  • 1. Data: 2007-03-30 02:29:29
    Temat: Pieniadze z USA
    Od: vir <v...@g...pl>

    Szukam sposobu jak najtaniej przeslac pienidze z USA do Polski ...czek
    jesli tak to jaki i w jakim banku go zrealizowac, moze Money Order ...?,
    albo slyszalem kiedys o wysylaniu karty bankomatowej amerykanskiego
    banku i wyplacie pieniedzy w polskim bankomacie-czy ktos to kiedys
    robil...?. Z gory dzieki za wszelkie sugestie

    pozdr!

  • 2. Data: 2007-03-30 05:46:20
    Temat: Re: Pieniadze z USA
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > banku i wyplacie pieniedzy w polskim bankomacie-czy ktos to kiedys
    > robil...?. Z gory dzieki za wszelkie sugestie

    Idz do banku Washington Mutual [WaMu] www.wamu.com, znajdz najblizsza placowke,
    otworz konto, a potem wykonaj darmowy international wire transfer do Polski na
    konto dolarowe, najlepiej na takie, w ktorym nie pobieraja prowizji od
    przychodzacych przelewow zagranicznych (MultiBank, BZ WBK, Citibank).

    Jesli masz problem z otwarciem konta w WaMu, to mozesz to zrobic z kazdego
    swojego banku, zaplacisz z 30-50$ jednorazowo.

    Kasa bedzie na rachunku w Polsce nastepnego dnia pewnie.

  • 3. Data: 2007-03-30 12:34:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    k...@g...com says...

> [...]
    > swojego banku, zaplacisz z 30-50$ jednorazowo.
    >
    > Kasa bedzie na rachunku w Polsce nastepnego dnia pewnie.

    Nie do wszystkich bankow w Polsce WaMu wysyla pieniadze za darmo. W
    warunkach darmowego przelewu napisane jest ze MOGA nastpic potracenia
    bankow posrednikow. Nie ma zadnego sposobu na dowiedzenie sie czy
    transfer do twojego banku bedzie szedl przez bank posrednik czy nie.
    Wiec czasem jest darmowo a czsem nie (w moim przypadku pobrano 15
    dolarow GDZIES po drodze). Jesli otworzysz konto w Wamu to uwazaj na to
    aby nie otworzyli ci przy okazji konta oszczednosciowego (za ktora
    pobieraja oplate miesieczna, dadatkowo przelew wykonasz tylko w oddziale
    - nie da sie via telefon lub internet.

    AP

  • 4. Data: 2007-03-30 23:25:42
    Od: vir <v...@g...pl>

    AP napisał(a):
> [...]
    > aby nie otworzyli ci przy okazji konta oszczednosciowego (za ktora
    > pobieraja oplate miesieczna, dadatkowo przelew wykonasz tylko w oddziale

    a co z czekami? W WBK realizuja czeki wszystkich amerykanskich bankow i
    ponoc kosztuje to tylko 25PLN niezaleznie od kwoty. Ciekaw jestem ile w
    tym prawdy...

    pozdr!

  • 5. Data: 2007-03-30 23:26:39
    Od: vir <v...@g...pl>

  • 6. Data: 2007-03-31 00:07:07
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > a co z czekami? W WBK realizuja czeki wszystkich amerykanskich bankow i
    > ponoc kosztuje to tylko 25PLN niezaleznie od kwoty. Ciekaw jestem ile w

    Moze i 100% prawdy, ale potem nie denerwuj sie, ze Ci beda realizowac czek ponad
    6 miesiecy! Zwlaszcza jesli otworzysz konto i wlozysz czek. Bedziesz czekal
    kilka miesiecy.

  • 7. Data: 2007-03-31 07:05:48
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    kjvirtual <k...@g...com> wrote:

    > Moze i 100% prawdy, ale potem nie denerwuj sie, ze Ci beda realizowac czek ponad
    > 6 miesiecy! Zwlaszcza jesli otworzysz konto i wlozysz czek. Bedziesz czekal
    > kilka miesiecy.

    Czek wystawiony na M&T Bank, 25pln oplata, 6 tygodni realizacja. BZWBK. Wczoraj
    przyszly $$$.

    Polecam ta usluge.

    WWieslaw

    PS. Faktycznie musialem otworzyc konto w USD - prowadzone bezplatnie, z
    podgladem przez siec. Nie uwazam tego za wade. Nie trzeba jak w Pekao
    zasilac zadna kwota na dzien dobry.

  • 8. Data: 2007-03-31 22:55:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    AP napisał(a) w wiadomości: ...
    >In article <5...@n...onet.pl>,
    >k...@g...com says...
    wyplacie pieniedzy w polskim bankomacie-czy ktos to kiedys

    Można ale są opłaty za wyciąganie kasy z bankomatu (czy w przypadku
    ich banków za granicą wyższe?), przewalutowanie i limity wypłat
    też mogą być uciążliwe.
    Kolega przysłał kiedyś kartę rodzinie, ale nie mam z nim kontaktu.

    Były już złośliwe uwagi na grupie, że w niektórych amerykańskich
    oddziałach mogą nie wiedzieć co to wire transfer. To prawda?

> [...]
    >bankow posrednikow. Nie ma zadnego sposobu na dowiedzenie sie czy
    >transfer do twojego banku bedzie szedl przez bank posrednik czy nie.

    W PEKAO SA drogo, ale ile kosztować będzie (włącznie z pośrednikami)
    byli w stanie powiedzieć - trzeba było podać SWIFT banku odbiorcy
    i kwotę i poczekać kilka minut.

> [...]
    >dolarow GDZIES po drodze). Jesli otworzysz konto w Wamu to uwazaj na to >aby nie
    otworzyli ci przy okazji konta oszczednosciowego (za ktora

    Jak się mają w USA konta "oszczędnościowe" do "zwykłych"?
    Bo w Polsce jest raczej na odwrót - RORy/a'vista zwykle płatne a
    oszczędnościowe (np. w KB, OKO w ING, TOP w Getin) za darmo.

    Arek