  • 1. Data: 2016-03-15 18:29:41
    Temat: PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Dziś na mój adres zameldowania został dostarczony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
    list polecony, że mam natychmiast złożyć oświadczenie o rezydencji podatkowej w USA
    lub zablokują mój rachunek. I że jest to obowiązkowe i wynika z jakiejśtam ustawy.

    1. Mam tam tylko lokaty.
    2. Żaden inny bank w którym rzeczywiście posiadam ROR nie wystąpił z takim żądaniem,
    więc ten obowiązek to gówno prawda.

    Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co chodzi?

  • 2. Data: 2016-03-15 18:49:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości
> [...]

    >takim żądaniem, więc ten obowiązek to gówno prawda.
    >Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co

    A masz, miales cos wspolnego USA ?

    http://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/0307-o-co-ch
    odzi-z-fatca-11485/

    "FATCA nakłada na zagraniczne instytucje, w tym także polskie,
    obowiązki sprawozdawcze dotyczące inwestycji będących własnością
    rezydentów podatkowych USA"

    Bo phising ... chyba nie poleconym by przyslali.

    J.

  • 3. Data: 2016-03-15 19:41:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/15/2016 12:29 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
> [...]
    żądaniem, więc ten obowiązek to gówno prawda.

    > Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co chodzi?

    Nie ma obowiązku dostarczania potwierdzen rezydencji podatkowej.

    Wiąże się to z plusami i minusami.
    Plus jest jeden skorzystasz na odsetkach bo ci belki nie potrącą.

    Minusów od cholery.
    Sam certyfikat rezydencji bedzie cie kosztowal wiecej niz te odsetki
    Czesc banków nie prowadzi kont dla nierezydentów, wiec tym bardziej ci
    je zamkną.
    Jak bank formalnie wie, ze jestes rezydentem musi wyslac (i wysyla)
    rozliczenie dochodow do IRS.

    FBAR wypełniłeś?

  • 4. Data: 2016-03-15 19:54:21
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Nigdy nie byłem w USA, nawet nie ubiegałem się o wizę. Stąd zasadne jest pytanie
    czego oni chcą. Fakt, że mam niepolskie nazwisko jest wystarczający by wypytywać o
    rezydenturę?

  • 5. Data: 2016-03-15 20:26:22
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/15/2016 1:54 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
    > Nigdy nie byłem w USA, nawet nie ubiegałem się o wizę. Stąd zasadne jest pytanie
    czego oni chcą. Fakt, że mam niepolskie nazwisko jest wystarczający by wypytywać o
    rezydenturę?

    Nie.
    Zanies do banku polski pit i powiedz zeby sie odpieprzyli bo zamkniesz
    lokaty.

    A jestes pewien, ze to na pewno z banku?
    Najmodniejszy numer ostatnimi czasy to wyciągnąć od kogoś jego numer SSN
    i wysłać rozliczenie podatkowe z duzym zwrotem.

  • 6. Data: 2016-03-16 00:43:03
    Od: niko <k...@b...net>

    On 15.03.2016 18:29, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
> [...]
    w USA lub zablokują mój rachunek. I że jest to obowiązkowe i wynika z jakiejśtam

    Z tego co mi wiadomo, to podobny list otrzymała znana mi osoba. List od TFI
    chyba PZU. Nie czytałem jeszcze tego pisma, ale coś się widać dzieje.

    niko

  • 7. Data: 2016-03-16 02:10:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/15/2016 6:43 PM, niko wrote:
> [...]
    >>

    > Z tego co mi wiadomo, to podobny list otrzymała znana mi osoba. List od TFI
    > chyba PZU. Nie czytałem jeszcze tego pisma, ale coś się widać dzieje.

    moze robią to w ramach facta i bardziej chodzi im o oswiadczenie "czy"
    lub "ze nie jestes" rezydentem usa.

    tylko ze facta naklada obowiazek na banki, ale nie przeklada sie to na
    poszczegolne osoby.

  • 8. Data: 2016-03-16 19:34:21
    Od: Marcin D <m...@c...info>

    W dniu środa, 16 marca 2016 02:12:06 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > moze robią to w ramach facta i bardziej chodzi im o oswiadczenie "czy"
    > lub "ze nie jestes" rezydentem usa.
    >
    > tylko ze facta naklada obowiazek na banki, ale nie przeklada sie to na
    > poszczegolne osoby.

    Ja dostałem takie oświadczenie do wypełnienia od KBC TFI. Oczywiście zagrozili, że
    "zgodnie z ustawą FACTA zablokują dostęp do rejestru, jeśli tego nie odeślę do
    1.12.2016...

  • 9. Data: 2016-03-16 20:18:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    FACTA

  • 10. Data: 2016-03-16 20:50:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:
> [...]
    żądaniem, więc ten obowiązek to gówno prawda.

    > Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co chodzi?

    W skrócie: każda instytucja finansowa jest obowiązana pytać czy ich klienci nie są
    podatnikami USA. FACTA słowo klucz