  • 1. Data: 2007-02-01 06:17:15
    Temat: Odnosnie kredytu hipotecznego czy ktos dostał taki kredyt
    Od: atylla <a...@s...pl>

    Witam

    Przed podjeciem decyzji chciałem zapytac czy ktos dostał kredyt przy
    takich zarobkach.

    1000 zł stała praca na czas nieokreslony
    2000 zł umowy o dzieło od 4 lat wymagaja 12 miesiacy (ciagłości)
    wszystko jest, od 4 lat

    sa to ceny tak zwane na reke po odliczeniu zostaje gdzies 2300 zł dla
    wyliczenia kredytu.

    Zdolnosc kredytowa jak najbardziej jest, ale zawsze istnieje
    niebezpieczenstwo np. stracenia zaliczki 10000 zł bo nie dadza kredytu

    Moze ktos miał podobna sytuacje i dostał kredyt hipoteczny

    Kwota kredytowa 85 tys

    Pozdrawiam, Atylla

  • 2. Data: 2007-02-01 07:24:32
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "atylla" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Zdolnosc kredytowa jak najbardziej jest, ale zawsze istnieje
    > niebezpieczenstwo np. stracenia zaliczki 10000 zł bo nie dadza kredytu

    Weż promesę kredytową od banku wtedy masz 100% pewności że kredyt
    dostaniesz...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2007-02-01 07:56:44
    Od: atylla <a...@s...pl>

    > Weż promesę kredytową od banku wtedy masz 100% pewności że kredyt
    > dostaniesz...

    Z tego co sie orietuje to promese dostane ale tylko z przedstepna umowa,
    a jak wiadomo przy przedstepnej umowie jest zaliczka :/

    Atylla

  • 4. Data: 2007-02-01 08:58:46
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

    > Z tego co sie orietuje to promese dostane ale tylko z przedstepna umowa, a
    > jak wiadomo przy przedstepnej umowie jest zaliczka :/

    Aby dostać promesę, to nie potrzebujesz podpisywać umowy przedwstępnej. Za
    promesę zapłacisz od 50 do 200zł (w większości banków).

    Co do Twoich zarobków, to opisz Twoją sytuację trochę jaśniej i dokładniej,
    bo nie bardzo rozumiem np. o jakich odliczeniach piszesz. Czy umowy o dzieło
    podpisujesz co miesiąc, czy rachunki do umów masz co miesiąc? Czy od 4 lat
    ciągle z tą samą firmą? Czy dochody są stałe w tych ostatnich 4 latach?

    Generalnie najłatwiej dostać kredyt przy takich zarobkach w PKO BP, możesz
    też spróbować w Lukasie.

    A co do stracenia zaliczki, wynegocjuj ze sprzedającym jak najniższą
    zaliczkę (lepiej zadatek) i w umowie przedwstępnej dodaj klauzulę, że w
    razie nie otrzymania kredytu, zaliczka zostanie Ci zwrócona. Ale najlepiej
    oczywiście mieć promesę, wtedy w 99% dostaniesz kredyt.

  • 5. Data: 2007-02-01 11:51:07
    Od: atylla <a...@s...pl>

    Elvis napisał(a):

> [...]

    > ciągle z tą samą firmą? Czy dochody są stałe w tych ostatnich 4 latach?
    umowa o dzieło raz na pół roku, pieniadze co miesiac,
    z ta sama firma
    od 12 miesiacy zarabiam wiecej

    odliczenia brutto, netto

> [...]
    > razie nie otrzymania kredytu, zaliczka zostanie Ci zwrócona. Ale najlepiej
    > oczywiście mieć promesę, wtedy w 99% dostaniesz kredyt.

    Tak tylko nie dostane promesy bez dokumentuw mieszkania tak przynajmniej
    jest w mBanku sa 3 warianty które musi przejsc kredyt prawna ,
    techniczna, ekonomiczna, przynajmnie 2 nie da sie zrealizowac bez
    dokumentów mieszkania.

    Atylla

  • 6. Data: 2007-02-01 12:41:46
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

    > umowa o dzieło raz na pół roku, pieniadze co miesiac,
    > z ta sama firma
    > od 12 miesiacy zarabiam wiecej
    >
    > odliczenia brutto, netto

    Pisałaś, że masz 1000+2000zł "na rękę" - jak dla mnie to oznacza netto. Z
    tego co piszesz Twoje umowy o dzieło *będą uwzględnione* przy obliczaniu
    zdolności kredytowej (na pewno w PKO BP, w innych bankach również). Dobrze,
    gdyby Twoje dochody z umów o dzieło wpływały na Twój ROR - bank zażyczy
    sobie wyciągu z konta za ostatnie pół roku, rok. No i być może będzie
    wymagane oświadczenie od pracodawcy, że będzie w przyszłości kontynuował z
    Tobą umowy o dzieło.

    Przy zarobkach miesięcznych 2300zł netto, powinnaś dostać kredyt w wymaganej
    przez Ciebie wysokości (o ile nie ma innych przeciwskazań - zła historia
    kredytowa, inne zobowiązania, inne osoby na utrzymaniu, wiek, itd.).

> [...]
    > jest w mBanku sa 3 warianty które musi przejsc kredyt prawna , techniczna,
    > ekonomiczna, przynajmnie 2 nie da sie zrealizowac bez dokumentów

    To bierzesz wypis z KW, oświadczenie zbywcy, inne dokumenty, składasz je w
    banku i dostajesz (albo nie) promesę, w czym problem? Umowy przedwstępnej
    nie musisz podpisywać, a większość tych dokumentów zgromadzisz w tydzień.