  • 1. Data: 2024-01-22 23:51:56
    Temat: Niesytuacyjne zwroty...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Qpiłem na AliExpress miernik USB za 7.30 pln -- po kilku godzinach
    mierzenia zepsuł się amperomierz, więc poprosiłem o zwrot szmalu
    -- w ciągu niecałej doby dostałem zwrot 13.05 pln...

    Qpiłem w Lidlu termometr do ucha -- dawał wyniki luźno ;) związane
    z rzeczywistością, więc poprosiłem o zwrot szmalu a że nie wiedziałem,
    którą (paragon zawiera info o karcie -- numer nijak ma się do numeru
    płatniczej karty wówczas użytej) kartą (via smartfon) zapłaciłem,
    wskazałem pierwszą lepszą, akurat debetową Velo... Okazało się, że
    zapłaciłem kredytówką Millennium -- czy to dobra droga do przelewania
    szmalu z kredytówki na debetówkę?...

    Zwrot za termometr qpiony w Lidlu szedł od czwartku do dzisiaj...
    (z Chin -- niespełna dobę)

    Powędrowałem na badawcze zdanie krwi -- przy okazji zaniosłem
    termometr, gdyż Lidl mam niedaleko punku poboru krwi...

    BTW mierników... Qpiłem też:
    - woltomierz za 14.64 pln, który jest całkiem fajny
    (oby nie popsuł się) mierzy napięcie DC i AC oraz
    rezystancję; nie można nim sprawdzić diod
    - multimiernikopodobne coś za 16.09 pln, pokazujące
    obecność ;) napięcia (kilkanaście V różnicy dla 240V)
    i płynący ;) prąd
    - multimiernikosłabopodobne coś za 8.18 pln, pokazujące
    obecność ;) napięcia (150V AC zamiast 240V AC)
    i płynący prąd (dostałem zwrot 11.38 pln)
    - termometrohigrometry BT (2 w sumie kosztowały 7.30 pln)
    które tracą kontakt z telefonem w odległości kilku metrów...

    Przede mną zwrot za radio FM -- bądź zwrot radia...
    Kosztowało 59 pln, zepsuło się po kilkunastu miesiącach codziennego
    używania i zostało zawiezione do sklepu 24 listopada ubr... Długo
    rozpatrywano to i owo, po czym zaproszono mnie do sklepu celem
    zwrócenia mi szmalu. (nie można było zlać na wskazane konto?)
    Kupiłem takie samo radio FM w innym ,,marmurze'' RTVAGD -- okazało
    się zepsute i dziś dostałem info o rozpatrzeniu... Równo 2 miesiące
    po zepsuciu, niemal 2 miesiące po zgłoszeniu usterki...

    -=-

    Komu te zwroty służą? -- mnie raczej niekoniecznie... ;)
    Czy qpuję tylko najgorszy chłam? Czy mam pecha?

    -=-

    Za 7.32 pln qpiłem też włącznik uruchamiany bezpośrednio palcem
    bądź smartfo_nową (tą samą, która sporadycznie ;) widzi ww.
    termometrohigrometry) apką via WiFi -- na razie sprawne...
    Niestety tylko na 2.4 GHz...

    -=-

    Z ojca Samsungiem A23 mam masę problemów... Samsung mógłby uczyć
    się od Xiaomi juserfriendlywości... Ze swego smartfonu jestem
    bardzo zadowolony, choć brakuje mi ,,dysku'' -- stale wywalam
    jakieś apki... Dobrowolnie raczej ;) nie qpię smartfonu
    Samsunga...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-01-23 08:44:42
    Temat: Re: Niesytuacyjne zwroty...
    Od: Robert Sierant <x...@r...pl>

    > Komu te zwroty służą? -- mnie raczej niekoniecznie... ;)
    > Czy qpuję tylko najgorszy chłam? Czy mam pecha?

    też mi się zdarza zwrócić towar, nawet słoik z rybami, bo po otwarciu
    się okazało, że są popsute...

    zgłosiłem reklamację (z ciekawości czy to działa), kazali przesłać
    zdjęcia i oddali kasę w postaci bonu

    a na ali masz ten sam (w dużej mierze) towar co na alledrogo, tylko
    dłużej trzeba czekać na przesyłkę

    ozonator kupiony na ali za ok. 80 zł, podobny u nas ponad 200

    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2024-01-23 13:46:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 sty 2024 o 08:44, Robert Sierant pisze:

    > zgłosiłem reklamację (z ciekawości czy to działa), kazali
    > przesłać zdjęcia i oddali kasę w postaci bonu

    Jaki sklep zwraca bonami?

