  • 1. Data: 2003-02-20 02:34:26
    Temat: ciekawy wyrok sądu w sprawie TOiP ROR-u
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    W środowej "Gazecie Prawnej" ukazała się
    informacja pt."Albo opłata za prowadzenie
    rachunku, albo za wypłacanie gotówki".
    Artykuł opisuje wyrok Sądu Okęgowego
    w Warszawie - Sądu Antymonopolowego
    który uznał TOiP BIG Banku Gdańskiego
    (pobierającego za prowadzenie konta 2,5 zł
    zaś za wpłatę z konta osobistego 2 zł)
    za niedozwolony i zakazał stosowania tabeli
    opłat dla osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej.
    Osoba która wniosła sprawe dowodziła,
    że opłata za pobranie gotówki z konta
    osobistego obciążą przedewszystkim osoby
    starsze które nie umieją korzystać z
    bankomatów i w związku z tym taki stan
    rzeczy:
    - narusza dobre obyczaje
    - jest sprzeczne z zasadami współżycia
    społecznego
    - narusza podstawowe uprawnienia posiadacza
    rachunku i obowiązki banku przechowującego
    pieniądze zgodnie z zawartą umową.

    Opinie sądu cytuje za GP
    "(...) Sąd stwierdził, że za te same czynności bank
    pobiera dwukrotnie opłatę, co rażąco narusza
    interesy konsumenta i jest sprzeczne z dobrymi
    obyczajami (...)"

    Co myślicie o tym wyroku, czy on coś zmieni?
    Czy jest słuszny - przecież zakładając konto
    zapoznajemy się z TOiP?
    Czy znacie jakieś inne banki które stosują
    podobne opłaty?

    ps. tylko nie piszcie, że wyroków sądowych
    się nie komentuje.

  • 2. Data: 2003-02-20 09:37:19
    Temat: Re: ciekawy wyrok sądu w sprawie TOiP ROR-u
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Co myślicie o tym wyroku, czy on coś zmieni?
    > Czy jest słuszny - przecież zakładając konto
    > zapoznajemy się z TOiP?
    > Czy znacie jakieś inne banki które stosują
    > podobne opłaty?

    Zmienilo, bo teraz w Millennium 10 pierwszych wyplat z bankomatow
    Millennium/Euronetu jest za darmo oraz bankolinia gratis. W ten sposob mam
    teraz konto prawie gratis :-) (jeden przelew do mbanku za 2 PLN i karta VE
    za 15 PLN/rok)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2003-02-20 09:54:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    land.pl...

> [...]
    > teraz konto prawie gratis :-) (jeden przelew do mbanku za 2 PLN i karta VE

    Nie zmienilo sie bo w dalszym ciagu wyplata w kasie kosztuje, teraz 3,00zl
    zamiast 2,50zl. Wyrok dotyczyl wyplaty w kasie. ZTCP oczywiscie...;-)

    BTW zmieniles Unikonto na Unikonto Pus czy sami ci zmienieli MillePensje?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-02-20 11:53:59
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > BTW zmieniles Unikonto na Unikonto Pus czy sami ci zmienieli MillePensje?

    Nic nie zamienialem. Dodali Unikonto Plus, a bezplatne wyplaty i darmowa
    bankolinie wprowadzone do nowego Unikonta Plus dodali gratisowo do
    Millepensji i Unikonta Premium. Bardzo mily gest :-)

    Caly czas mialem Millepensje od zalozenia tam konta.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 5. Data: 2003-02-22 04:11:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b31erf$nkc$1@news.onet.pl>, Robert Kondraciuk wrote:
    > Artyku? opisuje wyrok S?du Ok?gowego
    > w Warszawie - S?du Antymonopolowego
    > który uzna? TOiP BIG Banku Gda?skiego
    > (pobieraj?cego za prowadzenie konta 2,5 z?
    > za? za wp?at? z konta osobistego 2 z?)
    > za niedozwolony i zakaza? stosowania tabeli
    > op?at dla osób fizycznych nie prowadz?cych
    > dzia?alno?ci gospodarczej.

    Czy ten "Sad Antymonopolowy" zglupial czy na glowe upadl?

    W polsce mamy okolo 20 banow, jak sie 2 zl nie podoba - wolna droga.

    > Osoba która wnios?a sprawe dowodzi?a,
    > ?e op?ata za pobranie gotówki z konta
    > osobistego obci??? przedewszystkim osoby
    > starsze które nie umiej? korzystaae z
    > bankomatów i w zwi?zku z tym taki stan

    Nie umieja korzystac z bankomatow...
    A jakby nie umialy pisac ani czytac to co?

