  • 101. Data: 2013-03-31 12:10:16
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 14:28:04 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > To raczej ruskich wyruchali...

    Znając życie Ci sobie pewnie poradzą i będą mogli wypłacać bez problemów
    i limitów ;)

    --
    xbartx

  • 102. Data: 2013-04-02 16:18:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" kj9228$nge$...@n...news.atman.pl

    > Znając życie Ci sobie pewnie poradzą i będą
    > mogli wypłacać bez problemów i limitów ;)

    Raczej nie! IMO będą wqrwieni na prawosławnych bogaczy z Rosji
    (Rybołowlewa chociażby? -- którego córka marnotrawi majątek)
    i (jakby nie patrzeć) z prywatnej Ukrainy. :) Cypryjska
    Cerkiew postawiła swój dobytek/majątek do dyspozycji
    państwa, aby ratować Cypr. Gdyby Ukraińcy i Rosjanie
    postawili choć część swego majątku, Cypr by nie upadł,
    możnowładcy wzbogaciliby się o kolejne państwo (i to
    bez wojny -- po prostu Bosko, jakby powiedział trup
    Osama) przy okazji zyskując wdzięczność tych, których
    ominęłoby ,,opodatkowanie''...

    Tymczasem Cypr (strategicznie położony) podzielił los
    innych państw (czy społeczeństw) Europy, Azji i Afryki
    podporządkowanych polityce USA (zatem także Izraela)
    i Zachodniej Europy.

    Żydki to mądrzy ludzie i nic dziwnego, że nie chcą
    powtórki z makabrycznej rozrywki. Natomiast zdumiewa
    mnie bierna postawa bogaczy, którym Cypr po prostu umnknął.
    10 miliardów euro dla bogaczy z Rosji czy z Ukrainy to drobiazg...
    W zamian za ,,pomoc'' mieliby swoich niewolników. :) Może po
    prostu ci bogacze zapytają -- po cholerę kolejny kraj, ale
    IMO apetyt rośnie w miarę jedzenia a tak łatwego kąska, jakim
    był Cypr (nawet w czasach powszechnych i stosunkowo bardzo
    tanich lotniskowców) nie można znaleźć tak łatwo każdego dnia...

    -=-

    Stuleciami łacinnicy czynili biednymi wyznawców prawosławia,
    aby ich następnie wziąć pod ,,opiekę'', przy okazji nawracając
    na swoją religię -- czyniąc swoimi płatnikami. Zamiast wielkiego
    rozwoju, mieliśmy jedynie holokaust -- Rosja została raczej
    prawosławna; Bałty oddają się pod opiekę protestantów ze
    Skandynawii; Ukraińcy mają swoje prywatne państwo;
    Białorusini mają zamordyzm, ale prawosławia nie
    wyrzekli się; wschodnie granice polskie raczej
    cofają się... (właśnie teraz radio podaje o ,,wojnie''
    w Puńsku, gdzie Polacy zamykają szkoły -- oczywiście
    litewskie szkoły, bo jakie tam moga być inne?...)

    Metodę tę (doprowadzanie do biedy i branie w obronę z kagańcem
    innym niż oświatowym) wprowadzają w czyn żydzi -- powojenne
    Niemcy za sprawą planu Marshalla , Chiny i Tygrysy Azjatyckie,
    Afryka, chyba Grecja...

    -=-

    Jak myślicie, drogie siostry, czy to państwo (goszczące
    Tryblinkę, Oświęcim i miejsca im podobne) które mając
    półtoramilionową armię szkoloną do obrony terytorium
    i ludności cywilnej, w tym także ludności żydowskiej,
    nie do parady ustąpiło pola Hitlerowi niemal bez walki,
    nie zostanie potraktowane podobnie?

    IMO plajta RP i nadchodząca po niej ,,pomoc''
    z ,,Europy'' to scenariusz jak najbardziej prawdopodobny...

    -=-

    Co nas czeka w sytuacji, gdy będziemy mieli euro w chwili plajty RP?
    Zapewne to, co Cypryjczyków -- banki nam wypłacą bez trudu nasze zaskórniaki.