    > a na ali masz ten sam (w dużej mierze) towar co na alledrogo,
    > tylko dłużej trzeba czekać na przesyłkę

    Na AliExpress jest później, ale znacznie taniej niż na Allegro!

    > ozonator kupiony na ali za ok. 80 zł, podobny u nas ponad 200

    Otóż to!!!

    -=-

    Tusk wycofuje się z KSeF -- miałem nadzieję na fakturową współpracę
    z Chińczykami. Wyjechałbym na wakacje ;) za granicę -- bez tracenia
    kontaktu z Klientami... Pokocham Kacucuski?... Pewnie zastopowaliby
    podobnie jak Tuskie... Ciekawe, co teraz wymyślą z KSeF... Chlip...
    Chlip... Chlip...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2024-01-23 22:00:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 sty 2024 o 23:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przede mną zwrot za radio FM -- bądź zwrot radia...

    Zwrócili radio ze stwierdzeniem -- >>nie stwierdzono nieprawidłowości<<...
    Podczas odbierania podejrzliwie poprosiłem o możliwość
    uruchomienia/sprawdzenia w sklepie -- uruchomiło się...

    Tedy:
    - matka stwierdziła nieczynność nowego radia
    (miała takie kilkanaście miesięcy)
    - potwierdziłem nieczynność po wnikliwych oględzinach
    - sklep podczas przyjmowania reklamacji
    potwierdził nieczynność
    - serwis oddał sprawne bez dopatrzenia się nieprawidłowości

> [...]
    > się zepsute i dziś dostałem info o rozpatrzeniu... Równo 2 miesiące
    > po zepsuciu, niemal 2 miesiące po zgłoszeniu usterki...

    Miesiąc czekania z rozpatrzeniem reklamacji -- choć ponoć radio
    było sprawne... Wcześniejsze rozpatrzenie trwało ~tydzień krócej,
    ale wytłumaczono to świątecznym okresem...

    Radio gra, choć nie pokazuje czasu...
    (poprzednie pokazywało czas -- zegarek nie był zbyt dokładny,
    wymagał częstych korekt)

    Gra także z penflaszki; nie sprawdziłem grania z karty pamięci
    (bo nie mam pod ręką muzyki na karcie i nie mam ochoty) i nie
    sprawdziłem grania z laptopa -- poprzednie radio grało jako
    głośnik USB...

    > -=-

    > Komu te zwroty służą? -- mnie raczej niekoniecznie... ;)
    > Czy qpuję tylko najgorszy chłam? Czy mam pecha?

    Komu zależy na wciskaniu kitu o braku nieprawidłowości? :)

> [...]

    > bardzo zadowolony, choć brakuje mi ,,dysku'' -- stale wywalam
    > jakieś apki... Dobrowolnie raczej ;) nie qpię smartfonu

    Samsung potrafi losować MACadresy; takoż jest z TV-Boxem.
    O tyle mi to nie pasuje, że binduję urządzenia; o tyle mi
    to nie przeszkadza, że można ustawić stały MACadres... Po
    o komu te MACadresy?...

    -=-

    Matkę bolą oczy od oglądania filmów z Youtuby...
    Odpaliła Polsat (tak twierdzi) i Trwam, omówiła Koronkę...
    O CATV (o TVS i o Kobiecie -- której nie ma u siebie w TV
    od dawna a która kiedyś stanowiła podstawę) chyba zapomniała...

    Szkoda oczu -- obok elektryczności i czasu ból oczu stanowi
    najważniejszy wydatek...

