  • 11. Data: 2015-04-21 11:31:06
    Temat: Re: OT Fundusze powiernicze
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 10:45:32 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Ale wybrałeś fundusz z konkretną strategią, a nie "to my panu zrobimy
    > dobrze". To o czym Ty piszesz to już wyższa forma, ja np. dostaję co
    > kwartał rekomendacje na co zmienić swój portfel.

    To co piszesz to powazny problem ostatnich 20 lat w Polsce, nadal wystepujacy.
    Jest to tez wina funduszy ze nie informuja ze akcje to...zawsze tylko akcje. Jak
    widac to nie jest takie oczywiste ;)
    Uwazam wrecz ze gdyby ta oczywista prawda byla faktycznie oczywista, to mielibysmy
    bardzo malo funduszy akcyjnych a wiekszosc to bylyby wlasnie wszelakie oferty "z
    wyzszej polki", gdzie zarzadzajacy odpowiednio dostosowywalby portfel do sytaucji.
    co jednakze TEZ nie gwarantuje ze uzyska sie zawsze dobre wyniki ;)

  • 12. Data: 2015-04-21 12:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-21 o 08:26, s...@g...com pisze:

    >Nie rozumiem - kupiłeś jakiś fundusz akcyjny, pisemnie ich
    >zobowiązałeś
    >do inwestowania w akcje, a po fakcie chciałbyś, aby wbrew umowie
    >zmieniali formę inwestycji???

    Tak. Po to sa fachowcami, zeby czujac besse sprzedali akcje
    ... tylko co bedzie, jak pieniadze umieszcza w greckich obligacjach
    albo w kiepskim banku :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-04-21 12:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Kiedy oprocentowanie było 2%?

    Teraz jest :-(

    >No i kiedyś oglądałem film jak to goście wpłacali do funduszy 1000$
    >a po 20 latach wychodził 1000....00000 w każdym bądź razie dużo zer:)
    >Kurcze i trochę rozczarowany jestem :)

    Nie widziales drugiego filmu - jak to goscie z okien skakali, bo bessa
    przyszla.

    Sa rankingi funduszy, niektore potrafia miec ciekawe wyniki ... ale
    zadnych gwarancji nie ma, ze sie utrzyma w przyszlosci :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-04-21 13:09:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-21 o 12:07, J.F. pisze:

    > Tak. Po to sa fachowcami, zeby czujac besse sprzedali akcje

    LOL, fundusz inwestujący tylko w akcje ma sprzedać akcje :)

    Czując bessę TY musisz wyjść z funduszu akcyjnego. Na twoje miejsce
    wejdą ci, którzy uznają, że pierdolisz i żadnej bessy nie będzie,
    wówczas oni będą słusznie wymagać, aby fundusz nadal inwestował w akcje.

    > ... tylko co bedzie, jak pieniadze umieszcza w greckich obligacjach albo
    > w kiepskim banku :-)

    Równie dobrze możesz bzdurzyć, że jak dom maklerski "wyczuje" że twoje
    akcje będą spadać, to ma je sprzedać.

    (a myślałem, że ludzie mający pieniądze to mają choć trochę głowy na
    karku...)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-04-21 14:04:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >LOL, fundusz inwestujący tylko w akcje ma sprzedać akcje :)

    Oczywiscie - jesli czuje ze akcje spadna, to ma sprzedac.
    A jesli nie widzi zadnych, ktore co najmniej utrzymaja wartosc, to ma
    sprzedac wszystkie :-)

> [...]
    >twoje
    >akcje będą spadać, to ma je sprzedać.
    >(a myślałem, że ludzie mający pieniądze to mają choć trochę głowy na

    Czyli mowisz ze zaleta funduszu akcyjnego jest taka, ze nadal musze
    sledzic gielde, zeby go wyprzedac na czas ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-04-21 14:15:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli mowisz ze zaleta funduszu akcyjnego jest taka, ze nadal musze
    > sledzic gielde, zeby go wyprzedac na czas ? :-)

    Wystarczy że będziesz śledzić trendy, a nie analizy i dane
    poszczególnych spółek. Zobacz sobie prospekty emisyjne.
    Skoro fund zapisał, że będzie mieć X% w akcjach, to ma mieć
    i chuj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2015-04-21 16:35:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@g...com wrote:
    > Na pewno nie na temat ale chciałby się podzielić informacją.
    > w 1996-07-15 zakupiłem jednostki funduszu pioniera agresywnego
    > inwestowania w cenie 17,43.
    > Jest 2015-04-20 fundusz zmienił nazwę na pionier polskich akcji.
    > Cena na dzisiaj 24,52zł
    > Wooow chciałoby się powiedzieć.

    Frajerów łatwo znależć jak widać.

  • 18. Data: 2015-04-21 18:39:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> e...@g...co

    : Oczywiście że byłoby zdecydowanie lepiej.

    Im szybciej ludziska zmądrzeją, tym dla nich lepiej.
    [jednak z innej strony patrząc... hieny po stracie
    nie odpuszczą, ale będą szukały nowych możliwości
    ,,pomagania'' zbolałej ludzkości...]

    : Problem tylko jest jeden: Po co miałbym zatrudniać fachowców
    : do zarządzania moimi pieniędzmi.
    : Skoro jak przychodzi co do czego to i tak muszę robić wszystko sam ;)

    Nie sam, ale razem z nami! :)

    Ja dzięki Grupie zarobiłem tak dużo, że aż płakać chcę, gdy pomyślę
    o tym, ile mógłbym zarobić, gdybym trafił tutaj wcześniej!!!

    I przy okazji składam podziękowanie Sygmie -- bo to jej chamstwu
    zawdzięczam wejście na Grupę. Sygma ma u mnie duuuży plus!!!

    Obecnie czekam na kolejna kredytówkę -- IMO długo czekam!
    Ubiegłoroczną już zamknąłem i otworzyłem od razu kolejną,
    ale tym razem jakoś inaczej. (niezupełnie to ta sama instytucja)

    Bon ubiegłoroczny skasowałem zyskownie, obecnie mam także dostać
    bon na 100 pln, ale inne są koszty pozyskania. W ubroku było 19 pln
    opłaty chyba rocznej brane z góry, teraz jest jakieś ubezpieczenie.
    (ponoć tylko 2.50 pln)

    -=-

    Dzięki Grupie dużo zarobiłem, dużo zaoszczędziłem i dużo uchroniłem
    przed stratami u takich jak Plichta.

    Bogu niech będą dzięki za pomoc Grupy. :)

    -=-

    Inne grupy dyskusyjne też są dla mnie zyskiem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-04-21 18:43:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" mh5n6j$2r1$...@d...me

    Na pewno na temat!!!

    > Frajerów łatwo znależć jak widać.

    Gdyby było łatwo, mieliby ich dużo, przez co
    nie musieliby aż tak mocno zdzierać z jednostki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2015-04-21 18:45:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@o...pl> b...@g...co

    : Tu jest analiza ile zostało w funduszach po 10 latach, gdy te co roku
    : pobierały 4% opłaty za zarządzanie. Pioneer wykazał się szczególnym
    : talentem: -22%.
    : http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2015/04/fundusze
    -polskich-akcji-a-wig.html
    : a tu uzupełnienie:
    : http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2015/04/oplata-z
    a-zarzadzanie-w-funduszach-inwestycyjnych.html

    Czy nie ma jakiegoś prawa, które karałoby za działanie na niekorzyść klientów?
    IMO łatwo wykazać, że te fundusze niemal celowo marnowały forsę klientów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'