  • 21. Data: 2010-03-23 17:17:17
    Temat: Re: PZ a zamknięcie konta
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> writes:

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    [..]

    > nie pozwala na dalsze korzystanie z uslug zwiazanych z danym kontem
    > przez jego byłego posiadacza, bo wierzyciel (jeśli u niego zgody nie
    > odwołano) dalej może mieć prawne umocowanie do dobijania się o swoje,
    > a przy tym ponosi on i jego bank koszty związane z obsługą, czyli bank
    > płaci KIR-owi, a wierzyciel płaci swojemu bankowi, choć dyspozycje się

    Ale to problem na linii wierzyciel - dłużnik. Bankowi dłużnika nic do
    tego.
    KJ

    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

  • 22. Data: 2010-03-23 18:43:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Tak przeglądając dyskusję wychodzi na to, że ten Bilix to wcale nie jest
    taki zły ;)

    Xenocide

  • 23. Data: 2010-03-23 18:53:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > no i chyba tylko wtedy.
    > nwet wtedy nie ma obowiazku. Skoro zmieniasz forme płatnosci to ja
    > zmienaisz, w zasadzie niewypowiedzenie PZ u wierzyciela skonczy sie
    > odbiciem PZ w banku, bo bank tego nie zrealizuje.
    >
    > Oczywiscie ze wypowiedzenie PZ jest najprostsza forma do dostania
    > rachunku do zapłacenia.

    Rachunek "do zapłacenia" to zawsze dostajesz, co najwyżej możesz
    zapłacić go ("biernie") poprzez polecenie zapłaty. Ale jeśli PZ się nie
    wykona z braku środków na rachunku, to nie zwalnia Cię to z obowiązku
    zapłaty - możesz to zrobić "ręcznie", albo czekać na kolejne obciążenie
    PZ ze strony wierzyciela. Co ważne - takie opóźnienie nie pozbawia
    wierzyciela jego praw do odsetek za zwłokę i może on je pobrać też przez
    PZ (choć oczywiście nie musi).

    --
    MiCHA

  • 24. Data: 2010-03-23 18:55:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > Pierwszy raz sie z tym spotykam.

    To znaczy, że chyba nigdy nie widziałeś formularzy do dyspozycji PZ.
    Niemal wszystkie jakie widziałem mają właśnie taką konstrukcję, że
    przewidziano drogę j/w.

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2010-03-23 18:59:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    K.K. pisze:

    > Gdyż nie zauważasz różnicy pomiędzy zgodą a operacją bankową PZ.

    I jedno i drugie można odwołać w każdym momencie. (No dobra drugie ma
    limit 30 dni *po* wykonaniu operacji, ale ma to jakieś znaczenie dla
    dyskusji?)

    --
    MiCHA

  • 26. Data: 2010-03-23 19:03:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:
    > Tak przeglądając dyskusję wychodzi na to, że ten Bilix to wcale nie jest
    > taki zły ;)

    Jedyną przewagą (i zarazem wadą) Biliksa jest to, że dzięki temu
    rozwiązaniu wszystkie faktury i cała dokumentacja rozliczeń jest w
    jednym miejscu, dostępna od ręki. Nie trzeba osobno przechowywać faktur,
    bo leżą sobie one bezpiecznie (?) na serwerze bankowym i zawsze w razie
    potrzeby można do nich wrócić.
    (No i oczywiście jest jeszcze kwestia Wielkiego Brata...)

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2010-03-23 19:25:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > To znaczy, że chyba nigdy nie widziałeś formularzy do dyspozycji PZ.
    > Niemal wszystkie jakie widziałem mają właśnie taką konstrukcję, że
    > przewidziano drogę j/w.

    jeszcze raz.
    przy rezygnacji wysyla sie dwa do wierzyciela a wierzyciel odsyła do banku?
    bo o tym myła mowa.
    Pierwsze słyszę.

  • 28. Data: 2010-03-23 19:44:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > przy rezygnacji wysyla sie dwa do wierzyciela a wierzyciel odsyła do banku?
    > bo o tym myła mowa.
    > Pierwsze słyszę.

    Zdarza sie:

    http://www.upc.pl/pdf/upc_odwolanie_zgody_na_obciaza
    nie_rachunku_formularz_wzor.pdf

    Chociaz wiekszosc firm w instrukcji dla klienta prosi o przyslanie
    obydwu czesci do siebie przy _zamawianiu_ uslugi (tez nie wiem, po co
    gazownia ma znac moj wzor podpisu dla banku, ale moze to paranoja
    tylko), natomiast przy odwolywaniu prosi o wyslanie dwoch osobnych
    pism.

    MJ

  • 29. Data: 2010-03-23 20:15:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > jeszcze raz.
    > przy rezygnacji wysyla sie dwa do wierzyciela a wierzyciel odsyła do banku?
    > bo o tym myła mowa.

    Nie, akurat w tej części postu była mowa nie o rezygnacji z PZ, tylko o
    *zgodzie* na PZ, czyli innymi słowy o "uruchomieniu" PZ. Służę cytatem:

  • 30. Data: 2010-03-23 20:22:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > gazownia ma znac moj wzor podpisu dla banku, ale moze to paranoja
    > tylko), natomiast przy odwolywaniu prosi o wyslanie dwoch osobnych

    przy uruchamianiu PZ ma to jakis sens.
    Klient wysyla zgode do nich, a do banku zapomnial, albo cos skopał.
    Oni wysylaja obciazenie do banku, a bank im pokazuje jezyk, bo o zadnej
    zgodzie na PZ nie wie. Klient wsciakly bo rachunek sie nie zaplacil a
    wierzyciel mu d.. zawraca, kaze cos placic i odsetkami straszy.
    Dlatego chca dwie formatki, zeby we wlasnym interesie zadbac co by do
    banku dotarlo to co ma dotrzec.

    Przy odwołaniu: pojecia nie mam po co im.

    Tak czy siak nigdy nigdzie dwoch nie wysylalem,
    A o odwolywaniu u wierzyciela to chyba by mi musial na znaczek dac,
    zebym mu to wyslal.