  • 41. Data: 2009-02-19 23:17:30
    Temat: Re: Odp: Odp: Noble straszy kredytobiorców
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Lut, 18:10, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > No wiem, ale to już bank nie obchodzi :(
    > Dla mnie to też debilizm.

    :)
    I to absolutnie nie ma sensu z punktu widzenia banku! Maja klientke
    splacajaca raty. Akcjonariuszy interesuje dywidenda. Rozwiazanie
    silowe spowoduje strate. Po co to straszenie?

  • 42. Data: 2009-02-19 23:30:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 19 Lut, 18:10, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > No wiem, ale to już bank nie obchodzi :(
    > Dla mnie to też debilizm.

    :)
    I to absolutnie nie ma sensu z punktu widzenia banku! Maja klientke
    splacajaca raty. Akcjonariuszy interesuje dywidenda. Rozwiazanie
    silowe spowoduje strate. Po co to straszenie?

    zeby akcjonariusze mieli wiecej, jak znajoma wykupi opcję 3 ( dodatkowe
    ubezpieczenie od "czegoś tam" ) ?

  • 43. Data: 2009-02-19 23:32:29
    Temat: Re: Noble straszy kredytobiorców
    Od: Ra <a...@a...com>

    Andrzej pisze:

    > a co z bankami, które dawały kredyty na 100% w CHF, dajmy na to w lipcu
    > czy w sierpniu 2008, kiedy chf był po 2PLN, a mieszkania nabąblowane
    > cenowo do granic wytrzymałości i dodatkowo zapisywały w umowach, że:
    kolega tak brał w zeszłym roku czyli
    - wiadomo już było górka cenowa za nami, w metro banku - czyli oddziale
    noble banku
    - kredyt na 100% a przecież w elitarnym banku pracują na pewno super
    specjaliści w przeciwieństwie do kolegi.
    Czyli zupełnie świadomie podjeli ryzyko graniczące z pewnością że
    wartość zabezpieczenia spadnie
    Dodatkowo wcisneli jakieś fundusze żeby miał mniejszą marżę - może to
    potraktowano jako zabepieczenie bo za kilka lat powinien tu zyskać

  • 44. Data: 2009-02-20 08:09:22
    Od: s...@c...onet.pl

> [...]
    > Dodatkowo wcisneli jakieś fundusze żeby miał mniejszą marżę - może to
    > potraktowano jako zabepieczenie bo za kilka lat powinien tu zyskać

    Tak. Ja też jestem dumnym posiadaczem (?) kredytu hipotecznego w
    tym "elitarnym" banku :(

    Warunki podobne: kredyt na 100% wartości nieruchomości w CHF. Kilka dni temu
    dostałem e-mail od banku, że moje mieszkanie przestało im wystarczać jako
    zabezpieczenie i proszą o kontakt.

    Nie dostałem jeszcze do wyboru opcji (bo jeszcze się nie skontaktowałem...),
    ale dzięki lekturze grupy wiem przynajmniej czego się spodziewać.
    Oczywiście nie mam pieniędzy na nadpłacenie kredytu ani innych nieruchomości
    na dodatkową hipotekę. Raty spłacam bez żadnych opó

    Mam nadzieję (choć strasznie mnie to wk...ia), że skończy się na wykupieniu
    jakiegoś dziadowskiego ubezpieczenia (swoją drogą czyżby Getin Holding miał
    jakieś słabo prosperujące towarzystwo ubezpieczeniowe?).

    Wydaje mi się, że chodzi o szybki zarobek bo od 9 marca zmieniają się
    (nareszcie...) stawki libor3m dla kredytobiorców (na dzień dzisiejszy libor3m
    w NB dla CHF wynosi 2,56%).

    Jednym słowem jestem w ciemnej dupie, ale postaram się z niej nadawać relacje
    na bieżąco.

    pozdrawiam
    scholastyk

  • 45. Data: 2009-02-20 08:16:40
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik <s...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jednym słowem jestem w ciemnej dupie, ale postaram się z niej nadawać
    > relacje na bieżąco.

