  • 1. Data: 2005-01-24 10:07:32
    Temat: PayPal - problem
    Od: "Piaskowski, Rafal" <R...@d...com>

    Witam serdecznie

    Nie wiem, jak sobie poradzić. Kupiłem stary aparat na ebay-u
    amerykańskim za 550$. Muszę gościowi jakoś zapłacić. Ten człowiek
    napisał, że możliwa płatność przez PayPal albo czekami (on jest z
    Australii). Zastanawiam się, jak to zrobić, na PayPal-u nie można się
    zarejestrować Polakom, a z czekami to nie za bardzo wiem o co mu chodzi.
    Może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym zakresie? Zastanawiam się,
    dlaczego nie mogę mu zrobić przelewu na jego konto, może to nie jest
    możliwe z Polski do Australii? A może ktoś ma konto w PayPal i mógłby mi
    pomóc.

    Pozdr.
    Rafał Piaskowski.

  • 2. Data: 2005-01-24 10:40:17
    Temat: Re: PayPal - problem
    Od: "Sumik" <s...@n...pl>

    trzeba bylo pomyslec przed licytacja...

  • 3. Data: 2005-01-24 10:49:57
    Od: "Fosgate" <f...@p...onet.usun.to.pl>

> [...]
    > dlaczego nie mogę mu zrobić przelewu na jego konto, może to nie jest
    > możliwe z Polski do Australii? A może ktoś ma konto w PayPal i mógłby mi

    Na konto przelewu nie zrobisz dopóki sprzedawca ni epoda ci numeru konto.
    Zdziwiłbym się jednak gdyby ci podał :-) U nich nie ma w zwyczaju robic
    przelewów na konta tak jak u nas. Takie sprawy załatwiają zwykle przez
    Money Order. Jest tylko jeden problem, od kwoty 550$ zapłacisz około 45$
    prowizji jeśli skorzystasz z Western Union. Ja robię to w ten sposób, że
    płacę poprzez www.bidpay.com za pomocą karty (albo wypukła VISA albo karta
    tzw. "internetowa") i oni wysyłają Money Order do sprzedawcy. Przy tej
    kwocie pobiorą prowizję ok.18$. pytanie czy obsługują Australię.
    O legalnym założeniu konta na PayPal zapomnij.
    RF

  • 4. Data: 2005-01-24 12:19:32
    Od: f...@y...com

    > z czekami to nie za bardzo wiem o co mu chodzi.

    Domyslam sie, ze chodzi mu o normalny czek z rachunku osobistego w $. Sprobuj
    sie moze dowiedziec, czy mozesz mu wyslac czek bankierski (bank draft). Kiedys
    Pekao mialo to w ofercie - teraz pewnie mozesz dostac w wiekszosci bankow.

    > A może ktoś ma konto w PayPal i mógłby mi pomóc.

    hmm... konto mam, ale jak wyobrazasz sobie te pomoc? $550 to troche duze ryzyko.

  • 5. Data: 2005-01-24 13:07:56
    Od: f...@y...com

    > trzeba bylo pomyslec przed licytacja...

    Swietna rada! :) Pracujesz moze w telefonicznej obsludze klienta ktoregos z
    bankow? Bo podejscie do rozwiazywania problemow - podobne. :)

  • 6. Data: 2005-01-24 13:49:43
    Od: "Sumik" <s...@n...pl>

    > Swietna rada! :) Pracujesz moze w telefonicznej obsludze klienta ktoregos
    > bankow? Bo podejscie do rozwiazywania problemow - podobne. :)

    uwazam ze swietna...
    bo najpierw nalezy sie zastanowic w jaki sposob ureguluje sie naleznosc,
    a dopiero pozniej licytowac!

  • 7. Data: 2005-01-24 14:04:41
    Od: "pronet2" <p...@i...net.pl>

    Napisz do sprzedawcy i zapytaj czy przyjmie platnosc przez Paymate (
    oczywiscie jesli jest to www.ebay.com.au ) tam mozesz normalnie zaplacic karta
    i to polska karta. Konto w PayPal tez mam ale tak jak poprzednik nie wiem jak
    wyobrazasz sobie realizaje tej pomocy

  • 8. Data: 2005-01-24 14:54:14
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message ct2udb$2ci$...@i...gazeta.pl, Sumik <s...@n...pl> wrote:
    > uwazam ze swietna...
    > bo najpierw nalezy sie zastanowic w jaki sposob ureguluje sie
    > naleznosc, a dopiero pozniej licytowac!

    Rada jest doskonała, ale na przyszłość. Myślę, że pytacz
    sam doszedł już do takiego wniosku.
    Ta rada nie daje rozwiązania bieżącego problemu,
    a o to chodziło pytającemu.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 9. Data: 2005-01-24 17:15:05
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Skad wy macie te konta w PayPalu?

    Niby jest to niemozliwe a ma je co druga osoba.

    PZDR

  • 10. Data: 2005-01-24 17:17:13
    Od: "WEarl" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fosgate" napisał w wiadomości ...

> [...]
    > tzw. "internetowa") i oni wysyłają Money Order do sprzedawcy. Przy tej
    > kwocie pobiorą prowizję ok.18$. pytanie czy obsługują Australię.

    A dlaczego nie maja obslugiwac. Jakis czas temu placilem Australijczykowi
    przez http://Bidpay.com Zero problemow.
    Polecam !

    Wearl