  • 11. Data: 2015-06-19 18:01:17
    Temat: Re: Niepowtarzalność działania nowego mBanku
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 19.06.2015 o 17:34, Borys Pogoreło pisze:
    > Niekoniecznie, serwer Onetu mógł wcześniej nie przyjąć tego maila (np.
    > greylisting lub jakiś tymczasowy problem), a serwer banku dopiero wieczorem
    > ponowił próbę wysłania.

    Skucha. W nagłówkach odbiorcy zostaje pierwotna próba, a dodatkowo np.
    > jakiśtam.serwer; Fri, 19 Jun 2015 15:47:14 CEST

    Więc wysłano z opóźnieniem. Szczególnie, że najpierw serwer generujący
    (albo poprzedni-pocztowy) wysłał do pocztowego
    micromade.home.pl (62.129.235.242) 23:18:43

    Powiem nieco nie na temat, ale blisko. mBank wysyła mi emailem dzienne
    zestawienia transakcji. Dziś rano, koło siódmej, za wczoraj. Zdarza się
    co jakiś czas (powiedzmy co dwa miesiące), że jest jakieś zatwardzenie,
    i dwa-trzy dni nic nie ma, i wtedy przez jedną noc przychodzi dwa-trzy
    zaległe naraz.
    Więc kilka dni temu Piotrowi też się tak przytkało.

    --
    Alf/red/

  • 12. Data: 2015-06-19 22:12:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 19 Jun 2015 18:01:17 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Skucha. W nagłówkach odbiorcy zostaje pierwotna próba,

    To zależy od serwera nadawcy

    > a dodatkowo np.

    A to zależy od serwera odbiorcy

    > co jakiś czas (powiedzmy co dwa miesiące), że jest jakieś zatwardzenie,
    > i dwa-trzy dni nic nie ma, i wtedy przez jedną noc przychodzi dwa-trzy
    > zaległe naraz.

    TTTM. Swego czasu kompletnie rozwalili znaczniki MIME w swoich mailach,
    długo mi zajęło przekonanie ich, że jednak problem jest po ich stronie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2015-06-19 23:23:39
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 19.06.2015 o 22:12, Borys Pogoreło pisze:

    > To zależy od serwera nadawcy

    Hm, w przypadku ogólnym może i na upartego może być notowana pierwsza,
    ale... Piotr zacytował wpisy z serwera w mBanku i w Onecie, z tej samej
    sekundy. OK, ten mBankowy to mógł być pocztowy ale nie generujący
    raport, ale w sumie co za różnica który nawalił? Grunt, że z banku
    wyszło z opóźnieniem w stosunku do zdarzenia.

    > A to zależy od serwera odbiorcy

    Powinien zostawać. Nie chce mi się po RFC szperać czy shall czy may czy
    jak... Niemniej sprawdzałem u siebie, i są. To by już była perfidna
    kombinacja, że i jeden i drugi serwer zachowują się karkołomnie / złośliwie.

    A powiadomienie SMS mi przysyłają w 99% natychmiast.
    A Raiff potrafi trzy dni później.

    --
    Alf/red/

  • 14. Data: 2015-06-20 07:35:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Jun 2015 17:34:23 +0200, Borys
    Pogoreło<b...@p...edu.leszno> wrote:
> [...]
    wieczorem
    > ponowił próbę wysłania. Prawdę by powiedziały dopiero logi z jednej
    lub

    Do onetu z mbanku jest dedykowana rura (hermes).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-06-20 21:38:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 19 Jun 2015 23:23:39 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Powinien zostawać. Nie chce mi się po RFC szperać czy shall czy may czy
    > jak... Niemniej sprawdzałem u siebie, i są. To by już była perfidna
    > kombinacja, że i jeden i drugi serwer zachowują się karkołomnie / złośliwie.

    Wiem, czepiam się ;)

    W tym przypadku to nie byłby pierwszy problem z serwerami ębanku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2015-07-11 11:16:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ^^^^^^^^
    >
    > Nie ma siły, omskło się temu banku... dobrze wiedzieć :/

    Odgrzebię stary wątek, bo ten sam temat, ale jeszcze lepsze.
    Wczoraj koło 12 się dowiaduję, że mam zrobić przelew i na dziś mieć
    potwierdzenie. Że jest piątek to biorę się za to od razu. Wypisuję przelew
    zaznaczam, że chcę potwierdzenie mailem. Przed zatwierdzeniem system
    informuje, że konto adresata jest też w grupie mBank więc przelew będzie
    natychmiastowy. Bez wylogowywania wydrukowuję sobie potwierdzenie i
    zapominam o temacie.
    Dziś znajduję mail z potwierdzeniem wysłany o 1:45 w nocy!
    No nie wiem, czy ten nowy system to ma tyle roboty z durną grafiką, że nie
    nadąża wysyłać potwierdzeń :).
    P.G.

  • 17. Data: 2015-07-14 10:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    t...
    Dnia Fri, 19 Jun 2015 16:41:32 +0200, Imka napisał(a):
> [...]

    >wieczorem
    >ponowił próbę wysłania. Prawdę by powiedziały dopiero logi z jednej

    Nie, to Date: wypelnia wysylajacy. Bank wygenerowal maila o 23:18 i
    trzy sekundy pozniej onet go przeslal dalej.

    No chyba, ze to jakis nowoczesny serwer, i ustawia Date z chwila
    wyslania do serwera.

    W kazdym badz razie widac, ze komputery mbanku opuscil dopiero o
    23:18.

    ALe zeby tak slepo wierzyc tym komputerom ... mogli chocby jakas
    aktualizacje serwera poczty zrobic, i nie czekac do niedzieli, bo to
    przeciez malo istotna funkcja.

    J.