    Mów koniecznie na bieżąco co i jak.

    Ja jestem w podobnej sytuacji i mam kredyt w Polbanku, nie wiem jak to u
    nich wygląda..

    Funaki

  • 46. Data: 2009-02-20 08:30:31
    Temat: Re: Metrobank straszy kredytobiorców
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pomyliłem w tytule, znajoma ten kredyt ma własnie w Metrobanku.
    JaC

    -----

  • 47. Data: 2009-02-20 08:33:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 09:09:22 +0100, scholastyk_WYTNIJTO napisał(a):

> [...]
    > wykupieniu jakiegoś dziadowskiego ubezpieczenia (swoją drogą czyżby
    > Getin Holding miał jakieś słabo prosperujące towarzystwo

    TU Europa SA, ale nie wiem czy u nich to ubezpieczają ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 48. Data: 2009-02-20 09:24:30
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    TomekD pisze:

    > "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gnk5e2$6q5$1@news.onet.pl...
    > Nie odwracajmy sytuacji.
    > To biorący kredyt szuka banku, decyduje o walucie kredytu i akceptuje
    > lub nie warunki umowy.
    > Bank jak widać zabezpieczył się wystarczająco w zapisach umowy - może
    > więc zgodnie z nią żądać dodatkowych zabezpieczeń i to czyni.
    > Jeżeli ktoś nie zdaje sobie sprawy z istnienia ryzyka kursowego (lub o
    > nim nawet nie słyszał) i kieruje się tylko tym że szwagier tak świetnie
    > wyszedł na tym kredycie w CHF który wziął 2 lata temu to trudno nazwać
> [...]

    Dlaczego mamy nie odwracać sytuacji - jak klient nie ma problemu, ale
    robi go trochę na siłę bank, to twierdzisz, że wszystko było w umowie i
    klient sam sobie winny. Ciekaw jestem co powiesz, jak banki w Polsce
    zwrócą się o dofinansowanie od Państwa. Przecież na to nie ma żadnej
    umowy. Banki już żądają zmiany warunków gry i obniżenia stopy rezerwy
    obowiązkowej i domagają się od NBP zwiększenia płynności systemu (vide
    wcześniejszy wykup obligacji i bonów skarbowych), po czy pieniądze te
    lokują z powrotem w NBP.
    Czy żądania banków jesteś w stanie zrozumieć?
    Pozdrawiam,
    Filip

  • 49. Data: 2009-02-20 10:06:57
    Temat: Re: Odp: Noble straszy kredytobiorcĂłw
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Baloo wrote:

    > A ja skłaniam się ku opinii, że czas na właściwą ocenę ryzyka był podczas
    > udzielania kredytów. Jeśli bank nie wziął pod uwagę możliwości spadku
    > wartości nieruchomości, to sam powinien ponosić za to odpowiedzialność, a
    > nie obarczać nią kredytobiorcę.

    Opinia fajna, tylko pewnie umowa ma na ten temat co innego do powiedzenia

    [...]
    > spłaca (coraz wyższe) raty realizować swoją część umowy, a problem spadku
    > wartości nieruchomości niech wezmą na swoją klatę. Ciekawe, czy w momencie
    > zmiany trendu, banki zaczną gremialnie oddawać kasę? :> Jakoś śmiem
    > wątpić.

    Dlaczego oddawać kasę - przecież nikt jej teraz nie zabiera.

    Chcą dodatkowego zabezpieczenia - powiedzmy że dopiszesz hipotekę na innej
    nieruchomości. W momencie kiedy się trendy odwrócą - na pewno będziesz mógł
    to zabezpieczenie zdjąć.

    p. m.

  • 50. Data: 2009-02-20 10:17:35
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 23:58:41 +0100, Baloo napisał(a):

    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > Ale bank nijak na tym nie traci.

    A powinien?

    T.