  • 11. Data: 2016-10-28 11:54:53
    Temat: Re: Nowa świecka tradycja -- dzien 24 pazdziernika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    Fri, 28 Oct 2016 10:33:07 +0200, w <j...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    >Zabezpieczeniem jest cała Polska, więc nie jest źle :)

    Ja bym tam jednak wolal wpis do hipoteki.
    I gwarancje kilku zagranicznych bankow - bo w Polsce to sam wiesz jak
    jest - przyjdzie nowy rzad, zabierze i powie, ze sie nie nalezalo :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-10-28 19:56:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 58130199$0$662$6...@n...neostrada.pl

    zalozylem, ze ZUS obsluguje polowe tej liczby obywateli.

    https://www.youtube.com/watch?v=jGyzm2Cmhk4 <-- liczba polskiej ludności
    nie jest to populacja, gdyż nie jest zbiorem zamkniętym/izolowanym

    .

    > Nie lubie takiego liczenia,

    Bo VAT jest w chlebie? Ostatnio źle czuję
    się, przez co jestem niezbyt konsekwentny.

    > ale niech Ci bedzie - to w tym roku zaplaciles 1zl i 18 gr pracownikom ZUS w ramach
    nagrody za dobra robote :-)

    > Jednoczesnie zaplaciles ok 600 zl na cudze dzieci.

    Gryzie w oczy? Nie tylko Ciebie! Mnie nie gryzie.
    Mnie 500+ służy, choć nie mam dzieci.

    > Ale to w zboznym celu - bedziesz je potem okradal :-P

    Ciekawy sposób myślenia.
    Ja zarobkowo pracowałem, zanim skończyłem dziesięć lat,
    ale IMO obecne dzieci nie będą zarabiały pracą na swe
    utrzymanie, więc nie będą okradane. :)

    > Ciekawe co bys robil, gdyby nie ZUS :-)

    Nie martwiłbym się o długi mego ojca wobec ZUS -- wprawdzie teraz
    ,,polscy'' komornicy nie są aż tak grożni jak za PO-PSL, ale
    zapewne w efekcie tych długów bym zdechł z głodu.

    Ponadto nie sądziłbym się i nie dowiadywałbym się, że:

    - plus jest minusem
    - rezonans magnetyczny jest bezwartościowy
    - wykresy spirometrów są bezwartościowe
    - testy z alergenami są bezwartościowe
    - niezdolność do życia nie oznacza niezdolności do pracy
    (zmarły (choćby Wajda) nadal jest zdolny do pracy wg
    polskiego prawa, o czym uczono mnie w Wieńcu Zdroju)

    > Nawiasem mowiac - ZUS powolano w 1934, a zlikwidowano w 1955.

    I co z tego nawiasu wynika?

    > I ponownie powolano w 1960.

    Dziś ZUS jest antypolski.

    Prywatyzacja ubezpieczeń społecznych i lecznictwa dałaby dobre efekty
    podobnie jak prywatyzacja handlu dała przed laty. Co gorsza ;) -- być
    może leczenie w Polsce byłoby uskutecznianie także w niedziele i święta. ;)

    Obecnie w Polsce nie warto leczyć -- lekarz na pensję gwarantowaną.
    Nie warto też utrzymywać przy życiu starców czy chorych przewlekle,
    bo tacy ludzie nie dają dostatecznego wpływu podatkowego.

    -=-

    ZUS sto lat temu miał sens tak, jak teraz ma sens 500+, ale teraz ZUS jest
    źródłem utrzymania bolszewików typu LMiller. PiS najwyraźniej usiłuje przejąć
    wpływy z ZUS (choćby kosztowną obsługę ,,informatyczną'') ale przez te
    usiłowania ZUS nie staje się przydatny...

    Niewiele warte jest tłumaczenie tego wszystkiego Tobie -- gdyż wg Ciebie
    pracownik (ZUSu czy inny) pobiera opłatę za trud, nie zaś za generowanie
    zysku. Aby społeczeństwo żyło -- każdy pracownik musi generować zysk,
    nie zaś jakikolwiek trud. Trud jest efektem ubocznym generowanego zysku.

    Wszyscy dla wszystkich - Julian Tuwim

    Wszyscy dla wszystkich
    Murarz domy buduje,
    Krawiec szyje ubrania,
    Ale gdzieżby co uszył,
    Gdyby nie miał mieszkania?

    A i murarz by przecie
    Na robotę nie ruszył,
    Gdyby krawiec mu spodni
    I fartucha nie uszył.

    Piekarz musi mieć buty,
    Więc do szewca iść trzeba,
    No, a gdyby nie piekarz,
    Toby szewc nie miał chleba.

    Tak dla wspólnej korzyści
    I dla dobra wspólnego
    Wszyscy muszą pracować,
    Mój maleńki kolego.

    http://wiersze.bfcior.pl/julian-tuwim.php?show=wszys
    cy_dla_wszystkich

    --
    (oo) (oo)
    /-------\/ .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. \/-------\

  • 13. Data: 2016-10-28 19:59:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5813206d$0$640$6...@n...neostrada.pl

    > Ja bym tam jednak wolal wpis do hipoteki.

    Sugerujesz wciągnięcie gruntów należących do skarbu państwa?

    > I gwarancje kilku zagranicznych bankow - bo w Polsce to sam wiesz jak jest -
    przyjdzie nowy rzad, zabierze i powie, ze sie nie
    > nalezalo :-)

    W Polsce plus jest minusem -- takie prawo!

    --
    (oo) (oo)