  • 1. Data: 2003-08-27 14:55:06
    Temat: ktos jeszcze w SFI
    Od: "Maciej Kossowski" <m...@N...gazeta.pl>

    moze kogos to zainteresuje..

    Kto jeszcze w supermarkecie mBanku

    Supermarket funduszy inwestycyjnych mBanku okazał się sukcesem.
    Co prawda aktywa zainwestowane przez klientów wirtualnego banku to zaledwie
    0,5 proc. wszystkich środków zgromadzonych w funduszach inwestycyjnych. W
    ostatnich miesiącach na SFI przypada jednak aż 10 proc. nowych środków
    pozyskiwanych przez TFI. Wartość depozytów zgromadzonych na rachunkach mBanku
    sięga 2,5 mld zł i szybko rośnie podczas, gdy cały sektor bankowy odnotowuje
    spadek. Potencjał jest więc ogromny.

    Perspektywa szybkiego zwiększenia aktywów przyciągnęła kolejne
    towarzystwo. Z początkiem września do 25 funduszy dostępnych obecnie na
    platformie mBanku dołączy dziewięć kolejnych zarządzanych przez CA IB TFI.
    Aktywa tego towarzystwa wzrosły w tym roku jedynie o 10 proc. podczas, gdy
    cały rynek powiększył się o połowę. Trudno się dziwić, że CA IB postanowiło
    skorzystać z nowego atrakcyjnego kanału dystrybucji. To nie koniec jego
    sieciowej ekspansji. - Podpisaliśmy już umowę z kolejną platformą
    internetową. Poinformujemy o tym w najbliższych dniach &#8211; powiedział Grzegorz
    Świetlik członek zarządu CA IB TFI. Z naszych informacji wynika, że może
    chodzić o VW Bank direct lub Inteligo.

    Zintegrowanie funduszy inwestycyjnych CA IB z kontem w BPH PBK
    (obie instytucje należą do grupy kapitałowej HVB) to jeszcze pieśń
    przyszłości. W nowym systemie bankowości internetowej, który ma ruszyć na
    przełomie września i października nie będzie funkcjonalności umożliwiającej
    nabywanie jednostek tych funduszy. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy,
    zostanie ona dodana dopiero w ramach kolejnych modyfikacji systemu &#8211;
    najwcześniej w przyszłym roku.

    Warunkiem wejścia towarzystwa do supermarketu mBanku jest
    rezygnacja z opłat dystrybucyjnych sięgających, w przypadku funduszy akcji,
    nawet 4-5 proc. Może to oznaczać koszt dla TFI, gdyż wbrew pozorom część
    takiej opłaty trafia właśnie do ich kieszeni. &#8211; Coraz częściej opłatę tę w
    całości inkasuje dystrybutor. Wciąż jednak zdarza się, że 10-15 proc. trafia
    do TFI &#8211; mówi Grzegorz Świetlik. CA IB oddaje całość opłaty dystrybutorowi
    więc sprzedaż funduszy w mBanku nie wiąże się dla niego z dodatkowym kosztem.
    Zdaniem Grzegorza Świetlika nie ucierpi także główny dystrybutor jednostek
    funduszy CA IB, bank BPH PBK. &#8211; Nie sądzę, by klienci, którzy dotychczas
    kupowali jednostki w placówkach BPH PBK nagle przenieśli swoje rachunku do
    mBanku. Te dwa kanały nie są wobec siebie konkurencyjne &#8211; mówi Grzegorz
    Świetlik.

    CA IB może być jednym z ostatnich dużych towarzystw, które
    zdecyduje się na współpracę z mBankiem. Nie są nią na razie zainteresowane
    ani Pioneer Pekao ani ING ani PKO/CS &#8211; trzy największe TFI, kontrolujące
    blisko 60 proc. rynku. Wszystkie są związane z dużymi bankami detalicznymi i
    głównie za ich pośrednictwem oferują swoje produkty. PKO/CS wprowadziło swoje
    fundusze na platformę Inteligo (opłaty są standardowe), a ING TFI umożliwiło
    właśnie skorzystanie ze swojej oferty użytkownikom bankowości internetowej
    ING Banku Śląskiego. Planów wejścia do supermarketu nie ma także BZ WBK AIB
    TFI, które do końca roku chce jednak zaoferować swoim klientom możliwość
    inwestowania przez Internet.

    Wstępne rozmowy z mBankiem prowadzi Union Investment TFI. Zanim
    jednak fundusze UniKorona pojawią się w supermarkecie będzie je można kupić
    na platformie efund.pl. &#8211; W przyszłości rozważamy także współpracę z innymi
    dystrybutorami, zarówno stacjonarnymi jak i elektronicznymi, jednak wyłącznie
    w przypadku wypracowania satysfakcjonujących obie strony rozwiązań
    biznesowych &#8211; mówi Małgorzata Góra, prezes UI TFI. Może to oznaczać, że
    rezygnacja z opłat dystrybucyjnych jest nie do przyjęcia.

    Już kilka miesięcy temu na półki supermarketu miały trafić
    jednostki funduszy DWS Polska TFI. Jak dotąd ich tam nie ma. Towarzystwo
    uznało, że rezygnacja z opłat uderzy w pozostałych dystrybutorów, czyli
    głównie w Deutsche Bank 24 i Citibank Handlowy. &#8211; Klient, który inwestuje 100
    tys. zł nie zawaha się, na potrzeby tej jednej transakcji, założyć konta w
    mBanku. W ten sposób zaoszczędzi kilka tysięcy złotych na opłatach &#8211; mówi
    Piotr Klinowski z DWS Polska TFI. Klinowski przyznaje, że opłaty dzielone są
    między TFI a dystrybutora nie chce jednak ujawnić w jakiej proporcji.

    Towarzystwo &#8222;dogadało&#8221; się natomiast w z MultiBankiem
    (podobnie
    jak mBank należącym do grupy BRE). Dzięki temu fundusze DWS dostępne są w
    oddziałach MultiBanku. Nie można ich jednak na razie kupić przez Internet i
    telefon, a opłaty dystrybucyjne są standardowe. &#8211; Do rozmów z mBankiem
    wrócimy po 15. września &#8211; zapowiada Piotr Klinowski.

    Expander

  • 2. Data: 2003-11-03 19:36:10
    Temat: Odp: ktos jeszcze w SFI
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik Maciej Kossowski <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:biigoa$nke$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > uznało, że rezygnacja z opłat uderzy w pozostałych dystrybutorów, czyli
    > głównie w Deutsche Bank 24 i Citibank Handlowy.

    Chyba coś się zmieniło ... bo DWS można zakupić w MultiBanku. Dzisiaj byłem
    na ich stronie i rzucił mi się banner reklamowy w oczy ....

    Tomasz
    < NOTO >

  • 3. Data: 2003-11-03 23:31:07
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    > Chyba coś się zmieniło ... bo DWS można zakupić w MultiBanku. Dzisiaj
    byłem
    > na ich stronie i rzucił mi się banner reklamowy w oczy ....

    Ale tylko w CUF, przez i-net niet.

    pozdr. Michal