  • 1. Data: 2006-03-06 21:44:35
    Temat: z konta PayPal na konto w banku
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Witam!

    Temay nie jest najnowszy ale nie wiem jak rozwiązać swój problem.

    Osoba mająca konto w PayPal chce przesłać mi kasę (do $40) w transzach.

    1. Mam konto w PayPal, ale nawet jeśli pieniądze dotrą, to nie ma szans
    na przesłanie pieniędzy z tamtąd na konto w Polsce
    (chyba, że poczekam na taką możliwość).

    2. Osoba prześle mi kasę na rachunek bakowy w Polsce.
    Mam konto w Inteligo, ale na infolini powiedziano mi, że prowizja
    wyniesie ok 11 zł (nie wspomniałem o przewalutowaniu więc może prowizja
    jeszcze większa).

    Jaki bank ma najniżesze prowizje dla przelewów w $?
    Na stronie e-platnosci.23.pl patrzę, że chyba wszystkie banki mają
    dużeprowizje (albo stałą kwotę, albo w %).

    Może korzystać z serwisów pośredniczących jak np. www.moneybookers.com
    ale chyba obie osoby muszą mieć tam konto - a to nie wchodzi w grę.

    3. Może powinienem założyć konto w banku zagranicznym (np w niemczech)
    do którego prześlę kasę z PayPal? Nie wiem na ile jest to realne, ale
    jakiś czas temu czytałem w prasie, że coraz popularniejsze staje się
    otwieranie rachunków zagranicznych.

    Coś mi poradzicie?

    Marti

  • 2. Data: 2006-03-06 22:47:16
    Temat: Re: z konta PayPal na konto w banku
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Martinez <m...@p...fm> wrote:
    > Osoba mająca konto w PayPal chce przesłać mi kasę (do $40) w
    > transzach.

    Gdybyś napisał z jakiego kraju jest ta osoba, ewentualnie w jakich
    krajach ma konta bankowe, to byłoby o wiele łatwiej coś wymyślić.

    Mając konto Paypal otwarte na Polski adres, nikt Ci nie może zapłacić,
    choćbyś i miał konto bankowe w Niemczech. Musiałbyś mieć i niemiecki
    adres, ale zmienić kraju konta Paypal sie nie da, należałoby je zamknąć
    i otworzyć nowe. Poza tym jest cała masa ryzyka nieprzyjemnej reakcji
    Paypala na takie kombinacje, najczęściej zablokowanie konta i zamrożenie
    całej na nim kasy na 180 dni, a następnie żądanie wysłania mnóstwa faxow
    tylko po to by udostępnić opcję wypłaty tych środków na konto bankowe w
    USA, co też zbyt użyteczne dla Polaka nie jest.

    Konto w USD lub EUR, bez prowizji za przelewy przychodzące z zagranicy i
    bez opłaty za prowadzenie założysz od ręki w Multibanku - od razu
    aktywne.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 3. Data: 2006-03-07 06:02:50
    Od: Azazel <a...@p...fm>

    Miernik napisał(a):

    a właściwie to jakież to czynniki merytoryczne powodują, że PayPal nie
    udostepnia wypłacania kasy na polskie konta?
    A.

  • 4. Data: 2006-03-07 08:35:37
    Od: "cienislaw" <p...@p...cienislaw>

    W artykule news:duj7ma$4e$1@sunflower.man.poznan.pl,
    niejaki(a): Azazel napisał(a):

    > a właściwie to jakież to czynniki merytoryczne powodują, że PayPal nie
    > udostepnia wypłacania kasy na polskie konta?

    takie same, ktore powoduja brak mozliwosci przyjmowania wplat przez polskich
    uzytkownikow... prosciej mowiac - nie dogadali sie z polskimi bankami. inna
    sprawa jest niewiadoma czy wogole takie proby nawiazania umow byly
    prowadzone. mimo ze jestesmy w EU, to jakby jedna noga - paypal zgwalcony,
    amazon.co.uk nadal traktuje nas jak kraj gorszej kategorii i nie wysyla
    gier, chociaz do niemiec a i owszem. jeszcze widac musimy sie swoje
    naczekac.

    --
    cienislaw