    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej
    Date: Tue, 15 Mar 2016 13:41:07 -0500

    On 3/15/2016 12:29 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
    > Dziś na mój adres zameldowania został dostarczony za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru list polecony, że mam natychmiast złożyć oświadczenie o rezydencji podatkowej
    w USA lub zablokują mój rachunek. I że jest to obowiązkowe i wynika z jakiejśtam
    ustawy.

    > 1. Mam tam tylko lokaty.
    > 2. Żaden inny bank w którym rzeczywiście posiadam ROR nie wystąpił z takim
    żądaniem, więc ten obowiązek to gówno prawda.

    > Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co chodzi?

    Nie ma obowiązku dostarczania potwierdzen rezydencji podatkowej.

    Wiąże się to z plusami i minusami.
    Plus jest jeden skorzystasz na odsetkach bo ci belki nie potrącą.

    Minusów od cholery.
    Sam certyfikat rezydencji bedzie cie kosztowal wiecej niz te odsetki
    Czesc banków nie prowadzi kont dla nierezydentów, wiec tym bardziej ci
    je zamkną.
    Jak bank formalnie wie, ze jestes rezydentem musi wyslac (i wysyla)
    rozliczenie dochodow do IRS.

    FBAR wypełniłeś?