  • 81. Data: 2013-03-28 00:25:12
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Pieniądze we współczesnym świecie to narzędzie - głównie do rozdzielania
    > zasobów w sposób do przełknięcia dla społeczeństwa.

    dokładnie tak.

    trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
    Można nimi ewentualnie grać.

  • 82. Data: 2013-03-28 00:27:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.03.2013 21:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" kiu8jh$kis$...@n...news.atman.pl

    > Pozostańmy zatem w kręgu tej fabuły -- proszę o przykłady nawoływania.

    Poczytaj.

    > W przyszłości proszę o cytaty, abym nie musiał męczyć
    > przeglądarki -- mam komputer do przesady obciążony
    > różnymi rzeczami i każde kolejne obciążenie jest
    > niemile widziane.

    Nie mój problem.

    [ciach reszta humbugu]

    Słuchaj, ta książka to bajeczka, a kolejne pokolenia różnych klubów jej
    miłośników dorabiają sobie taką interpretację, jaka jest im w danej
    chwili wygodna. Włącznie z eksterminacją "czerwonych diabłów",
    niewolnictwem "czarnych małp", gwałceniem dzieci czy zbiorowymi
    samobójstwami.

    Jeśli koniecznie chcesz pozostać ze swoim dziecinnym wymyślonym
    przyjacielem to jest to twoja prywatna sprawa, ale przestań spamować
    swoimi urojeniami, hmm?

    W wyborach na fikcyjną postać do rządzenia Polską mam swojego kandydata
    i przewagą mojej postaci jest także to, że przynajmniej literatura z
    której pochodzi jest znacznie lepiej napisana i nie zawiera bredni typu
    "oddawaj cześć tej postaci bo inaczej za karę gejem zostaniesz".

    I tylko tyle oznaczał mój żartobliwy komentarz do "intronizacji
    Chrystusa". Ty masz swoje bajki, ja mam swoje. Ja chcę postać z mojej,
    ty chcesz ze swojej. Mój bohater jest nie gorszy od twojego jako władca
    Polski. W mojej ocenie nawet lepszy, ale to nie ma znaczenia.

    Twój problem polega na tym, że mylisz baśń z rzeczywistością.

    I daj sobie siana z opowiadaniem wszystkim o swoim urojonym świecie na
    niewłaściwych grupach, bo inaczej Bagaż na ciebie poszczuję ;->

  • 83. Data: 2013-03-28 01:51:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" kivv0n$skt$1...@d...me

    > dokładnie tak.

    > trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
    > Można nimi ewentualnie grać.

    Nie trzymaj zatem, ale wydaj/zagraj, idąc z pracy/banku do domu. ;)
    A w domu -- poproś o dofinansowanie, gdy żona spyta cię, gdzie są
    bułki, które miałeś kupić. :)

    -=-

    Kretyńskie podejście -- 'pieniądze nie są do trzymania'!
    Zatem do czego one są? Niech pracodawca wypłaci Ci wynagrodzenie
    za Twoją pracę siedzeniem samochodu, kilkoma bochenkami chleba,
    kilkoma litrami mleka itd... Za miesiąc wypłaci Ci inną częścią
    samochodu, może zmieni Ci jadłospis...

    Jak zamierzasz żyć, nie trzymając pieniędzy?
    Chyba tylko tak -- dziś wydębisz u żyda chleb na
    krechę a gdy dostaniesz pensję, ów żyd zajmie Ci
    konto, na które wpływa wynagrodzenie. :)

    -=-

    Właśnie pieniądze służą do trzymania, Natomiast należy się zastanowić,
    czy trzymać je miesiąc (do kolejnej wypłaty) czy trzymać do osiągnięcia
    celu (zgromadzić tyle, aby kupić samochód, telewizora lub dom) czy może
    gromadzić na czarną godzinę... Z punktu widzenia państwa -- najlepiej,
    gdy ludzie kupują na kredyt zaciągany w banku badającym zdolność kredytową.

