musisz zarejestrować i odprowadzić
    opłatę
    > skarbową 2% (z wyjątkiem drobnych darowizn).

    musisz - o ile przekracza kwoty przezemnie wymienione ... - takie ja mam
    informacje

    > Od darowizny musisz zapłacić podatek. Im bardziej obca osoba, tym niejszy
    > limit bez podatku i większy podatek. Szczegóły np
    > http://www.podatki.hoga.pl/akt_spaddar.asp

    jw.

    to sa kwoty wolne od podatku.

    Pozdrawiam
    Slawek

  • 17. Data: 2003-06-10 20:15:26
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > opłatę
    >
    > musisz - o ile przekracza kwoty przezemnie wymienione ... - takie ja mam
    > informacje
    >

    > Pozdrawiam
    > Slawek

    A tak na prawdę jest tak (http://www.podatki.hoga.pl/akt_czyn4.asp):

    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:

    10) pożyczki udzielane:

    b) osobom prawnym zwolnionym od podatku na podstawie art. 8 pkt 3,
    c) na podstawie umowy zawartej między osobami zaliczonymi do I grupy
    podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków i darowizn - do
    wysokości kwoty nie podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem,
    d) innym osobom, niż wymienione w lit. c), jeżeli łączna kwota lub wartość
    tych pożyczek udzielonych tej samej osobie nie przekracza w ciągu roku 1000
    zł,

    POzdr

    MW

  • 18. Data: 2003-06-12 09:51:19
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    Ja mam inne pytanie a propos watku kupowania mieszkań. Przy zakupie
    mieszkania płaci sie podobno podatek 2% od wartosci mieszkania nie liczac
    oplaty notarialnej.
    Czy to prawda i jak nazywa sie ten podatek?

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej