  • 1. Data: 2002-05-29 06:48:14
    Temat: Opodatkowanie odsetek skapitalizowanych?????
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Założyłam lokatę 10. letnią i zdecydowałam nie pobierać odsetek naliczanych
    co trzy miesiące, powiększając tym samym kapitał. Bank twierdził, że nie zapłacę
    w ten sposób "belkowego", chyba że naruszę kapitał przed upływem 10 lat.
    Dziś się okazało, że jednak mnie opodatkowali.
    Czy ukazała się jakaś oficjalna interpretacja MF ustawy o opodatkowaniu zysków
    z lokat bankowych ?
    Mój bank jest dosyć "szemrany", więc może coś namieszał.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-05-29 07:09:35
    Temat: Re: Opodatkowanie odsetek skapitalizowanych?????
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > Dziś się okazało, że jednak mnie opodatkowali.

    Mogli Ci opodatkowac odsetki od odsetek i to zgodnie z prawem :)
    Natomiast odsetek podstawowych nie moga.

    Pozdro

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2002-05-29 09:13:22
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    zysków
    > z lokat bankowych ?
    > Mój bank jest dosyć "szemrany", więc może coś namieszał.

    AFAIK kapitalizacja, czyli podwyższenie kapitału lokaty jest niejako
    odnowieniem umowy, w związku z tym pobieranie belkowego od takiej "nowej"
    lokaty jest zasadne.

    Rafał

  • 4. Data: 2002-05-29 09:16:38
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > AFAIK kapitalizacja, czyli podwyższenie kapitału lokaty jest niejako
    > odnowieniem umowy, w związku z tym pobieranie belkowego od takiej "nowej"
    > lokaty jest zasadne.

    Niestety nie masz racji jesli depozyt jest zalozony na 10 lat i dla takiego
    depozytu wystepuje kapitalizacja miedzyokresowa (np. co 3 mies) to jedyna
    podstawa opodatkowania sa odsetki od odsetek(od wczesniej
    skapitalizowanych).No chyba ze ktos wpadnie na pomysl wyplacenia odsetek
    skapitalizowanych co w swietle ustawy jest naruszeniem kapitalu i pobiera
    sie podatek od 01.03.2002

    Pozdro

    ------

  • 5. Data: 2002-05-29 09:23:20
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    > skapitalizowanych co w swietle ustawy jest naruszeniem kapitalu i pobiera

    AFAIK skapitalizowana lokata jest nową lokatą i odsetki z niej podlegają
    obelkowaniu.

    Rafał

  • 6. Data: 2002-05-29 09:25:50
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > AFAIK skapitalizowana lokata jest nową lokatą i odsetki z niej podlegają
    > obelkowaniu.

    Tylko wtedy gdy okres umowy mija a w tym przypadku okres umowny to 10 lat ,
    beda wiec opodatkowane po 10 latach i pierwszych 3 miesacach w ktorych
    wystapi kapitalizacja.Pierwsze 10 lat jest zwolione z podatku i tak jak
    wczesniej pisalem opodatkowane sa odsetki od odsetek czyli zwolnione sa
    odsetki od kapitalu zarejestrowanego na dzien 30.11.2001 kazda zmiana
    wartosci lokaty powoduje naliczenie podatku od tak zmienionego salda
    (roznicy)

    Pozdr

    ------

  • 7. Data: 2002-05-29 12:57:05
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Dzięki za próbę oświecenia, ale dalej mam wątpliwości.....
    1. IMO nie ma żadnej zmiany czy nowej umowy, bo ja od razu zdeklarowałam
    dopisywanie odsetek do kapitału przez cały okres trwania. Gdyby w umowie było
    tak, że niepobranie odsetek pierwszego dnia po ich naliczeniu spowoduje
    dołączenie do kapitału, to wtedy tak, co każde trzy miesiące jest to jakby nowa
    umowa.
    2. Naliczyli mi tego podatku 3,40 od kwoty 33876.44 na dzień 18.05
    (kapitalizacja od 19.02 wyniosła 711,31; kapitał wyjściowy - 33000) to może i
    macie rację,że są to odsetki od odsetek opodatkowane, ale albo nie umiem
    liczyć, albo wzięli tą kwotę z sufitu.
    3. Kłócić się czy milczeć, stąd potrzebna mi jakaś oficjalna interpretacja.
    4. W każdej chwili mam prawo to zmienić i zacząć wypłacać odsetki co trzy
    miesiące,mam tak zagwarantowane w umowie.

    Pozdrawiam,
    B.

  • 8. Data: 2002-05-29 13:42:18
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    może i
    > macie rację,że są to odsetki od odsetek opodatkowane, ale albo nie umiem

    Wyliczenie tego nie jest proste :) podstawa opodatkowania to odsetki od
    roznicy salda z dnia 30.11.2001 i dnia kapitalizacji tj. 18.05.2002
    obliczone za okres od dnia 01.03.2002 do dnia kapitalizacji (18.05.2002).
    Z szybkich wyliczen wynika ze oprocentowanie to 8,5 % wiec odsetki biezace
    od salda podwyzszonego za okres 01.03 - 18.05 to 624,54 od salda
    pierwotnego 607,10 czyli podstawa opodatkowania to 17,44 po zaokragleniu 17
    zl , zakladam ze jestes osoba fizyczna i rezydenetm wiec placisz 20% co daje
    3,4 zl .

    > 3. Kłócić się czy milczeć, stąd potrzebna mi jakaś oficjalna
    interpretacja.
    Na moj gust jest ok

    > 4. W każdej chwili mam prawo to zmienić i zacząć wypłacać odsetki co trzy
    > miesiące,mam tak zagwarantowane w umowie.

    A tu niestety sie mylisz , nie mozesz ich wyplacic , no chyba ze chcesz
    zaplacic "belkowe" od 01.03.2002 od całości odsetek

    Pozdro

    ------

  • 9. Data: 2002-06-03 07:35:00
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zl , zakladam ze jestes osoba fizyczna i rezydenetm wiec placisz 20% co daje

    Dzięki za policzenie, chyba niestety tak to jest, że dopisane odsetki stanowią
    jakby nową lokatę i podlegają podatkowi, co oznacza,że co kwartał będzie ta
    kwota znacznie rosła.

    > A tu niestety sie mylisz , nie mozesz ich wyplacic , no chyba ze chcesz
    > zaplacic "belkowe" od 01.03.2002 od całości odsetek
    >
    >Mam na myśli wypłatę kolejnych odsetek co trzy miesiące. Te które zostały
    już dopisane (dwukrotnie) są nie do ruszenia...

    Jeszcze raz dziękuję.

    Ps. A swoją drogą ciekawe jak mętnie będzie mi to tłumaczyć Pani w banku.....