  • 1. Data: 2005-03-07 16:21:19
    Temat: PIT a odsetki z banku elektronicznego
    Od: "jacek" <p...@p...pl>

    Witam,

    Moje pytanie dotyczy podatku od odsetek naliczanych od środków gromadzonych
    na rachunku w banku elektronicznym. Czy mam obowiązek wpisać pobrane
    zaliczki na podatek przez bank do pit, czy też. Według mnie jest on płacony
    przez bank i powinno to wystarczyć. Proszę o odpowiedź

    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-07 16:27:57
    Temat: Re: PIT a odsetki z banku elektronicznego
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

> [...]
    > zaliczki na podatek przez bank do pit, czy też. Według mnie jest on płacony
    > przez bank i powinno to wystarczyć. Proszę o odpowiedź

    I tak właśnie jest.
    Odsetki bankowe są opodatkowane liniowo 20%. Płatnikiem - zbiorowym, za
    wszystkich swoich klientów - jest bank.
    Ty już nic nie wpisujesz do PIT-a.

    m23m

  • 3. Data: 2005-03-07 16:30:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    jacek <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > wpisać pobrane zaliczki na podatek przez bank do pit, czy też. Według
    > mnie jest on płacony przez bank i powinno to wystarczyć. Proszę o

    Jak chodzi o konto osobiste, to nie.

  • 4. Data: 2005-03-07 16:31:07
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    m23m <m...@o...pl> wrote:
    > Odsetki bankowe są opodatkowane liniowo 20%. Płatnikiem - zbiorowym,
    > za wszystkich swoich klientów - jest bank.
    > Ty już nic nie wpisujesz do PIT-a.

    Mala poprawka - 19%.

  • 5. Data: 2005-03-07 16:42:19
    Od: "jacek" <p...@p...pl>

    napisał w wiadomości news:d0hvj8$7ff$1@news.onet.pl...

    > Jak chodzi o konto osobiste, to nie.

    tak chodzi o konto osobiste. Lepiej zawsze się upewnić przed wysłaniem do US
    pit'a rocznego. Dzięki za szybką odpowiedź.

    jacek

  • 6. Data: 2005-03-07 20:53:31
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    > Jak chodzi o konto osobiste, to nie.

    a jak chodzi o firmowe?

    Belin

  • 7. Data: 2005-03-07 21:15:14
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Belin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > a jak chodzi o firmowe?

    to na bierzaco doliczasz do przychodów i w PIT-5 wyliczasz zbiorczo podatek.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-03-08 22:58:24
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > to na bierzaco doliczasz do przychodów i w PIT-5 wyliczasz zbiorczo
    > podatek.

    upsss - to chyba musze powaznie z ksiegowa porozmawiac :-(
    Czyli jak rozumiem co miesiac sprawdzam odsetki na rachunku firmowym i
    normalnie rozliczam w ksiazce? I ksieguje je jako "odsetki bankowe"? Kurcze
    kwota 3,20 wpisana bedzie powalajaca ;-).
    Przepraszam za durne pytania ale wlasnie mi "sie uklonila" nieznajomosc
    przepisow :-(.

    Belin

  • 9. Data: 2005-03-08 23:03:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Belin wrote:
> [...]
    > kwota 3,20 wpisana bedzie powalajaca ;-).
    > Przepraszam za durne pytania ale wlasnie mi "sie uklonila" nieznajomosc

    no w sumie to dochód.

  • 10. Data: 2005-03-09 19:16:49
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    >
    > upsss - to chyba musze powaznie z ksiegowa porozmawiac :-(
    > Czyli jak rozumiem co miesiac sprawdzam odsetki na rachunku firmowym i

    Noramalnie tak ;-)

    > I ksieguje je jako "odsetki bankowe"? Kurcze
    > kwota 3,20 wpisana bedzie powalajaca ;-).

    bywaja mniejsze...

    --
    Pozdrowienia