  • 1. Data: 2005-03-07 15:46:54
    Temat: EuroElixir
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    Komunikat ze strony KIR:

    Uruchomienie systemu EuroELIXIR - zmiany w terminie

    Potwierdzamy, z.e zgodnie z wczes'niejszymi zapowiedziami w dniu 7 marca
    br., jednoczes'nie z uruchomieniem prowadzonego przez Narodowy Bank
    Polski systemu SORBNET-EURO, uruchomiony zostanie system rozliczen' w
    euro EuroELIXIR. Jednoczes'nie informujemy, z.e rozliczenia
    transgraniczne w systemie EuroELIXIR zostana; uruchomione w póz'niejszym
    terminie, o którym poinformujemy niezw?ocznie po jego ustaleniu.

    Przyczyna; póz'niejszego uruchomienia rozliczen' transgranicznych w
    systemie EuroELIXIR jest decyzja EBA Clearing z dn. 3 marca o
    niedopuszczeniu NBP z dniem 7 marca jako uczestnika systemów EURO1 i
    STEP2. Decyzje; te; EBA Clearing uzasadnia brakiem mocy obowia;zuja;cej
    uchwalonych przez Sejm w dniu 17 lutego zmian do ustawy o ostatecznos'ci
    rozrachunku w systemach p?atnos'ci i systemach rozrachunku papierów
    wartos'ciowych oraz zasadach nadzoru nad tymi systemami. Zmiany te
    uwzgle;dnione zosta?y w ramach ustawy o nadzorze uzupe?niaja;cym nad
    instytucjami kredytowymi, zak?adami ubezpieczen' i firmami
    inwestycyjnymi wchodza;cymi w sk?ad konglomeratu finansowego.

    Nalez.y zaznaczyc', z.e EBA Clearing pozytywnie oceni?a techniczna;
    gotowos'c' NBP i Izby do korzystania z prowadzonych przez nia; systemów
    i zadeklarowa?a moz.liwos'c' przysta;pienia do nich niezw?ocznie po
    wejs'ciu w z.ycie ww. zmian, niezalez.nie od terminu wejs'cia dla nowych
    uczestników (kolejne tzw. window przypada w czerwcu).

    W zwia;zku z powyz.szym od dnia 7 marca do odwo?ania system EuroELIXIR
    be;dzie uwzgle;dniac' w rozliczeniach wy?a;cznie komunikaty 33n oraz
    39n. Za spowodowane tym utrudnienia przepraszamy

  • 2. Data: 2005-03-07 20:01:52
    Temat: Re: EuroElixir
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 07 Mar 2005 15:46:54 GMT, AP <c...@e...dyndns.org>
    wrote:

> [...]
    >transgraniczne w systemie EuroELIXIR zostana; uruchomione w póz'niejszym
    >terminie, o którym poinformujemy niezw?ocznie po jego ustaleniu.

    huehuehue
    czy ktos slyszal, ze jakis bank zamierza uruchomic wysylanie
    czegokolwiek od 7 marca?
    bo ja ciagle slysze, ze beda na razie tylko odbierac. skoro
    transgraniczne nie wchodza, to ciekawe kto bedzie wysylac :)

    G.

  • 3. Data: 2005-03-07 20:34:15
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:

    > czy ktos slyszal, ze jakis bank zamierza uruchomic wysylanie
    > czegokolwiek od 7 marca?

    nie
    banki wola kasowac jak za zagraniczne...

    > bo ja ciagle slysze, ze beda na razie tylko odbierac. skoro
    > transgraniczne nie wchodza, to ciekawe kto bedzie wysylac :)

    ;-))