  • 11. Data: 2005-03-20 21:40:17
    Temat: Re: Od 18 marca wszystkie KK w BZWBK z chipem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz <t...@p...fm> writes:

    > Zerknij do archiwum. ;-)
    >
    > Też uważam, że chip + pasek to pomyłka.

    Rownie dobrze mozesz uwazasz ze to, ze 2+2=4 to pomylka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2005-03-21 08:40:37
    Od: p1w <p...@w...pl>

    > Przepraszam za mocne słowa, ale zanim zaczniesz wygadywać głupoty to
    > zapoznaj się z tematem. To, że terminal nie obsługuje chipa nie oznacza, że
    > nie możesz zapłacić. Karta ma też pasek i z niego mozna skorzystać.

    Taaak ??? A co zrobi sprzedawca ja zobaczy kartę z chip-em, a nie ma
    POS-a chipowego ?? Odmówi przyjęcia karty, bo w przypadku nielegalnego
    jej użycia on odpowiada za transakcję. I tyle w temacie, a straci jak
    zwykle użytkownik pięknej i wspaniałej karty z chipem. Jak zwyle jest to
    przerzucanie problemów na klienta, a bank ma wszystko w d.....

  • 13. Data: 2005-03-21 10:17:39
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > W zastępstwie Michała ;)
    >
    > http://www.bzwbk.pl/u235/navi/985

    Hmm odebralem KK BZWBK 18 marca i chipa nie widze....

    D.

  • 14. Data: 2005-03-21 10:25:51
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > zwykle użytkownik pięknej i wspaniałej karty z chipem. Jak zwyle jest
    > to przerzucanie problemów na klienta, a bank ma wszystko w d.....

    straci sprzedawca bo nie sprzeda towaru

    kursor

  • 15. Data: 2005-03-21 11:56:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p1w <p...@w...pl> writes:

    > Taaak ??? A co zrobi sprzedawca ja zobaczy kartę z chip-em, a nie ma
    > POS-a chipowego ?? Odmówi przyjęcia karty, bo w przypadku nielegalnego
    > jej użycia on odpowiada za transakcję.

    Skad ten pomysl?
    Po pierwsze, to nie ma prawa odmowic (co automatycznie nie oznacza
    ze nie odmowi, ale jest punktem zaczepienia).
    Po drugie, to wtedy powinien odpowiadac wlasciciel terminala,
    a sprzedawce nie powinno to interesowac.
    Po trzecie, jak sprzedawca bedzie codziennie widzial tylko karty
    hybrydowe, to bedzie mial wybor jak obecnie miedzy kartami i ich
    brakiem.

    A jeszcze po czwarte, to jak karta ma tylko pasek, to wcale nie
    oznacza ze sprzedawca na pewno dostanie pieniadze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-03-21 16:58:46
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > użytkownik pięknej i wspaniałej karty z chipem. Jak zwyle jest to
    > przerzucanie problemów na klienta, a bank ma wszystko w d.....

    Większość terminal nie jest własnością sklepu, a acquirera. Zatem sklepowi
    to rybka.

  • 17. Data: 2005-03-21 17:54:34
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    że
    > nie możesz zapłacić. Karta ma też pasek i z niego mozna skorzystać.

    Chyba jednak ty nie doczytałeś ... albo nie do końca zrozumiałeś moją
    wypowiedź.
    Ja sugerowałem, że dla banku nie byłoby problemu wydać chętnym klientom
    kartę tylko z chipem (bez paska - zresztą pasek zawsze można zniszczyć zaraz
    po odbiorze karty :).
    Tylko, ze klient w 95% przypadków miałby problem z dostępem do swoich
    pieniążków (zdecydowana większość terminali nie potrafi odczytać chipa).
    A co do "głupot" .... po co te słowa ? Nie lepiej wyjaśnić co miałeś na
    myśli zamiast próbować obrażać innych.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 18. Data: 2005-03-21 19:00:12
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Tomasz napisał:
> [...]
    > zaraz po odbiorze karty :). Tylko, ze klient w 95% przypadków miałby
    > problem z dostępem do swoich pieniążków (zdecydowana większość terminali

    Miałby też zapewne problem z wejściem do "stref nocnych" banków, w
    których znajdują się bankomaty, a do których to stref wejścia otwiera
    się przeciągając kartę przez czytnik paska.

    K.

  • 19. Data: 2005-03-21 20:50:55
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Miałby też zapewne problem z wejściem do "stref nocnych" banków, w
    > których znajdują się bankomaty, a do których to stref wejścia otwiera
    > się przeciągając kartę przez czytnik paska.

    Sądzę, iż niewiele osób korzysta z bankomatu w przypadku KK, a jeśli już to
    w przypadku niektórych prowizja jest taka sama dla wszystkich bankomatów,
    tych w ścianie też, więc można zmienić. Dla mnie wyciąganie kasy w nocy, gdy
    często w dzień zdarzają się podejrzani panowie obserwujący "kto i co" to
    jednak dość duże ryzyko.

    Klient z pewnością rezygnując z paska miałby bezpieczną kartę, bo trudną do
    skopiowania.

  • 20. Data: 2005-03-21 21:30:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <v...@w...epf.pl> writes:

    > Sądzę, iż niewiele osób korzysta z bankomatu w przypadku KK, a jeśli już to
    > w przypadku niektórych prowizja jest taka sama dla wszystkich bankomatów,
    > tych w ścianie też,

    Gorzej jak najblizszy taki "w scianie" jest 30 km stad. A takich za
    drzwiami widac z danego punktu 4.

    > więc można zmienić. Dla mnie wyciąganie kasy w nocy, gdy
    > często w dzień zdarzają się podejrzani panowie obserwujący "kto i co" to
    > jednak dość duże ryzyko.

    Powiedz to korzystajacym z bankomatow.

    > Klient z pewnością rezygnując z paska miałby bezpieczną kartę, bo trudną do
    > skopiowania.

    J.w.
    Przypominam takze ze po rezygnacji takze z chipa bezpieczenstwo jeszcze
    by wzroslo.
    --
    Krzysztof Halasa