  • 1. Data: 2015-12-22 20:20:17
    Temat: O Vivusie gadaliśmy, teraz Alior
    Od: Kris <k...@g...com>

    W łapach miałem dzisiaj umowę zadowolonej klientki Aliora. Zadowoloa no pożyczke
    dostała na 8,99% i "bez ubezpieczenia".
    Czytam ubezpieczenia faktycznie nie ma co jak na Aliora jest dziwne.
    Pożyczka faktycznie na 8,99(ale powiązane z wiborem) no i prowizja. Zgadnijcie ile %
    prowizji. Doliczona oczywiście do kwoty kredytu więc i oprocentowana. Pożyczka a 120
    rat.

  • 2. Data: 2015-12-22 21:07:59
    Temat: Re: O Vivusie gadaliśmy, teraz Alior
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Pożyczka faktycznie na 8,99(ale powiązane z wiborem) no i prowizja.
    >Zgadnijcie ile % prowizji. Doliczona oczywiście do kwoty kredytu więc

    Zgadywal nie bede, ale z kredytow reklamowanych:
    -pozyczka 0%, drobna na rok - RRSO 10.2%
    -pozyczka 5% na 3 lata - RRSO 17.2%,
    -kredyt konsolidacyjny, 6.99% na 7 lat - RRSO 10.7%.

    te dwa to chyba nie sa obecnie zle, no ale na ile one reprezentatywne
    to zgadywal nie bede :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-12-22 21:54:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 20:20, Kris pisze:
> [...]
    % prowizji. Doliczona oczywiście do kwoty kredytu więc i oprocentowana. Pożyczka a

    29,99%?

    ostatnio dostałem dla klienta decyzję z taką prowizją...kredyt
    wypłaciliśmy w innym banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2015-12-23 07:56:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 21:54:01 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > 29,99%?
    Trafiłeś

  • 5. Data: 2015-12-23 09:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Trafiłeś

    No coz, moze sie wydawac zlodziejstwem ... ale wezcie pod uwage, ze to
    kredyt na 10 lat.
    RRSO jakie podali ?

    30% rozlozone na 10 lat to jakby dodatkowe 3% rocznie, ale w
    zaleznosci od sposobu rozliczenia moze podniesc RRSO do ~18%.

    No coz - banki jak widac wiedza jak ominac antylichwiarskie przepisy
    :-)
    Biorac pod uwage, ze nie wiadomo co im rzad wyszykuje - dobrze robia
    :-)

    Ciekawe - inne "reprezentatywne przyklady" wcale nie sa takie
    reprezentatywne, czy 10 lat to za dlugo na dobre warunki ?

    J.

  • 6. Data: 2015-12-23 10:27:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 grudnia 2015 09:52:11 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > 30% rozlozone na 10 lat to jakby dodatkowe 3% rocznie, ale w
    > zaleznosci od sposobu rozliczenia moze podniesc RRSO do ~18%.
    > No coz - banki jak widac wiedza jak ominac antylichwiarskie przepisy
    Jeszcze nie tak dawno Alior słynął z bardzo drogich ubezpieczeń.
    I gdyby te 29,99% to było ubezpieczenie a nie prowizja to niby koszty dla klienta
    takie same. Różnicą jest jednak w tym ze ubezpieczenie to zawsze jakaś tam ochrona(w
    zależności co tam w owu wpiszą)ale rzecz najważniejsza- jak np. spłacisz,
    skonsolidujesz taką pożyczkę powiedzmy po 2 latach to niewykorzystana kwotę
    ubezpieczenia musza zwrócić. Prowizji nie zwrócą. A mało kto zobowiązania 10letnie
    spłaca 10lat- klienci konsolidują, dobierają, rolują na potęgę
    A tak gotówki dostajesz ok. 30tys, na umowie masz ok. 45tys
    Więc od tych 15 tys prowizji płacisz jeszcze normalne odsetki

    > Ciekawe - inne "reprezentatywne przyklady" wcale nie sa takie
    > reprezentatywne, czy 10 lat to za dlugo na dobre warunki ?
    10 lat to dlatego aby klient zdolność miał bo rata niższa.
    KNF i tak krzywo patrzy na kredyty gotówkowe na tak długie okresy- bo to bardziej
    ryzykowne dla banku. Ale na krótsze okresy to by zdolności nie było.

  • 7. Data: 2015-12-23 12:49:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >najważniejsza- jak np. spłacisz, skonsolidujesz taką pożyczkę
    >powiedzmy po 2 latach to niewykorzystana kwotę ubezpieczenia musza

    To zalezy od umowy. Pewnie mieli jakis sprytny zapis, ze nie musza.
    Albo co gorsza - ze to bylo ubezpieczenie na 3 lata, a po 3 latach
    ponowna zaplata, i po 6 i po 9 :-)

    No wlasnie - moze lepiej na 8 lat ?

    J.

  • 8. Data: 2015-12-23 14:47:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 grudnia 2015 12:49:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > To zalezy od umowy. Pewnie mieli jakis sprytny zapis, ze nie musza.
    Tu za bardzo pola do manewru nie mieli. Niewykorzystana kwotę zwracali. Ale nie z
    automatu tylko jak klient zawnioskował o zwrot. A o tym ze może taki wniosek złożyć
    to już obsługa z oczywistych względów nie informowała.
    > Albo co gorsza - ze to bylo ubezpieczenie na 3 lata, a po 3 latach
    > ponowna zaplata, i po 6 i po 9 :-)
    Taka polisa to dodatkowy przychód dla banku(ubezpieczyciel działkę konkretną odpala)
    ale i dodatkowe zabezpieczenie. Jak kredytobiorca opuści ten świat to ubezpieczyciel
    spłaca kredyt i bank nie musi bawić się w windykacje, poszukiwanie spadkobierców itp
    > No wlasnie - moze lepiej na 8 lat ?
    10 lat na gotówkę to tak od niedawna. jeszcze kilka lat temu kredyty gotówkowe, bez
    zabezpieczeń typu hipoteka itp. to na 3-5 lat banki wypłacała maks.

  • 9. Data: 2015-12-23 20:32:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 07:56, Kris pisze:

    > Trafiłeś

    bo jedynie tylko 2 banki dają kredyty gotówkowe na 10 lat, ludzie biorą
    w Aliorze, bo się mocno reklamuje, ale na szczęście jest alternatywa

    --
    pozdrawiam
    RobertS