  • 21. Data: 2015-01-25 15:56:58
    Temat: Re: Ping-pong 3%
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 15:08, MarcinF pisze:
    > Nic się nie stanie, w unii oprocentowanie jest niskie, w niektórych
    > krajach po odliczeniu inflacji lokaty przynoszą straty.

    Tylko pensja jakby "trochę" wyższa. Dla polskich rodzin często odsetki
    stanowiły dodatkowy - znaczny - dochód.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2015-01-25 16:05:50
    Od: S <a...@w...pl>

    > Pozostanę przy swoim zdaniu i będziemy mogli porównać nasze stanowiska za ok. 5
    lat. :)

    OK ;-)

    > To tylko świadczy że ludzie dysponowali niewielkim kapitałem.

    Kwestia definicji "niewielkiego kapitału". Cały czas rozmawiamy o Kowalskim.

    > Antybelki dla ludzi z dużym kapitałem to nie było rozwiązanie.
    > Nikt nie będzie siedział i klikał by wyklikać 100 lokat.

    Szczerze? W maksymalnym momencie miałem ponad 100 lokat w Idei. Im
    więcej ktoś miał, tym więcej mógł zyskać na antybelkach. Ja bym
    powiedział, ze dla małych oszczędności nie warto było się bawić. Dla
    10.000zł odsetek antybelka dawała 1900zł oszczędności. Dużo.

    > To Twoje zdanie. Wybacz, nie będę się bawił w rozbijanie teorii spiskowych. :)

    Oraz ekonomistów, których znam. OK - pas.

    > Bardzo idealistyczne i głupie myślenie. Rynek podlega cyklom, nie ma
    > stałych wartości.

    Jeśli tak to zobowiązanie na 30 lat jest równie głupie.

    > W tych kwotach wyżej masz uwzględnione wszystkie rodzaje, w tym _obowiązkowe OFE_,
    > więc wróćmy do realnych 14 tys. :-)

    OK, niech będzie. i?

    > Opłaca, tylko nie na bezpiecznych depozytach. Proste.

    A! I gdy to już osiągnęliśmy to teraz mamy podsyłane super-oferty
    inwestycyjne ;-) Zazwyczaj korzystanie z nich wiąże się z maksymalizacją
    zysków banków, przy utracie kapitału Kowalskiego.

    > Ależ oczywiście... I tylko znów statystyki temu przeczą. ;)

    Skoro uważasz, że dziś więcej osób ma książeczki mieszkaniowe niż w PRL,
    albo więcej dzieci SKO to OK. Niedawno oglądałem film "80 milionów".
    Okazało się, że nawet Solidarność w banku trzymała pieniądze ;-) Kilka
    lat potem, jeden z przywódców publicznie głosił, że konta w banku nie
    posiada ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2015-01-25 16:30:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 15:56, S pisze:

    > Tylko pensja jakby "trochę" wyższa. Dla polskich rodzin często odsetki
    > stanowiły dodatkowy - znaczny - dochód.

    A myślałem że odsetki stanowią znaczny dochód rentierów,
    a nie polskich rodzin, w przypadku których biorąc nawet
    średnią trudno nazwać te dochody znacznymi.

  • 24. Data: 2015-01-25 16:35:01
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 16:30, MarcinF pisze:

    > A myślałem że odsetki stanowią znaczny dochód rentierów,
    > a nie polskich rodzin, w przypadku których biorąc nawet
    > średnią trudno nazwać te dochody znacznymi.

    Teraz tak, bo mamy taką, a nie inną sytuację. W 2000 roku oszczędzanie
    na samochód wart 40.000zł dawało odsetki niewiele niższe niż najniższa
    krajowa. Bezrobocie było 2x wyższe, ale ktoś kto był bezrobotny, a miał
    oszczędności to specjalnie się nie martwił. Dziś bezrobotny ma duży
    problem...

    Tak jak w pogrążonej kryzysem Grecji, w której średnia pensja jest... 2x
    wyższa niż mlekiem i miodem płynącej Polsce ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2015-01-26 09:32:33
    Od: " 666" <...@...6>

    Rocznie?

    -----

  • 26. Data: 2015-01-28 10:22:36
    Od: " 666" <...@...6>

    Żadnej szansy.
    Co jest ciekawe same w sobie.

    -----

  • 27. Data: 2015-01-29 19:05:47
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 09:32, 666 pisze:
    > Rocznie?
    >

    > -----

    Jeśli dopisali Ci brutto 10.000 to 19% podatku z tego to 1900. A czy
    10.000 odsetek uzbierało się rocznie, przez 10 lat czy przez miesiąc to
    zależy do wielkości kapitału.

    --
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2015-01-29 21:35:01