    Ale co wówczas, gdy RP padnie, mając swoją własną złotą ;) walutę?
    Jeden złoty upadek mamy za sobą -- ja nie straciłem u Plichty.
    Czy plajta państwa pociągnie utratę wszystkich oszczędności?

    Może jednak żydki będą litościwi i doprowadzą do plajty RP
    już/dopiero po wejściu RP do strefy euro...

    -=-

    Komorowski gloryfikuje pokój -- wg niego mamy na swych granicach
    właśnie bezpieczeństwo i spokój, a dookoła nas są tylko sami nasi
    przyjaciele. :) Tymczasem mamy ostry konflikt z Litwą a granice
    z Białorusią i Ukrainą są szczelne jak nigdy od stuleci...

    Z narodami, z którymi nasi przodkowie wychodzili razem na
    pola bitewne, dziś żyjemy co najmniej w niezgodzie.

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=UVn
    a32UNMZo&NR=1

    To tak q pokrzepieniu serc i dusz. ;)
    20 minut na rozstrzygnięcie...

    [nie znam języka angielskiego? -- ale znam język ,,wojenny'']

    -=-

    Zy ostatniej chwili -- USA, Chiny, Korea Południowa przygotowane
    są do nuklearnej wojny z Koreą Północną. :) RP, o czym chyba wiemy,
    należy do NATO. :) Mamy tedy pokój ;) na naszych granicach. Pokój
    mamy z Litwą, z Białorusią, z Ukrainą, z Irakiem, z Koreą Północną...

    Tak naprawdę to chyba mamy pokój tylko z Rosjanami za sprawą ich
    bierności, bo frakcji Kaczyńskich nie podoba się współpraca Tuska
    z Anielicą Merkel... :) Inna sprawa, że Kaczyńscy oskarżają Tuska
    o potajemne paktowanie z oficerem KGB, Putinem... [i o to, że
    Putin ukradł dynami z kopalni soli, aby dokonać zamachu w Smoleńsku]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 103. Data: 2013-04-02 17:21:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Mięso z padliny to konsekwencja ludzkiej bezmyślności - chcą jeść mięso i
    > żeby było tanie. A mięso powinno być luksusem!
    >
    > I dobre mięso faktycznie jest ;)> Z ciekawostek: kiedyś w Realu widziałem
    > mięsne salami za 11zł/kg. Na sąsiednim regale było sojowe. Po około
    > 60zł/kg.
    >
    > Nawet biorąc pod uwagę, że takie przetwory sojowe mają cholernie zawyżoną
    > cenę, to jak niskiej jakości musiało być to mięsne salami, hmm?

    Ceny równoważy rynek. Tylko sprzedaż mięsa zafałszowanego jest po prostu
    czystym oszustwem. Słowem się nie odezwałbym, jakby na półce leżała droga i
    tania wędlina. Przy tej taniej byłoby wypisane, co w niej jest i mozesz
    sobie wybrać. No ale tutaj mamy sytuację, gdy nie masz wyboru. Co więcej
    problemem jest dysproporcja w naszych zdolnościach nabywczych i zagranicy
    tej najbliższej. Sporo naszej wędliny idzie za granicę, bo tam są wyższe
    ceny. Ale tam się pilnuje jakości. Jak nasi spróbowali wepchnąć koninę
    zamiast wołowiny, to szybciutko się z tego chryja zrobiła. Gdyby nie to,
    to nadal byśmy nie wiedząc nawet jedli koninę jako wołowinę, bo nie widzę
    powodu, by sądzić, ze skoro za granicą się pojawiła, to nie było jej w
    krajowych towarach. Tyle, że u nas nikt badań nigdy nie robił.

  • 104. Data: 2013-04-02 17:46:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 2...@n...wpkg.org

    > Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.

    : Mowisz o zdrowej swojskiej zywnosci, tzn. soli wypadowej i miesie z padliny?

