  • 1. Data: 2005-02-08 18:05:24
    Temat: Pieniądze dla dzieci
    Od: "Krzys1972" <k...@i...pl>

    Witam,

    Mam 2 dzieci. 1roczek i 3 latka. Chcialbym zalozyc dla nich jakies konto
    oszczednosciowe lub cokolwiek innego aby wplacac im powiedzmy po 50-100zm
    miesiecznie na jednego. Zalezy mi aby mieli jakies rozsadne pieniadze jak
    wejda w dorosle zycie. Czy mozecie mi cos dobrego polecic ?? aby te
    pieniadze dobrze sie rozwijaly itp ?? Wazne jest takze aby nie bylo tak iz w
    przypadku kiedy nie bedzie mnie stac wplacac przez jakis okres aby nie
    potracali mi w banku pieniedzy z ich rachunkow.

    Jednym słowem mówiąc zależy mi na dzieciach ich przyszłości. Czy możecie mi
    coś dobrego polecić ?? proszę.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-02-08 18:10:31
    Temat: Re: Pieniądze dla dzieci
    Od: "Sebastian" <s...@C...onet.pl>

    Użytkownik "Krzys1972" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiecznie na jednego.
    > Jednym słowem mówiąc zależy mi na dzieciach ich przyszłości. Czy możecie

    proponuje inwestycje w systematyczne oszczedzanie w fundusze inwestycyjne -
    male wplaty przez dlugi okres usrednia ryzyko wahan kursow jednostek (15 lat
    to raczej dlugi okres) i powinny przyniesc wiecej korzysci niz lokata
    (zwlaszcza ze na poczatek lokata bedzie na symboliczna kwote podobnie jak i
    oprocentowanie).

    w pekao'sie - ta forma oszczedzania to PAK (inwestuje w pioneera - od
    obligacji po akcje)
    w innych bankach takze cos takiego istnieje.
    popytaj w wybranym/swoim ulubionym.

    Sebastian

  • 3. Data: 2005-02-08 20:27:20
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Krzys1972" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jednym słowem mówiąc zależy mi na dzieciach ich przyszłości. Czy możecie
    > mi coś dobrego polecić ?? proszę.

    Załóż sobie konto w mbank, załóż sobie supermakler, wpłacaj na fundusz akcji
    SEB3 lub podobny rzeczone 50zł miesięcznie
    Jeśli chcesz to doglądać przelew zrobisz ręcznie
    Jeśli nie chcesz zrobisz zlecenie stałe
    Jeśli uznasz, ze cię nie stać po prostu wstrzymasz się na jakiś czas
    Jeśli korzystanie z mbank jest dla ciebie zbyt kosztowne, możesz to zrobić z
    banku w którym masz już tanie konto.
    Szacujmy 20 lat wpłat po 50 zł to 12 tys. kapitału
    Ile może od tego być odsetek ? 5%, czyli w dorosłe życie wejdą kwotą 32 tys.
    Siła nabywcza raczej zostanie.
    Inwestycje w akcje przy tak znikomych kwotach obarczone są dużą prowizją
    Jak się dobrze przyjrzysz, to również wystarczy w tym celu dowolna lokata z
    możliwością dopłat, czyli konta bankowe typu eMax mbank, OKO ING
    Być może warto w tym roku zbierać na lokacie bankowej, a jak akcje za rok ,
    dwa, pięć spadną na łeb na szyję i wszyscy odtrąbią głęboką bessę, wtedy
    kupisz owe nic nie warte akcje za zgromadzoną lokatę by je umorzyć i wsadzić
    na lokatę jak media odtrąbią hossę.
    Zapewne warto też obejrzeć oferty dla dzieci towarzystw ubezpieczeniowych.
    One mogą być atrakcyjne, jeśli uwzględnisz, że może Ci się stać krzywda i
    ubezpieczyciel ma przejąć opłacanie składek.
    Z takimi kwotami nie poszalejesz.
    Ale to mój punkt widzenia i nie musisz się z nim zgadzać

  • 4. Data: 2005-02-08 22:33:51
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2005 19:05:24 +0100, Krzys1972 naskrobał(a):

> [...]
    > potracali mi w banku pieniedzy z ich rachunkow.
    >
    > Jednym słowem mówiąc zależy mi na dzieciach ich przyszłości. Czy możecie mi

    Od 12 roku angielski od 15 niemiecki. Zwrot w ciągu 10 lat liczony w min.
    tysiącach procent.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2005-02-09 07:16:35
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > potracali mi w banku pieniedzy z ich rachunkow.
    >
    > Jednym słowem mówiąc zależy mi na dzieciach ich przyszłości. Czy możecie

    a moze lepiej to daj im "wedke" a nie "rybe" ?
    do np. 4 roku zycia niech maja dziecinstwo a potem stawiaj na ich edukacje
    rozwoj zawodowy i osobowy

    za 20 lat w sytuacji nizu demograficznego na pewno nie beda mialy problemow
    z praca a w ciagu roku zarobia wiecej niz Ty odlozysz przez te 20 lat

    PiotR

  • 6. Data: 2005-02-09 19:56:29
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

> [...]
    > problemow
    > z praca a w ciagu roku zarobia wiecej niz Ty odlozysz przez te 20 lat

    Sposób prosty i najlepszy !!! Zgadzam się z dwoma ostatnimi opiniami. Porady
    tupu inwestycje w fundusze obligacji, supermarket mBanku, czy o zgrozo w
    fundusze akcji .... są albo obarczone wysokimi opłatami za nabycia jednostek
    TFI (obligacyjne) przy stosunkowo małej stopie zwrotu - papiery skarbowe są
    coraz gorzej oprocentowane ... lub też obarczone zbyt dużym ryzykiem przy
    równie wysokich opłatach manipulacyjnych (fundusze akcyjne). Rozumiem
    jednak, że chcesz mieć przygotowane dla nich trochę grosza - może po prostu
    rachunek eMAX w mBanku ? Ucz dzieci języków obcych, posyłaj na tańce lub
    naukę gry na instrumencie - to fantastycznie synchronizuje współpracę obu
    półkul mózgu - dzieciaki nie będą miały kłopotów z logicznym myśleniem -
    czyli z niczym :). Po studiach rozpoczną pracę w renomowanej firmie na
    zachodzie, zarabiając kilka razy więcej niż Ty teraz i pomyślą - nasz tata
    to wspaniale tym wszystkim pokierował :)

    Pozdrawiam
    KS