    Ale tak żyją tylko ci, którzy mają stałe dochody, są ustabilizowani i stale
    im przybywa tak, że opłaca się im zaciąganie kredytu. Dziś zarabiam 100 pozłotek,
    za rok 130 tychże. Dziś zaciągam kredyt w banku -- 100 pozłotek, czyli jedną
    pensję miesięczną. Za rok kredyt spłacam z odsetkami i prowizjami -- razem
    120 pozłotek. Zatem bank zarabia -- 20 pozlotek, ale ja nie tracę, gdyż
    spłacam niecałą miesięczną pensję, a brałem całą. :)

    Tak jednak w Polsce obecnej nie jest.

    () wysokie bezrobocie
    () niepewna praca/płaca
    () stosunkowo wysokie koszty pozyskania kredytu

    Gdy przed laty rocznie trzeba było dać tysiąc % odsetek, ale pensja
    rosła w ciągu roku pięćdziesięciokrotnie, :) kredyty były opłacalne. :)
    Co z tego, że PeKaO za jeden dzień kredytowania mnie zabrała mi 10%,
    skoro ja w tym dniu zarobiłem tysiąc %? :) Miałem w dupie to, co mi
    bank pobrał. :)

    Ale dziś, szaraczki, jest inaczej. Dziś provident zabiera ponad 100%
    a Wasze zarobki nie rosną wcale tak szybko. A gdy jeden bogaci się
    przy biednieniu innego, dochodzi do krachu.

    -==-

    Wy zaś, nie myślicie, ale naśladujecie, co czasami ;) daje złe efekty.
    Jeśli te złe efekty widać natychmiast - być może powstrzymacie się, ale
    jeśli te efekty zobaczycie po wielu latach, po pierwsze nie załapiecie,
    dlaczego jest źle, po zerowe nie zechcecie uwierzyć, że cierpicie
    z powodu waszego błędu (waszej głupoty) co w efekcie doprowadzi was
    do wyjścia na ulice i krzyczenia:

    () precz z komuną
    () żądamy większych wiśni i segregacji orzechów takiej,
    aby wykluczyć orzechy puste; ideałem byłyby orzechy
    bez łupin!
    () koniec z samowolą telewizji liczbowej
    () niech żyje Czech Pędziwiatr

    -=-

    Zawsze było tak, że debil miał gorsze efekty od człowieka mądrego,
    ale że mądry był zwykle cichy i spokojny (zazwyczaj trzeba wybierać
    pomiędzy pracą -- i manifestacjami czy dywagacjami) a debil głośny,
    debil wprowadzał wyrównania, reformy, opodatkowania bogaczy itd...
    (w odpowiedzi -- mądrzy ludzie poprzysięgali niewspieranie debili)

    Dlaczego, mówi pijak do narkomana, my musimy żyć biednie, gdy
    bogacz zgromadził na swych kontach forsę?! Ćpun czy pijak nie
    pomyśli -- dlatego, że ów ,,bogacz'' żył rozsądnie, ale doszuka
    się niesprawiedliwości dziejowej.

    Pieniędzy, drogie dzieciaczki, brakuje na świcie z powodu
    niegospodarności przygłupów i spychania mądrych ludzi do
    rynsztoka. :) Odpowiedzią na kryzysy często bywają rewolucje
    i wojny (wywoływane żądaniami przygłupów), konsekwencją
    których jest obniżenie poziomu życia i obniżenie poziomu
    dążeń/pragnień/oczekiwań społecznych. :)

    -=-

    Ja, będąc parownikiem uczelni państwowej, Wasze (podatników) pieniądze
    oszczędzałem przed marnowaniem, zaś Kopania -- kradł. Skoro pozbyliście
    się mnie a wynieśliście pod niebiosa Kopanię -- pieniędzy musi brakować
    a Wy musicie pokryć koszty utrzymania debila. :) Musicie też pokryć
    koszty utrzymania masy ludzi, którym ja płaciłem (zwykle zdecydowanie
    za dużo) za korzystanie z ich usług -- de facto za to, że nic nie robili. :)
    Możecie całować się w wasze dupy -- ale człowiek z uszkodzeniami kręgosłupa
    (czyli ja) choćbyście się zesrali ze złości lub z bólu, nie da wam pieniędzy
    zbyt wiele nawet na torturach.