    Mleko nie ma konserwantów -- a jednak nie psuje się przechowywane przez
    kilka tygodni (pasteryzacja) lub nawet miesięcy (UHT) zatem IMO nie jest złe.

    Sporo jedzenia taniego ,,zawdzięczamy'' taniej sile roboczej napływającej
    z innych krajów -- ta siła nierzadko pracuje w makabrycznie złych warunkach,
    aby być siłą tanią.

    Końska padlina sprzedawana w UK jako wolowina pochodziła ponoć z Polski.

    Poza kręgosłupem i alergią nie mam problemów zdrowotnych -- zatem żywność
    w Polsce IMO nie jest zła.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 105. Data: 2013-04-02 17:56:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 515af82c$0$1224$6...@n...neostrada.pl

    > krajowych towarach. Tyle, że u nas nikt badań nigdy nie robił.

    Solony interes kwitł (solił?) wiele lat a i po wykryciu
    (ktoś z innym kimś nie podzielił się należycie?) uznano,
    że nic złego nie stało się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 106. Data: 2013-04-02 18:03:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kjepbt$ith$...@n...news.atman.pl

    > państwa, aby ratować Cypr. Gdyby Ukraińcy i Rosjanie
    > postawili choć część swego majątku, Cypr by nie upadł,

    Drobną część -- mikroczęść.

    > Jak myślicie, drogie siostry, czy to państwo (goszczące
    > Tryblinkę, Oświęcim i miejsca im podobne) które mając
    > półtoramilionową armię szkoloną do obrony terytorium
    > i ludności cywilnej, w tym także ludności żydowskiej,
    + a nie tylko do parady, ustąpiło pola Hitlerowi niemal bez walki,

  • 107. Data: 2013-04-03 09:03:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2013 17:21, Robert Tomasik pisze:

    > Ceny równoważy rynek.

    Poniekąd.

> [...]
    > droga i tania wędlina. Przy tej taniej byłoby wypisane, co w niej jest i
    > mozesz sobie wybrać. No ale tutaj mamy sytuację, gdy nie masz wyboru. Co

    Ludzie i tak by pewnie nie zrozumieli...

    Poza tym chyba zauważyłeś, że ludzie chcą mieć tanio i chcą być
    przekonani, że za tę niską cenę dostają wysoką jakość ;)

    [ciach]

> [...]
    > jako wołowinę, bo nie widzę powodu, by sądzić, ze skoro za granicą się
    > pojawiła, to nie było jej w krajowych towarach. Tyle, że u nas nikt

    Swoją drogą nie wiem skąd ten problem z koniną... Jakaś toksyczna czy
    co? Fakt, że powinno być oznaczone, ale co za różnica, skoro ludziom
    smakowało?

  • 108. Data: 2013-04-03 09:19:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Swoją drogą nie wiem skąd ten problem z koniną... Jakaś toksyczna czy
    > co? Fakt, że powinno być oznaczone, ale co za różnica, skoro ludziom
    > smakowało?

    właśnie o to oznaczenie chodzi.

    Ludzie nie lubią jak czegoś nie wiedzą. Nawet jak to jest dla nich
    nieistotne.

  • 109. Data: 2013-04-03 09:43:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 03 Apr 2013 02:19:35 -0500
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > właśnie o to oznaczenie chodzi.
    >
    > Ludzie nie lubią jak czegoś nie wiedzą. Nawet jak to jest dla nich
    > nieistotne.

    A idac dalej - co to za roznica, czy swojskie mieso bywa wyprodukowane z
    padliny czy nie, skoro ludzie kupuja i najwyrazniej im smakuje?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 110. Data: 2013-04-03 09:45:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 03 Apr 2013 09:03:17 +0200
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Ludzie i tak by pewnie nie zrozumieli...
    >
    > Poza tym chyba zauważyłeś, że ludzie chcą mieć tanio i chcą być
    > przekonani, że za tę niską cenę dostają wysoką jakość ;)

    Niestety rynek jest tak przesiakniety cwaniakami/oszustwami, ze i za
    wysoka cene mozesz sie najesc tej samej padliny.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com