  • 11. Data: 2004-06-11 12:07:34
    Temat: Re: [Nordea]
    Od: "PiotrO" <p...@p...onet.pl.NO.SPAM>

    "Marcin Jurczuk" <s...@U...eu.org> wrote in message
    news:cac6q4$1vlr$1@shapieron.tkb.pl...
    > A i jesli przelew dojczie po 10 - pisz pisemko do ZUS'u bo inaczej
    > możesz nie mieć świadczeń zdrowotnych ..
    tak, wiem :)
    trzeba ujac za kolana Zus i blagac o przywrocenie terminu platnosci skladek
    na ubezpieczenie chorobowe
    juz to kiedys przerabialem :)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2004-06-11 12:09:10
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Lech Dubrowski <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Pieniadze na rachunku sa blokowane w momencie zlecenia przelewu. Jest to
    > uwidocznione poprzez odpisanie ich od stanu konta. W Inteligo sa 2 rubryki
    > ??rodki dost??pne, w ktorej podaja ile pieniedzy masz na koncie po odliczeniu
    > blokad i Saldo rachunku, w ktorej podaja laczny stan konta z blokadami.

    Jeśli już jesteśmy przy Inteligo, warto wspomnieć że inteligo pozwala
    na wycofanie dowolnego zleconego przelewu aż do jego fizycznego
    wykonania tuż przed sesją w KIRze.

    I nie trzeba nigdzie dzwonić, po prostu z WWW można to zrobić.

    Czy jakikolwiek inny bank to umożliwia?

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 13. Data: 2004-06-11 12:18:59
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > te przelewy wisza w jakims stanie posrednim - nie ma ich w
    > przelewach, ale kasa z salda juz jest zdjeta

    Dla przelewów podatkowych i ZUS istotna jest data obciążenie rachunku
    płatnika (źródło- ordynacja podatkowa).
    Data obciążenia rachunku bankowego płatnika = data płatności.
    Data płatności umieszczona jest w drugim polu każdego rekordu KIR, więc ZUS
    orientuje się właśnie po tym polu czy płatność jest terminowa. Fizycznie na
    rachunek ZUS może trafić nawet po kilku dniach, a mimo to będzie uznana za
    płatność terminową, jeśli ta data nie będzie późniejsza niż termin
    płatności.

  • 14. Data: 2004-06-11 12:26:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 12:58:24 +0200, "PiotrO"

    >co ciekawe, te przelewy wisza w jakims stanie posrednim - nie ma ich w
    >przelewach, ale kasa z salda juz jest zdjeta

    no to z punktu widzenia ZUS masz zapłacone - Twój rachunek został
    obciążony i to wystarczy.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2004-06-11 12:28:08
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 13:58:40 +0200, Marcin Jurczuk
    <s...@U...eu.org> wrote:

    >A i jesli przelew dojczie po 10 - pisz pisemko do ZUS'u bo inaczej
    >możesz nie mieć świadczeń zdrowotnych ..

    eeee, mylisz się. Ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe, więc co
    najwyżej mogą domagać się odsetek za zwłokę, ale odmówić świadczenia -
    nie. Co do chorobowego, które jest dobrowolne - zgoda.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-06-11 12:36:25
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    K. K. wrote:

    > Dla przelewów podatkowych i ZUS istotna jest data obciążenie rachunku
    > płatnika (źródło- ordynacja podatkowa).
    > Data obciążenia rachunku bankowego płatnika = data płatności.

    no to PiotrO jest uratowany :-)
    a swoją drogą faktycznie ich pogięło żeby nie przypomnieć tydzień wcześniej o
    wolnym dniu który sobie urządzili
    *** blad ***

  • 17. Data: 2004-06-11 12:38:21
    Od: "PiotrO" <p...@p...onet.pl.NO.SPAM>

    "K. K." <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > rachunek ZUS może trafić nawet po kilku dniach, a mimo to będzie uznana za
    > płatność terminową, jeśli ta data nie będzie późniejsza niż termin

    ok, z tym ze w tej chwili nie jestem w stanie okreslic daty (albo inaczej:
    uzyskac potwierdzenie na jakas konkretna date) obciazenia rachunku
    w troche niescisly sposob sie wypowiedzialem poprzednio - pieniadze zostaly
    zdjete (zablokowane) z salda, w historii nie ma nic o przelewach, a w
    przelewach data (prawdopodobnie zlozenia dyspozycji - w naglowki jest samo
    slowo "data") okreslona jest na 2004-06-14

    kwestia jest wiec "czasowe miejsce zawieszenia" oczekujacego przelewu, lub
    tez okreslenie definicji blokady srodkow - czy blokada srodkow stanowi
    obciazenie rachunku, czy nie?
    -> jesli nie (co jest na moja niekorzysc) - od blokowanej kwoty naleza mi
    sie odsetki za czas blokady do momentu zaksiegowania operacji
    -> jesli tak - wszystko jest ok, o ile data ta zostanie wlasnie zawarta we
    wspomnianym drugim polu rekordu KIR

    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2004-06-11 12:53:09
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "K. K." <o...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > rachunek ZUS może trafić nawet po kilku dniach, a mimo to będzie uznana za
    > płatność terminową, jeśli ta data nie będzie późniejsza niż termin

    Wszystko to prawda, ale nie każdy bank poprawnie określa datę waluty. Np.
    poprawnie działa to MultiBanku, a w Inteligo już nie. Kiedyś PJO testował banki
    pod tym względem...

  • 19. Data: 2004-06-11 13:00:36
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie odsetki za czas blokady do momentu zaksiegowania operacji
    > -> jesli tak - wszystko jest ok, o ile data ta zostanie wlasnie zawarta we

    To jest prawidłowy tok myślenia. Bez znajomości księgowania w tym banku nie
    wiemy czy płatność zostanie uznana za terminową, więc ..... problem
    pozostaje ;-))
    Może ichnia infolinia nastrój poprawi?

    > pozdrawiam
    > Piotr
    wzajemnie
    Krzysztof K.

  • 20. Data: 2004-06-11 13:01:22
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > Dla przelewów podatkowych i ZUS istotna jest data obciążenie rachunku
    > płatnika (źródło- ordynacja podatkowa).

    Tak, i dlatego nasza dyskusja jest bezprzedmiotowa

    Lech Dubrowski :)