    2 zl to nie fortuna, a jak dla jakiejs "osoby starszej" te dwa zlote
    to znaczaca suma, to znaczy ze trzyma w tym banku mniej niz 100 zl, to
    niech moze trzyma za przeproszeniem, w skarpecie?

    > rzeczy:
    > - narusza dobre obyczaje

    ROFTL...

    > - jest sprzeczne z zasadami wspó??ycia
    > spo?ecznego

    ROFTL^2

    > - narusza podstawowe uprawnienia posiadacza
    > rachunku i obowi?zki banku przechowuj?cego
    > pieni?dze zgodnie z zawart? umow?.

    U licha jasnego, przeicez w umowe jest chyba napisane ze oplaty sa
    pobierane zgodnie z Tabela Oplat i Prowizji, gdzie jest okreslone ile
    kosztuje wyplata a ile prowadzenie rachunku.

    > Opinie s?du cytuje za GP
    > "(...) S?d stwierdzi?, ?e za te same czynno?ci bank
    > pobiera dwukrotnie op?at?, co ra??co narusza
    > interesy konsumenta i jest sprzeczne z dobrymi
    > obyczajami (...)"

    Litosci, trzymajcie mnie ludzie, przeciez to sa kpiny, ja nie wierze
    ze cos takiego mialo miejsce, ze sad rzeczywiscie wydal taki wyrok, z
    takimi uzasadnienami, to jest jakis dowcip.

    > Co my?licie o tym wyroku, czy on co? zmieni?
    > Czy jest s?uszny - przecie? zak?adaj?c konto
    > zapoznajemy si? z TOiP?

    A jesli to jest prawda to ten "sad antymonopolowy" to jest banda
    clownow a nie sad.

    > Czy znacie jakie? inne banki które stosuj?
    > podobne op?aty?

    Nie liczylem dokladnie, ale na oko to okolo 90% bankow pobiera takie
    oplaty.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 6. Data: 2003-02-24 12:33:50
    Temat: Re: ciekawy wyrok sadu w sprawie TOiP ROR-u
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> skribis:

> [...]
    > społecznego
    >- narusza podstawowe uprawnienia posiadacza
    > rachunku i obowiązki banku przechowującego

    kompletna bzdura...

    jezeli ktos nie potrafi wysylac maili (w tym do np. australii) i musi tam
    os zalatwic to musi zadzwonic. Wtedy TPSA pobierajac oplate za polaczenie
    z australia zamiast z 0202122 narusza dobre obyczaje, bo przeciez biedny
    czlowiek nie widzial jak sie maile wysyla...

    Ba, osoby ktore nie potrafia czytac i pisac moga miec trudnosci ze
    znalezieniem pracy - to jawna dyskrymincja!

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Uprawiales seks poza cialem?

  • 7. Data: 2003-02-24 18:28:13
    Temat: Odp: ciekawy wyrok sadu w sprawie TOiP ROR-u
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > kompletna bzdura...

    Może i bzdura, ale jeżeli wyrok się uprawomocni a następnie
    UOKiK wpisze go na liste,

    o tutaj
    http://www.uokik.gov.pl/rejestrp.phtml?z=4

    to użytkownicy tej grupy bedą mieli bzdurny problem,
    bo banki łatwo ze straty kasy nie zrezygnują,
    i z całą pewnością przerzucą koszty na inne opłaty
    np. podniosą taryfe za prowadzenie itp.,
    oznaczać to będzie, że w imie tzw. "dobrych obyczajów"
    i "zgodnie z zasadami współżycia społecznego"
    wszyscy którzy korzystają z bankomatów
    będą musieli sponsorować koszty tzw. darmowych wypłat
    w kasach, za osoby które z róznych względów nie
    pobierają gotówki w ścianie.

  • 8. Data: 2003-02-24 18:37:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "l:e:h" <l...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ba, osoby ktore nie potrafia czytac i pisac moga miec trudnosci ze
    > znalezieniem pracy - to jawna dyskrymincja!

    Skoncentruj sie na wyroku, a nie pozwie :). Sad doszedl do wniosku, ze bank
    pobiera 2 razy oplate za te same czynnosci.

    Maciej

  • 9. Data: 2003-02-26 08:34:40
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Najprawdopodobniej wyrok który opisała GP jest już z kolejnej
    instancji, bowiem dużo wcześniej o tej sprawie pisała Rzeczpospolita

    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020514/prawo
    /prawo_a_1.html