  • 1. Data: 2003-12-05 08:05:49
    Temat: [PKO] Własny kant (cesja praw z polisy) - pytanie
    Od: "tom" <t...@o...pl>

    Witam,

    Od jakiegoś czasu PKO BP (a przynajmniej IX oddział w Warszawie) zaostrzył
    wymagania odnośnie ubezpieczenia zbudowanych na kredyt domów. To znaczy kiedyś
    nie upominaki się o polisy a później zaczęli. Ale w tym roku, to już moim
    zdaniem przesadzili.

    Otóż, nie wystarcza im oryginał polisy z wstęplowaną cesją i standardowym
    oświadczeniem, że ,,TUIR Warta (...) przyjęłow do wiadomosci i bezwzględnego
    egzekwowaniacesję praw (...) z polisy nr ... na rzecz PKO BP ... ''

    Żądają abym podpisał ''umowę o przelew praw z umowy ubezpieczenia'', która jest
    niejasna (piszą że kwota odszkodowania może stanowić zbezpieczenie - czyli nie
    musi, nie wiadomo kiedy może itd. itp.) do tego jest bez sensu (chcą żebym
    zawiadomił Wartę o tej umowie i potwierdził im na piśmie, że Warta to do
    wiadomości przyjęła, pomimo cytowanego wcześniej zapisu na polisie o przyjęciu
    do wiadomości i bezwzględnego egzekwowania ...)

    Dodam, że zgodnie z umową kredytu, zobowiązałem się jedynie do ''odnawiania
    ubezpieczenia wraz z cesją (...) i każdorazowego składania w PKO oryginału
    nowej polisy ubezp. wraz z cesją.''

    Czy jeśli się na nich wypnę - a taki mam zamiar - to wypowiedzą mi umowę
    kredytu (może ktoś z Was już ich tak potraktował)? Według mnie nie mają podstaw
    (IMHO nie naruszam warunków umowy dot. cesji ubezpieczenia), ale perspektywa
    sądzenia się z bankiem o kredyt, postawiony w stan wymagalności (w wysokości
    moich kilkuletnich dochodów) wcale mi się nie uśmiecha, nawet jeśli racja
    będzie po mojej stronie.

    O dobrą radę więc proszę.

    Tom

  • 2. Data: 2003-12-05 08:57:32
    Temat: Re: [PKO] Własny kant (cesja praw z polisy) - pytanie
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przyjęciu
    > do wiadomości i bezwzględnego egzekwowania ...)

    Też jakiś paszkwil misiałem podpisać i jeszcze do Hestii chodzić, ale już
    nie pamiętam co było dokładnie. Na pewno chodziło o cesję na osobnym druku.
    W PKO strasznie ścigają pracowników za pilnowanie kredytów, no i robią się
    (nad)gorliwi.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik