  • 1. Data: 2006-03-07 10:38:40
    Temat: Numer karty kredytowej - bezpieczeństwo..?
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam małe pytanie na temat rozmytej logiki pewnego banku:

    - dlaczego bank pokazuje numer karty kredytowej w postaci:

    3333 XXXX XXXX 6666

    - natomiast numer rachunku powiązanego z kartą kredytową w postaci:

    00 1111 2222 3333 4444 5555 6666

    (końcówka numeru rachunku to numer karty kredytowej).

    Jakoś za cholerę nie mogę zrozumieć tej polityki bezpieczeństwa. Może,
    ktoś z was ma jakieś przemyślenia na ten temat?

    Pytania dodatkowe:

    - dlaczego na wyciągu pewnie ze względów bezpieczeństwa jest zaiksowana
    część numeru KK, a jest w całości podany numer rachunku na który należy
    ją spłacić?

    - co robił kierownik odpowiedzialny za politykę bezpieczeństwa w trakcie
    projektowania tego systemu?

    reik.

  • 2. Data: 2006-03-07 10:50:47
    Temat: Re: Numer karty kredytowej - bezpieczeństwo..?
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > część numeru KK, a jest w całości podany numer rachunku na który należy ją

    a co to za bank tak ma?

    kiedyś było tak w BZWBK że w nr rachunku był nr karty ale później to
    zmienili bo faktycznie jest to bezsensowne

  • 3. Data: 2006-03-07 11:05:07
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dujoit$m1r$1@atlantis.news.tpi.pl, Grzes wrote:

    > a co to za bank tak ma?
    >
    > kiedyś było tak w BZWBK że w nr rachunku był nr karty ale później to
    > zmienili bo faktycznie jest to bezsensowne

    A np Pekao SA

    --
    darnok

  • 4. Data: 2006-03-07 11:31:58
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Remigiusz Babicz wrote on 2006-03-07 11:38:
> [...]
    > 00 1111 2222 3333 4444 5555 6666
    > (końcówka numeru rachunku to numer karty kredytowej).
    Chcesz powiedzieć, że w tym przykładzie numer karty to: 3333 4444 5555 6666?

    > Jakoś za cholerę nie mogę zrozumieć tej polityki bezpieczeństwa. Może,
    > ktoś z was ma jakieś przemyślenia na ten temat?
    Jeżeli jest jak piszę wyżej, to nie mam zielonego pojęcia.

    > Pytania dodatkowe:
    > - dlaczego na wyciągu pewnie ze względów bezpieczeństwa jest zaiksowana
    > część numeru KK, a jest w całości podany numer rachunku na który należy
    > ją spłacić?
    Pewnie z tego samego powodu co wyżej - nieznanego.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 5. Data: 2006-03-07 13:10:53
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    MrMrooz wrote:
    > Chcesz powiedzieć, że w tym przykładzie numer karty to: 3333 4444 5555
    > 6666?

    Dokładnie.

    > Jeżeli jest jak piszę wyżej, to nie mam zielonego pojęcia.

    Mnie przychodzi na myśl jedynie to, że przy projektowaniu tego systemu
    ktoś miał jakiś ciężki dzień i dał ciała.

    reik.

  • 6. Data: 2006-03-07 13:12:33
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Grzes wrote:
    > a co to za bank tak ma?

    Na razie nie napiszę - zobaczymy jak szybko się uporają z tym problemem
    (zgłosiłem ta niedoróbkę). Jeśli mnie oleją, to i owszem - postaram się
    przekazać wszystkim zainteresowanym tematem.

    reik.

  • 7. Data: 2006-03-07 14:12:26
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Remigiusz Babicz wrote:
> [...]
    >
    > Jakoś za cholerę nie mogę zrozumieć tej polityki bezpieczeństwa. Może,
    > ktoś z was ma jakieś przemyślenia na ten temat?
    Bałkany to mniej wymagający rynek?

    MZ