  • 1. Data: 2004-04-05 10:09:47
    Temat: Pekao SA: Eurokonto normalne a studenckie
    Od: "3kawki " <3...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam grupowiczów,

    od jakiegoś czasu w/w bank próbuje w swojej korespondencji
    "zachęcić" mnie do eurokonta normalnego zamiast studenckiego.

    Tak się składa, że nie mieszkam już od jakiegoś czasu w mieście,
    gdzie studiowałem i gdzie jest odział, gdzie mam stare
    konto studenckie. W tym mieście bywam teraz może 2-3 razy do roku.
    Na codzień używam konta w innym banku.

    Ale do rzeczy:
    Na koncie jest jakaś stała drobna kwota, która wystarcza (rocznie)
    na pokrycie kosztów jego prowadzenia (kilka PLN miesięcznie x 12).
    Do tego mam tam jakies lokaty na łączną sumą circa 1 tys. EUR.

    Moje pytania (do ludzi znających prawa chaosu rządzące Pekao :-)):

    1. Czy bank ma prawo zmienić rodzaj prowadzonego konta
    (tj. studenckie -> normalne), gdy tak sobie uzna
    za stosowne?
    Chodzi mi, o to czy może jednostronnie zmienić rodzaj konta
    czy też (jak w cywilizowanych krajach) grzecznie poczekać
    aż JA się do niego wybiorę i JA podpiszę nową umowę?

    Jeśli może to zrobić jednostronnie, to jak musi mnie o tym
    zawiadomić (telefon, list polecony, etc.).

    2. W razie mojego usilnego braku reakcji na pisma banku,
    czy może on po prostu wypowiedzieć mi umowę na prowadzenie
    konta? Jeśli tak, to co się stanie ze środkami na koncie?

    Oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłaby likwidacja
    rachunku w Pekao, ale tak się składa że ze względów
    wygody (dostęp do bankomatów) chciałbym w miarę możliwości
    dalej trzymać u nich konto.

    Pozdrawiam,
    3k.

  • 2. Data: 2004-04-05 10:49:50
    Temat: Re: Pekao SA: Eurokonto normalne a studenckie
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "3kawki " <3...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:
    > Oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłaby likwidacja
    > rachunku w Pekao, ale tak się składa że ze względów
    > wygody (dostęp do bankomatów) chciałbym w miarę możliwości
    > dalej trzymać u nich konto.

    Najprostsze rozwiazania sa najlepsze - zamknij to konto ;) Do bankomatow
    najlepsze jest inteligo/pkobp.

  • 3. Data: 2004-04-05 11:07:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> wrote:
    > Najprostsze rozwiazania sa najlepsze - zamknij to konto ;) Do
    > bankomatow najlepsze jest inteligo/pkobp.

    albo Xeliona zaloz :) (uwaga na ograniczony zasieg)

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-04-05 12:45:09
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "3kawki " <3...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > czy może on po prostu wypowiedzieć mi umowę na prowadzenie
    > konta? Jeśli tak, to co się stanie ze środkami na koncie?

    Jak się będą chcieli za ciebie zabrać, to przyślą ci pisemko z prośbą o
    dostarczenie dokumentów stwierdzających, że jesteś studentem. Jak tego nie
    zorbisz to wypowiedzą ci umowę. Środki wylądują na nieoprocentowanym koncie
    bankowych do czasu podjęcia przez ciebie decyzji, co z nimi zrobić.
    Całość korespondencji listem poleconym.

  • 5. Data: 2004-04-05 19:42:59
    Od: "AruBuru" <a...@r...atsUSUN.pl>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    > Najprostsze rozwiazania sa najlepsze - zamknij to konto ;) Do bankomatow
    > najlepsze jest inteligo/pkobp.

    Najprostsze rozwiązanie - zostaw konto i zmień go na to z wyższej półki
    (Standard, Plus). Przez 3 miesiące będziesz płacił cały czas jak za
    Akademickie (jest taka promocja), a w międzyczasie zastanowisz się czy
    dodatkowe usługi z rachunków wyższych są ci potrzebne i jak je
    wykorzystujesz. Dodatkowo od 1 kwietnia zwiększył się w rachunkach zestaw
    usług w pakiecie pomocnym.

    Co do pytanie to z tego co mi wiadomo Akademickie otwierane jest na czas
    określony (tak masz w umowie?)

    Pozdro
    AruBuru

  • 6. Data: 2004-04-09 21:19:28
    Od: "Maarcel [Lodz]" <a...@...stopce>

    w przypadku konta "starego" nie moga Ci nic zrobic, moga tylko prosic
    o zmiane

    W nowych jest zapis w umowie "do ukonczenia studiow lub 26 roku zycia"
    Marcin "Maarcel" Antczak
    m a n t c z a k (malpa) o p . p l