  • 11. Data: 2004-04-30 21:56:36
    Temat: Re: Obligacje Skarbowe
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Damian Kuczera wrote:

    > Zakupi3em dzi? kilka sztuk Obligacji dwuletnich, oprocentowanie 6%. Jak
    > uwa?acie, czy to dobra lokata kapita3u?
    >
    > Wad? jest to ?e na dwa lata pieni?dze s? zamro?one, no ale jak kto? wie ?e
    > nie b?d? mu potrzebne ?rodki, to mo?e inwestowaae. Pyta3em Pani, to
    > powiedzia3a mi ?e w przypadku wcze?niejszego odkupienia, otrzymujemy nale?ne
    > odsetki i od ka?dej obligacji potr?cane jest 0,5% czyli 50 groszy....

    A nie lepiej jesli juz chcesz w nie inwestowac kupic je na gieldzie? W tej
    chwili kupujac dwulatki OK0406 masz okolo 7,2 % zysku rocznie, ktorych jak
    widac po niekonczacych sie wyprzedazach i tak nikt nie chce.

  • 12. Data: 2004-05-01 08:24:06
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    > A nie lepiej jesli juz chcesz w nie inwestowac kupic je na gieldzie? W tej
    > chwili kupujac dwulatki OK0406 masz okolo 7,2 % zysku rocznie, ktorych jak
    > widac po niekonczacych sie wyprzedazach i tak nikt nie chce.

    Jestem początkującym inwestorem, więc nawet nie przyszło mi na myśl żeby je
    kupić na giełdzie. A poza tym do tego trzeba mieć chyba rachunek u maklera.

  • 13. Data: 2004-05-03 10:59:35
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Inwestuj w papiery o zmiennym oprocentowaniu, np obligacje trzyletnie
    > (jezeli wzrosna oczekiwania na podwyzke stop procentowych WIBOR 6-M
    > wzrosnie, tym samym oprocentowanie obligacji- ustalane na polroczne
    okresy).
    > Niestety rynek przewiduje wzrost stop procentowych, to nie ma sensu isc
    pod
    > prad i kupowac obligacje staloprocentowe na dlugie okresy. Po drugie TZ
    > mozna latwiej pozbyc sie przez gielde, DOS-ow nie.

    Dokladnie jest tak, jak mowi Krzysztof. Rynek oczekuje dalszego wzrostu stop
    procentowych, wiec lepiej teraz inwestowac w papiery o zmiennej stopie %.
    Jak rentownosc obligacji staloprocentowych przestanie rosnac i sie
    ustabilizuje, to wtedy bedzie mozna przeskoczyc na papiery o stalej stopie
    procentowej. Przykladowo 5-latki na m-banku kwotowane sa teraz z
    rentownoscia w okolicach 7,50% do wykupu. Pewnie znajda sie lapacze
    dolkow/gorek. Ja bym jednak poczekal na odwrocenie trendu, ktory teraz jest
    wyrazie spadkowy (spadkowy dla cen, czyli wzrostowy dla rentownosci).

    Gra pod prad czasami daje dobre wyniki jesli trafi sie idealnie w odwrocenie
    tendu. Jesli zas trend dalej trwa, to takie inwestycje pod prad przynosza
    bardzo dotkliwa strate :(

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 14. Data: 2004-05-06 21:45:46
    Od: f...@a...pl

    Sadze, ze na rynku jaki mamy, warto rozwazyc kupno funduszu akcyjnego lub,
    jesli jestes bardzo zachowawczy, zrownowazonego. Da ci to niewatpliwie wyzszy
    zysk. Na swoim przykladzie to widze - 6% mam w ciagu dwu, trzech miesiecy.
    Od grudnia 2003 mamy niezly wzrostowy trend.