    -=-

    Pieniądze właśnie są do trzymania. Są obligacją państwową a państwo
    jest społeczną instytucją uznaną powszechnie (acz nie zawsze słusznie)
    za wiarygodną; są gwarancją zapłaty za pracę. Pracujemy stale, zaś wydajemy
    raczej rzadko. Ponadto pracodawca nie może nam płacić bułkami, masłem,
    częściami samochodowymi, cegłami na dom itd... Zatem pieniądze musimy
    jakoś gromadzić, czyli trzymać. :) Mając jakoś ustabilizowane życie
    (na przykład comiesięczną pensję) możemy zaciągać kredyty, ale
    i wówczas musimy pieniądze przetrzymywać jakiś czas. :)

    Gdy państwo staje się niewiarygodne, ludzie gromadzą nie pieniądze,
    ale -- nieruchomości, samochody, dzieła sztuki, metale wartościowe
    czy kosztowności... Słowem coś, co można w razie potrzeby zamienić
    na ,,powszechny chleb'' z Ojcze nasz. Bywa i tak, że obywatele
    jakiegoś państwa przechowują pieniądze innego państwa -- przykładowo
    dolary USA czy marki RFN w PRLi. :)

    Nawet państwa (biorące przecież kredyty -- w komercyjnych bankach
    czy bezpośrednio u obywateli) przechowują pieniądze czy kruszce...

    -=-

    A teraz pytanie -- po co są deficyty budżetowe? Są, bo nie wyszło inaczej?
    Nie. Są -- a gdyby ich nie było, znaczyłoby to, że państwo zabrało zbyt
    wiele w podatkach? Blisko. :) Deficyty budżetowe nie są błędem w pracy,
    ale są celem zamierzonym. Są opłacalne dla społeczeństw z wielu powodów,
    choć obsługa kredytu kosztuje a płacą za tę obsługę właśnie społeczeństwa.

    -=-

    Pieniądze nie są narzędziem rozdziału dóbr. Są ekwiwalentem ludzkiej pracy!
    [a dla mnie -- są najwierniejszy przyjacielem]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 84. Data: 2013-03-28 03:26:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" kivv9l$ffh$...@n...news.atman.pl

    > Poczytaj.

    Co mam czytać? To na Tobie spoczywa ciężar wykazania, nie na mnie.

    > Słuchaj, ta książka to bajeczka, a kolejne pokolenia różnych klubów jej miłośników
    dorabiają sobie taką interpretację, jaka jest
    > im w danej chwili wygodna.

    Owszem -- i co z tego wynika?

    > Włącznie z eksterminacją "czerwonych diabłów", niewolnictwem "czarnych małp",
    gwałceniem dzieci czy zbiorowymi samobójstwami.

    Jw.

    > Jeśli koniecznie chcesz pozostać ze swoim dziecinnym wymyślonym przyjacielem to
    jest to twoja prywatna sprawa, ale przestań
    > spamować swoimi urojeniami, hmm?

    Jakimi? Na razie Ty roisz, twierdząc, że Jezus namawiał do rozdawnictwa.

> [...]

    > mojej, ty chcesz ze swojej. Mój bohater jest nie gorszy od twojego jako władca
    Polski. W mojej ocenie nawet lepszy, ale to nie ma

    Nie krytykuję Twego kandydata a jedyne zauważam, że Jezus NIGDZIE
    nie namawiał do rozdawania dóbr. Czytałeś w ogóle to, co ja pisałem?
    Na pewno nie. :)

    > Twój problem polega na tym, że mylisz baśń z rzeczywistością.

    Zauważ, że ja nie krytykuję Twojego kandydata. :)

    > I daj sobie siana z opowiadaniem wszystkim o swoim urojonym świecie na
    niewłaściwych grupach, bo inaczej Bagaż na ciebie poszczuję
    > ;->

    No cóż... Chyba rozmawiam z debilem, który nie potrafi czytać
    i pisze w ciemno, licząc na to, że trafi do jakiegoś celu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2013-03-28 08:14:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2013 03:26, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" kivv9l$ffh$...@n...news.atman.pl

    > Co mam czytać? To na Tobie spoczywa ciężar wykazania, nie na mnie.

