  • 11. Data: 2003-01-19 17:35:16
    Temat: Re: Peoszę o pomoc
    Od: "cAdserv" <c...@k...net.pl>

    Witam!
    Oświadczenie o zamknięciu konta - styczeń
    czeki zrealizowane w maju w miejscowościach oddalonych o ok.150 km, na
    nazwisko osoby której nie znam.
    Na razie dostałem wezwanie do spłacenia w terminie 7 dni od daty
    dostarczenia pisma, w przeciwnym wypadku sprawa kierowana jest do egzekucji.

    Zbyszek

  • 12. Data: 2003-01-19 17:45:42
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "cAdserv" <c...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Oświadczenie o zamknięciu konta - styczeń
    > czeki zrealizowane w maju w miejscowościach oddalonych o ok.150 km, na
    > nazwisko osoby której nie znam.

    Czy czeki zostały zrealizowane tego samo dnia czy też w pewnych odstępach
    czasu - np. co kilka dni jeden?

    Nie odpowiedziałeś także na pytanie gdzie zostały zrealizowane - czy w
    bankach czy na poczcie czy też zapłacono w nimi w sklepie.

    Odpowiedź na powyższe pytania jest bardzo ważna i od tego zależą szansę na
    wygraną przed sądem - a bez tego się raczej nie obędzie.

    PZDR
    MAX

  • 13. Data: 2003-01-20 05:41:30
    Od: c...@o...pl

    Witam!
    Czeki zostały zrealizowane w ciągu kilku dni bo jak pisałem bank pokazał mi dwa
    w chwili stwierdzenia debetu ale ostatecznie nie wiem ile czeków zostało
    zrealizowanych. Nie mam informacji w jakich punktach - czy to były sklepy czy
    poczta lub inne banki. PKO nie udzieliło mi takich informacji. Widziałem tylko
    ksero dwóch czeków z nazwiskiem osoby na którą rzekomo wystawiono czek.
    Przypuszczam, że nie jest to prawdziwe nazwisko a dowód osobisty został
    prawdopodobnie skradziony (to są tylko moje przypuszczenia).
    Zbyszek

  • 14. Data: 2003-01-20 08:47:45
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przypuszczam, że nie jest to prawdziwe nazwisko a dowód osobisty został
    > prawdopodobnie skradziony (to są tylko moje przypuszczenia).

    Jeżeli rzeczywiście są tylko dwa czeki na kwotę ok. 5000 PLN, to masz bardzo
    dużą szansę na wygraną w sądzie. Kwota taka nie jest bowiem objęta umową
    miedzybankową o natychmiastowej realizacji czeków (to nie jest nazwa
    własna), tzn. bank, któremu przedłożono czek do realizacji musi najpierw
    pozyskać daną kwotę z konta posiadacza rachunku aby ją wypłacić (to
    wprowadzono do prawa bankowego po aferze z Baksikiem i Gąsiorowskim). Jeżeli
    tego nie zrobił (tzn. wypłacił przed uzyskaniem pieniędzy) to działa na
    własne ryzyko i szkoda powstaje w jego majątku (tak czy tak szkoda powstaje
    w majątku banku, ale o tym za dużo trzeba pisać)

    Jeżeli bank dalej będzie żądał wypłaty znajdź adwokata/radcę prawnego
    specjalizującego się w prawie cywilnym/bankowym. Nie mam niestety czasu, aby
    wszystko napisać, ale masz bardzo duże szanse na wygraną. Poza tym zawiadom
    prokuraturę o dokonanym fałszerstwie.

    Znając życie sąd zawiesi postępowanie cywilne do czasu zakończenia
    postępowania karnego, więc przygotuj się raczej na dość długi proces. A
    następnym razem jak sobie zostawisz jakiś bankowy instrument płatniczy jako
    pamiątkę, to nie zapomnij go wcześniej odpowiednio uszkodzić.

    Pzdr
    MAX

  • 15. Data: 2003-01-20 09:52:01
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>