  • 1. Data: 2009-08-04 13:29:26
    Temat: PEKAO
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Hehehe, cytat z wywiadu prezesa Bieleckiego w TV: "zwycięstwa nie chcemy
    szukać na polu walki o depozyty, zwycięstwa chcemy szukać na polu przychodów
    od klientów banku" podnosząc ciągle jakość naszych usług.

    Kwintesencja. :)

    A lokata 3-miesięczna w Pekao obecnie 1% (od 50k - 1,5%).

  • 2. Data: 2009-08-04 13:32:21
    Temat: Re: PEKAO
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Czyli trzeba tam włożyć jakieś 800kPLN by dostać po roku średnią pensję
    miesięczną wg. GUS.

  • 3. Data: 2009-08-04 13:33:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 15:29:26 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    >
    > Kwintesencja. :)
    >
    > A lokata 3-miesięczna w Pekao obecnie 1% (od 50k - 1,5%).

    Znaleźli po prostu niszę na rynku, więc nic dziwnego, że chcą ją dobrze i
    dokładnie wyeksploatować hłe hłe.

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-08-04 15:00:33
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Kwintesencja. :)
    >
    > A lokata 3-miesięczna w Pekao obecnie 1% (od 50k - 1,5%).

    I zyski tegoż banku o 40% mniejsze.

    zyga

  • 5. Data: 2009-08-04 16:30:41
    Temat: Re: PEKAO [ komentarz stockwatch]
    Od: "Filip Lach" <f...@g...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>
    napisał(a):

> [...]
    jakoĹ&#65533;Ä&#65533; naszych usĹ&#65533;ug.

    > I zyski tegoĹź banku o 40% mniejsze.
    >
    > zyga
    Komentarz stockwatch:

    Wyniki Banku Pekao SA wcale nie napawają optymizmem. Bank gwałtownie traci
    przychody, co ukrył w pierwszym kwartale, ale w drugim tempo spadku było
    jeszcze większe.

    Opublikowany raport półroczny zawiera, oprócz danych za 6 miesięcy, także
    rozbicie kwartalne. Można z niego wyczytać, że I kwartał tego roku został
    zamknięty przychodami w wysokości 2,5 mld złotych, co stanowiło spadek o 7%
    wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast zakończony niedawno II
    kwartał wygenerował przychody w wysokości 2,3 mln zł, co oznacza spadek już o
    niemal 18%. Tak szybka utrata przychodów oznacza tylko jedno: spadek
    aktywności obrotowej banku. Jednocześnie bank utrzymał zyski operacyjne, co
    oznacza poprawę rentowności operacyjnej z 35% na 37%.

    To wiemy jednak dopiero dzisiaj. Wcześniej bank nie dał się zmusić do
    pokazania przychodów za I kwartał w przewidzianym na to terminie. Inwestorzy
    zamiast informacji o przychodach z odsetek i przychodach z prowizji, otrzymali
    tylko informację o wyniku osiągniętym na sprzedaży. Zgodnie z informacją
    uzyskaną w dziale relacji inwestorskich banku, taki sposób prezentacji wyników
    narzucił jego większościowy udziałowiec Unicredit, który też spowiada się z
    przychodów tylko wtedy, kiedy musi. Jest to niezgodne z polską ustawą o
    rachunkowości, która określa, jakie informacje ma zawierać rachunek zysków i
    strat. Problemu nie widzi Komisja Nadzoru Finansowego, której zdaniem nie ma
    standardu tego sprawozdania, a zmiana sposobu prezentacji danych nie jest
    zabroniona. Gdyby tak było rzeczywiście, nadal nie znalibyśmy przychodów, ale
    na szczęście raport półroczny podlega badaniu przez audytora i włoskie
    sztuczki z chowaniem się pod stołem nie przechodzą.

    Nie to jest jednak głównym problemem, lecz spadające przychody. W sprawozdaniu
    widać efekt szeroko komentowanych w mediach podwyżek opłat, które dotknęły
    oczywiście nie tylko klientów Pekao SA, ale właśnie ten bank był w czołówce
    podwyżek. To widać: wyniki udało się znacznie poprawić, natomiast spadek
    przychodów, właśnie z prowizji i opłat świadczy o tym, że klienci zmniejszają
    swoją aktywność. Jeszcze nie odchodzą, jeśli wierzyć danym podanym w
    sprawozdaniu, liczba rachunków bieżących nieznacznie się podniosła. Ten
    wskaźnik trzeba będzie uważnie śledzić w kolejnych kwartałach (chociaż nie
    jest realne poznanie go wcześniej niż za pół roku z okładem, po zamknięciu
    2009 r.). Na razie spadły przychody z klienta, przy jednoczesnej podwyżce
    stawek, co oznacza że mamy moment przesilenia i klienci nie akceptujący nowych
    poziomów opłat zaczną zamykać rachunki. Pytanie, na które powinni sobie
    odpowiedzieć inwestorzy brzmi: czy to przemyślana strategia, czy wypadek przy
    pracy spowodowany krótkoterminową optyką maksymalizacji doraźnych zysków.

    Do tematu będzie można wrócić po podsumowaniu wyników półrocznych banków.
    Pekao SA jest jednym z pierwszych raportujących, więc nie można jeszcze
    porównać dynamiki bieżących przychodów z konkurentami, natomiast pod względem
    sumy bilansowej już pół roku temu dał się on wyprzedzić konkurentowi PKO BP, a
    jeszcze półtora roku temu deklarował, że będzie rósł szybciej niż rynek. Jedno
    jest pewne: udziały w rynku zdobywa się dużym kosztem i powoli, a traci bardzo
    szybko. Niedługo dowiemy się, jaki kawałek tortu przychodowego kosztowała bank
    walka o wyciśnięcie zysku. Porównaj aktualizowane na bieżąco najważniejsze
    wskaźniki banków notowanych na GPW

  • 6. Data: 2009-08-05 12:48:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 21:56:01 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Właśnie niedawno zamknąłem. Nic nowego nie zakładam, bo nic go nie
    > zastąpi w funkcjonalności.
    > Zostaje sam mBank. Myślałem nad Nordeą Spectrum albo Kontem internetowym
    > dbNET ale na razie się wstrzymam...

    No to już bardzo źle skoro tacy klienci jak Ty opuszczają ten bank. Dbnet
    mógłbyś potestować i się na grupie podzielić refleksjami.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-08-06 08:32:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 16:57:21 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Może w przyszłości. Na razie mBank jest wystarczający, gdyby miał
    > jeszcze jednego eMAX+...
    > Cieszę się wolnością - już tylko jedna kk i jeden rachunek bankowy... :)

    No bardzo ładnie. U mnie też już tylko jedna kk została, no ale rachunków
    deko więcej, ale pracuje nad tym intensywnie - docelowo max 2.

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-08-06 08:41:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > No bardzo ładnie. U mnie też już tylko jedna kk została, no ale rachunków
    > deko więcej, ale pracuje nad tym intensywnie - docelowo max 2.

    Policzyłem wszystkie swoje rachunki i doznałem lekkiego zaskoczenia. :)

  • 9. Data: 2009-08-06 08:53:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 06 Aug 2009 10:41:48 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Policzyłem wszystkie swoje rachunki i doznałem lekkiego zaskoczenia. :)

    Ciebie nie bierzemy nawet pod uwagę, bo jesteś chronicznie uzależniony od
    produktów bankowych bez jakichkolwiek szans na wybicie z dołka ;)

    Xenocide