  • 1. Data: 2002-09-17 17:25:30
    Temat: Platnosc karta z uzyciem PINu
    Od: "Mariusz.Ru" <m...@X...onet.pl>

    Mam takie pytanie: czy to ze sprzedawca sam wlasnorecznie potwierdza kwote
    transakcji enterem i dopiero kaze mi podawac pin jest ok? Zauwazylem ze jest
    to dosc powszechne na stacjach benzynowych. Zagadniety sprzedawca odparl: "a
    bo ludzie nie wiedza ze trzeba enter wcisnac najpierw". Powiedzial rowniez
    ze on nie ma mozliwosci zmienic kwoty transakcji. No niby tak, ale jesli
    skladam podpis to widze kwote jesli natomiast podaje pin, a sprzedawca
    wczesniej zaakceptowal kwote, to ja nie wiem co "podpisuje" pinem. Sa powody
    do "czepiania" sie czy nie ma?
    Mariusz.R

  • 2. Data: 2002-09-17 17:51:48
    Temat: Re: Platnosc karta z uzyciem PINu
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@X...onet.pl (Mariusz.Ru) wrote in <am7p03$shi$1@news2.tpi.pl>:

> [...]
    >to dosc powszechne na stacjach benzynowych. Zagadniety sprzedawca odparl: "a
    >bo ludzie nie wiedza ze trzeba enter wcisnac najpierw".

    Uwazam, ze jest to bezczelna praktyka, ktora powinna byc tepiona jak szczury
    w Bydgoszczy.

    W.

    P.S. Dzisiaj widzialem reportaz o deratyzacji w tym miescie i stad
    skojarzenie :-)

  • 3. Data: 2002-09-17 19:51:51
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    Użytkownik "Mariusz.Ru" <m...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skladam podpis to widze kwote jesli natomiast podaje pin, a sprzedawca
    > wczesniej zaakceptowal kwote, to ja nie wiem co "podpisuje" pinem. Sa

    przecież zawsze możesz powiedzieć, że nie wiesz co akceptujesz i nie
    wpiszesz pinu ..
    dwóch lub trzech takich klientów i przestaną wciskać enter (chociaż widząc
    jak niektórych ludzi przeraża klawiaturka i czytanie komunikatów - a takich
    ludzi jest pewnie 90 % z klientów - to nie dziwię się, że zamiast tłumaczyć
    wolą sami wcisnąć przycisk)

    możesz też, zanim sprzedawca poda pinpad powiedzieć: "ja należę do 10%
    bardziej świadomych i inteligentnych użytkowników kart i sam wcisnę enter
    :))))
    podsumowując - sądzę, że to trochę czepianie się

    a czasami zdarza mi się podpisać "miś uszatek" kiedy sprzedawca od razu
    wydrukuje dwa slipy i jeden z nich razem z kartą odda mi do podpisu

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-09-18 06:44:19
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    > bo ludzie nie wiedza ze trzeba enter wcisnac najpierw". Powiedzial rowniez
    > ze on nie ma mozliwosci zmienic kwoty transakcji.

    Chyba problem zostaje rozwiązywany - ostatnio, ale nie pamiętam co to były
    za posy, na wyświetlaczu u góry była kwota, a w drugim wierszu wpisywało sie
    pin.

    Grzexs

  • 5. Data: 2002-09-20 08:23:53
    Temat: Odp: Platnosc karta z uzyciem PINu
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:9...@8...50.33.11...
    <am7p03$shi$1@news2.tpi.pl>:

    "a

    Heh...
    Ja miałem lepszy przypadek.
    Kupowałem paliwo na stacji Shella na samym przejściu granicznym
    Kudowa-Słone i... pani kasjerka najpierw chciała usłyszeć
    z moich ust numer PIN (sama chciała go wpisać!!!),
    a potem nalegała żebym się podpisał
    na slipie (zatwierdzonym PINem) "bo tak jej szef kazał"
    Słów brak...

    Pozdrawiam!!!
    Prof_Ex

  • 6. Data: 2002-09-20 19:39:46
    Od: "Arnold" <a...@p...fm>

    Użytkownik Piotr Orzechowski <n...@p...USUNSPAM.com> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:am811b$i97$...@n...tpi.pl...
    > a czasami zdarza mi się podpisać "miś uszatek" kiedy sprzedawca od razu
    > wydrukuje dwa slipy i jeden z nich razem z kartą odda mi do podpisu

    I jakie reakcje - bo mnie raz chcieli do sadu podawac :))))) za 3 iksy
    zamiast podpisu - afera byla ze az milo

    > pozdrawiam
    > Piotr Orzechowski

    Pzdr
    Arnold

  • 7. Data: 2002-09-21 20:07:38
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com> napisał
    w wiadomości news:am811b$i97$1@news2.tpi.pl...
    > a czasami zdarza mi się podpisać "miś uszatek" kiedy sprzedawca od razu
    > wydrukuje dwa slipy i jeden z nich razem z kartą odda mi do podpisu

    Dobry wieczór,
    co to jest 'slip'?

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-09-21 20:20:04
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Tomasz Nowak wrote:

    > Dobry wieczór,
    > co to jest 'slip'?

    Taka mała karteczka, co wyłażą ich dwie z maszynki, jak sprzedawca do niej
    włoży kartę płatniczą klienta przy płaceniu kartą.

  • 9. Data: 2002-09-21 20:20:33
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > Dobry wieczór,
    > co to jest 'slip'?
    papierek, ktory wyjezdza z POSa - czyli z terminala

    pozdrawiam,
    jelen

  • 10. Data: 2002-09-22 17:08:07
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:am811b$i97$...@n...tpi.pl...
    >
    > I jakie reakcje - bo mnie raz chcieli do sadu podawac :))))) za 3 iksy

    I co dalej? Opowiadaj! :)