    Matka ma do dyspozycji masę ołówków -- diabli wiedzą, dlaczego
    wybiera najgorsze... [może zabrać?... pozostawić najlepsze?...]

    Masa ołówków, setki grafitów... Nie ma 3B i 4B -- może warto kupić?...

    Nie wiem, jak zareaguje na brak zegarka w radiu...

    Brak KSeF przyjęła spokojnie, choć (delikatnie ujmując w słowa)
    bez entuzjazmu... [klientom może nie warto na razie mówić?...]

    Wolę nie myśleć o tej stracie... Tak cieszyłem się!!!!
    [matka podobnie...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2024-01-24 11:10:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jan 2024 23:51:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > wskazałem pierwszą lepszą, akurat debetową Velo... Okazało się, że
    > zapłaciłem kredytówką Millennium -- czy to dobra droga do przelewania

    No, to moze być wiekopomne odkrycie :-)

    > Zwrot za termometr qpiony w Lidlu szedł od czwartku do dzisiaj...
    > (z Chin -- niespełna dobę)
    >
    > BTW mierników... Qpiłem też:

    w Lidlu, czy na ali?

> [...]
    > - termometrohigrometry BT (2 w sumie kosztowały 7.30 pln)
    > które tracą kontakt z telefonem w odległości kilku metrów...

    BT ma zasięg kilku m.

> [...]
    > rozpatrywano to i owo, po czym zaproszono mnie do sklepu celem
    > zwrócenia mi szmalu. (nie można było zlać na wskazane konto?)

    Moze nie przyjdziesz? :-)

    > Komu te zwroty służą? -- mnie raczej niekoniecznie... ;)
    > Czy qpuję tylko najgorszy chłam? Czy mam pecha?

    Z radiami chyba pech.

    A komu słuzą ... jak towary dobre, to się nie zwracają,
    ale ekonomia tych zwrotów to musi być zabójcza ... towary chyba nie
    wracają do Chin ?

    Cena zabójcza. Dla konkurencji ...

    J.

  • 6. Data: 2024-01-24 13:51:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sty 2024 o 11:10, J.F pisze:

    > No, to moze być wiekopomne odkrycie :-)

    Śpieszmy się -- póki odsetki są wysokie... ;)

    > w Lidlu, czy na ali?

    Na Ali.

    > BT ma zasięg kilku m.

    Te termohigrometry tracą zasięg po 2 metrach bez ścian...
    Nie mają swych wyświetlaczy, więc zysk z nich mały...

    > Moze nie przyjdziesz? :-)

    Przyjechałem... Odebrałem szmal i qpiłem takie same (niezupełnie -- nie
    pokazuje czasu) w innym EuroAGD... (w tym samym nie było zapakowanego)
    To kolejne okazało się niesprawne -- i cudownie usprawniło się...

    > Z radiami chyba pech.

    > A komu słuzą ... jak towary dobre, to się nie zwracają,
    > ale ekonomia tych zwrotów to musi być zabójcza ... towary
    > chyba nie wracają do Chin ?

    Chyba nie...

    > Cena zabójcza. Dla konkurencji ...

    Owszem!

    -=-

    Może qupię lutowie z bizmutem (o temperaturze topnienia 138°C)
    i polutuję LEDkowate oświetlenie z tasiemców... Pod prysznic
    chcę dać 5V IP68 sterowane machaniem ręki a zasilane
    z 4 akumulatorków NiNH... Może lepiej z klasycznego
    powerbanku?... Musiałby być też jakoś wodoodporny...

    -=-

    Jedna z usprawnionych golarek zbiesiła się -- urwał się przewód
    podający napięcie do silnika... Tedy przylutowałem... Najlepsze
    golarki jakie mam -- a mam teraz 6 sprawnych...

    Nawet nie urwał się -- odlutował... ;)
    Polałem jakimś specyfikiem do lutowania i przylutowałem zwykłym
    (LC60 SW26-5 183°C) lutowiem...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2024-01-25 16:25:10