  • 21. Data: 2004-10-08 06:08:08
    Temat: Re: Oszczedzanie dla dziecka...
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > ale w mBanku mam oddzielne specjalnie do tego celu przeznaczone eMaxy :)

    Przy takim horyzoncie lepiej sobie pomysl o obligacjach. 7% vs 4,3%.
    Odkladania na lokate ktore jest ponizej inflacji to lekko chybiony pomysl.

  • 22. Data: 2004-10-08 06:10:00
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > ale one chcą mieć każda osobne konto i wiedzieć ile ma uzbierane - nie ma
    > letko heheheh :)

    Proponuje obligacje skarbowe zakladane sa na PESEL (tzn po PSESELu system
    identyfikuje ludzi)
    O ile wiem chyba jest mozliwosc zalozenia kazdemu nawet nieletniemu
    obywatelowi RP.
    Poniewaz obligacja jest z PESELowana to kupione obligacje w DM widac w
    Inteligo przypadkiem :)

  • 23. Data: 2004-10-08 06:11:20
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Nie za łatwo po to sięgnąć w razie pilnej potrzeby?
    > Pod tym względem najlepsze jednak wydają mi się polisy z funduszem
    > inwestycyjnym.

    Gdzie po 20 latach otrzymujesz mniej niz wplaciles :)

    > A tak przy okazji... Jak wygląda sprawa belkowego w przypadku w/w polis?

    Tak jak w wypadku IKE, w razie smierci lub wyplaty emerytalnej nie ma
    belkowego.

  • 24. Data: 2004-10-08 06:13:57
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Jest.
    > Ze trudno ja zerwac bez stray pieniedzy. I tylko tyle :)

    Polisa z funduszem to wielka pomylka. Proponuje sie zastnowic nad WLASNA
    sytulacja finansowa.
    Jesli smierc rodzica powoduje drastyczna tragedie finansowa , ubezpieczyc
    sie wysoko.
    Jesli oszczednosci sa spore na kontach rodzicow wplacac dzieciom na
    a) fundusze inwestycyjne
    b) kupowac obligacje skarbowe
    c) inwestowac w antyki (obrazy, znaczki lub stare pieniedze czy inne
    papiery.)

  • 25. Data: 2004-10-08 06:14:49
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Żeby nie wyciągnąć pieniędzy przed czasem - teraz widzisz?

    Tez sie da z duza strata, zaden argument.

  • 26. Data: 2004-10-08 16:08:59
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2004 08:11:20 +0200, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wklepał(-a):

    >Gdzie po 20 latach otrzymujesz mniej niz wplaciles :)

    Część składki idzie na inwestycję, część na pokrycie ryzyka ubezpieczeniowego.
    Nie widzę w tym nic dziwnego, w końcu to jest polisa na życie z *dodatkowym*
    funduszem inwestycyjnym.

  • 27. Data: 2004-10-08 16:19:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Część składki idzie na inwestycję, część na pokrycie ryzyka
    > ubezpieczeniowego. Nie widzę w tym nic dziwnego, w końcu to jest
    > polisa na życie z *dodatkowym* funduszem inwestycyjnym.

    Te - ale na cholere ubezpieczac dziecko? to nie lepiej rodzica?

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 28. Data: 2004-10-08 16:51:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2004 18:19:09 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wklepał(-a):

    >Te - ale na cholere ubezpieczac dziecko? to nie lepiej rodzica?

    Ja tylko w kwestii formalnej. :)