  • 1. Data: 2009-03-14 21:26:37
    Temat: Odnaleziona karta, a bezpieczenstwo.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy po fizycznym zagubieniu płaskiej karty debetowej, i oddaniu jej przez kogoś po
    kilku dniach, grozi ryzyko fraudu w przyszłości?
    JaC

  • 2. Data: 2009-03-14 21:29:41
    Temat: Re: Odnaleziona karta, a bezpieczenstwo.
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy po fizycznym zagubieniu płaskiej karty debetowej, i oddaniu jej przez kogoś po
    kilku dniach, grozi ryzyko fraudu w przyszłości?

    Tak.

  • 3. Data: 2009-03-14 23:06:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tak.

    Przy czym zagrożenie jest mniej więcej podobne, jak w sytuacji, gdy karty
    nie zgubiliśmy - też może być w przyszłości fraud. :-)

    Oczywiście, znalazca może być złodziejem i skopiować ścieżkę magnetyczną,
    ale skąd by do niej miał znać PIN? Skopiowanie samej ścieżki magnetycznej
    nie wymaga kradzieży karty na kilka dni, wiec tylko idiota by to w tym celu
    czynił wzbudzając podejrzenia właściciela karty. Tak więc, o ile z związku
    z incydentem nie doszło do kompromitacji PIN-u, to specjalnie bym się nie
    przejmował i karty nadal używał.

    Jedynym problemem może być okres, w którym karta była we władaniu osób
    trzecich. No ale jeśli ktoś coś tą kartą nawywijał, i to jej dalsze
    używanie nie będzie miał większego wpływu na tę sytuację.

  • 4. Data: 2009-03-14 23:14:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Robert Tomasik schrieb:
> [...]
    > trzecich. No ale jeśli ktoś coś tą kartą nawywijał, i to jej dalsze
    > używanie nie będzie miał większego wpływu na tę sytuację.

    Niektore plaskie karty umozliwiaja zakupy w internecie, do ktorych PIN
    potrzebny nie jest.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-03-15 00:54:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Czy po fizycznym zagubieniu płaskiej karty debetowej, i oddaniu jej przez kogoś po
    kilku dniach, grozi ryzyko fraudu w przyszłości?
    > JaC

    Niestety to nie szczepionka.

  • 6. Data: 2009-03-15 00:56:15
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jedynym problemem może być okres, w którym karta była we władaniu osób
    > trzecich. No ale jeśli ktoś coś tą kartą nawywijał, i to jej dalsze
    > używanie nie będzie miał większego wpływu na tę sytuację.

    Bedzie mialo.

    --
    T.F.

  • 7. Data: 2009-03-15 07:08:14
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    % <r...@g...pl> had the courage to write:
> [...]
    > trzecich. No ale jeśli ktoś coś tą kartą nawywijał, i to jej dalsze
    > używanie nie będzie miał większego wpływu na tę sytuację.

    Wystarczą dane spisane z karty, aby w przyszłości robić zakupy w internecie
    na tę kartę. Warunek: karta obsługuje transakcje MO/TO/IO.

    Przykład: delfinek mBanku.

    k.

  • 8. Data: 2009-03-15 08:33:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 00:06:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jedynym problemem może być okres, w którym karta była we władaniu osób
    > trzecich.

    Zupełnie inaczej, skądinąd regulaminy niektórych (wielu? większości?)
    banków nakazują w takich sytuacjach zastrzeżenie karty.
    Zresztą nawet EIP wskazuje na taką sytuację jako na jedną z przesłanek
    niedochowania obowiązków przez posiadacza karty.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-03-15 09:25:53
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > Zresztą nawet EIP wskazuje na taką sytuację jako na jedną z przesłanek
    > niedochowania obowiązków przez posiadacza karty.

    moja rada: po otrzymaniu karty zdrapać cyferki do transakcji internetowych
    a potem zapisać w sobie znanemu miejscu bez podpisywania

    z kredytówką tak zrobiłem, na debetówkach nie mam nigdy nic
    po za momentem potrzeby zapłacenia

  • 10. Data: 2009-03-15 12:05:56
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    % <u...@g...pl> had the courage to write:
> [...]
    > a potem zapisać w sobie znanemu miejscu bez podpisywania
    > z kredytówką tak zrobiłem, na debetówkach nie mam nigdy nic

    Średnie zabezpieczenie. Nie wszyscy acquirerzy internetowi wymagają tych
    cyferek, tak samo do transakcji pocztowych (MO) nieraz nie są potrzebne...

    k.