    Nie wymagaj ode mnie ponownego przedzierania się przez to grafomańskie
    tomiszcze.

    Tak czy inaczej z moją interpretacją zgadzało się wiele biblijnych
    autorytetów.

    Pochwałę bogactwa głoszą raczej takie alfonsy jak Jeremiah Cummings
    (ładnie go Bill Maher przyłapał w swoim filmie).

    > Owszem -- i co z tego wynika?

    Popatrz na historię.

    > Jw.

    Popatrz na historię.

    > Jakimi? Na razie Ty roisz, twierdząc, że Jezus namawiał do rozdawnictwa.

    Ależ namawiał.

    [ciach]

    > Nie krytykuję Twego kandydata a jedyne zauważam, że Jezus NIGDZIE
    > nie namawiał do rozdawania dóbr. Czytałeś w ogóle to, co ja pisałem?
    > Na pewno nie. :)

    Czytałem, ale moja odporność na nawiedzone (tj. podawane jako fakty)
    bajania o fikcyjnej postaci jest mocno ograniczona.

    > Zauważ, że ja nie krytykuję Twojego kandydata. :)

    Bo jest idealny ;-> (to znaczy byłby gdyby był realny)

    > No cóż... Chyba rozmawiam z debilem, który nie potrafi czytać
    > i pisze w ciemno, licząc na to, że trafi do jakiegoś celu...

    Mhm. Postęp. Parę wieków temu zadenuncjowałbyś mnie gdzie trzeba i rwał
    się do udziału w paleniu na stosie. Dziś tylko wyzywasz. Ewolucja.

  • 86. Data: 2013-03-28 08:22:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2013 01:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "witek" kivv0n$skt$1...@d...me

    > Nie trzymaj zatem, ale wydaj/zagraj, idąc z pracy/banku do domu. ;)
    > A w domu -- poproś o dofinansowanie, gdy żona spyta cię, gdzie są
    > bułki, które miałeś kupić. :)

    Ewidentnie nie zrozumiałeś. Granie pieniędzmi w omawianym kontekście to
    zmuszanie ich do pracy - inwestycje w coś dochodowego, spekulacje
    finansowe. Pewnie, niesie to ze sobą pewne ryzyko, ale każdy biznes to
    ryzyko. Pieniądze mają pracować - mają stanowić smar dla gospodarki,
    żeby ta się rozwijała.

    [ciach majaczenia]

    > Pieniędzy, drogie dzieciaczki, brakuje na świcie z powodu
    > niegospodarności przygłupów i spychania mądrych ludzi do

    Pieniędzy nie brakuje, bo w każdej chwili można ich naprodukować ile kto
    chce.

    Braki dotyczą tylko realnych zasobów, jak np. energia, miejsce czy żywność.

    [ciach]

    > Pieniądze nie są narzędziem rozdziału dóbr. Są ekwiwalentem ludzkiej pracy!
    > [a dla mnie -- są najwierniejszy przyjacielem]

    Smutne.

  • 87. Data: 2013-03-28 08:39:20
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 18:25:12 -0500, witek napisał(a):

    > trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
    > Można nimi ewentualnie grać.

    To może być niepopularny pogląd na grupie podniecającej się 6% rocznie.

    AK

  • 88. Data: 2013-03-28 10:27:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2013 08:39, Andrzej Kubiak pisze:

    > To może być niepopularny pogląd na grupie podniecającej się 6% rocznie.

    I właśnie dlatego dobrze, że złoto nie jest podstawą waluty.

    Inaczej tego typu ludzie mając możliwość usypaliby sobie taki kopczyk
    złota który leżałby bezużytecznie a oni by cię głupio cieszyli, że im
    wartość tego złota rośnie.

  • 89. Data: 2013-03-28 14:28:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2013 23:32:17 -0500, witek napisał(a):

    > Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%

    To raczej ruskich wyruchali...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 90. Data: 2013-03-28 19:20:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" kj0qkl$9bm$...@n...news.atman.pl

    >>> Poczytaj.

    > Nie wymagaj ode mnie ponownego przedzierania się przez to grafomańskie tomiszcze.

    Nie wymagam. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'