  • 1. Data: 2004-06-04 08:23:27
    Temat: Niemiecka karta Kreissparkasse Verden
    Od: <b...@g...pl>

    Witam !
    Posiadam taka karte wydana przez niemiecki bank i w zwiazku z tym mam pytanie
    :
    Czy ta karta mozna placic w sklepach w polsce ? Jakie sa ewentualne prowizje ?
    Bo z bankomatu raczej gotowki sie nie wyjmie bo karta ma chipa i pasek
    magnetyczny, pasek chyba jest do płacenia w sklepach a chip do bankomatow. Mam
    race ?
    Prosze o odpowiedz

    Pozdrawiam wszytkich grupowiczów.

  • 2. Data: 2004-06-04 08:30:43
    Temat: Re: Niemiecka karta Kreissparkasse Verden
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Czy ta karta mozna placic w sklepach w polsce ? Jakie sa ewentualne
    > prowizje ?

    na znaczek Visy? jesli tak to mozesz placic
    jak ma pasek magnetyczny to bankomat tez ją obsłuży
    a prowizje przy wyplatach bankomatowych zależą od wydawcy karty - nic ci nie
    powiedzieli?
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-06-04 09:38:35
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Bo z bankomatu raczej gotowki sie nie wyjmie bo karta ma chipa i pasek
    > magnetyczny, pasek chyba jest do płacenia w sklepach a chip do bankomatow.
> [...]

    nie masz racji. pasek jest do wszystkiego.
    Chip w niemieckich kartach, to nic innego jak elektroniczna portmonetka.
    ulatwiajaca zycie w Niemczech. W Niemieckich bankomatach
    mozesz zaladowac na nia drobne (do kilkudziesieciu euro) i np placic
    za bilety w automatach na przystanku.

    MarcinP

  • 4. Data: 2004-06-04 13:41:31
    Od: "Pawel Szoka" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wlasnie nie ma znaczka Visa tylko dwa kółeczka jak mastercard i jest tam
    napisane Maestro, z tyłu nie ma cv2, a wiec czy moge ja placic w sklepach w
    kraju ?

  • 5. Data: 2004-06-04 13:55:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Pawel Szoka wrote:
    > Wlasnie nie ma znaczka Visa tylko dwa kółeczka jak mastercard i jest
    > tam napisane Maestro, z tyłu nie ma cv2, a wiec czy moge ja placic w
    > sklepach w kraju ?

    możesz - do placenia w sklepach kod cvv2 nie jest potrzebny
    Mestro dziala u nas z PINem - wiec musisz go znac :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-06-04 15:41:33
    Od: "Pawel Szoka" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a gdybym przykladowo zapomnial pinu to co moge zrobic oprocz tego ze moge ja
    połamac ? :)

  • 7. Data: 2004-06-04 16:13:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Pawel Szoka wrote:
    > a gdybym przykladowo zapomnial pinu to co moge zrobic oprocz tego ze
    > moge ja połamac ? :)

    ty sie lepiej przyznaj skąd masz tą kartę skoro nic o niej wiesz :-)
    znaleziona ?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-06-05 12:02:40
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > a gdybym przykladowo zapomnial pinu to co moge zrobic oprocz tego ze moge ja
    > połamac ? :)

    Tak... Trochę to dziwne, że tak mało o tej karcie wiesz. Czyżby była ona "nie
    do końca" Twoja? ;-)
    A poważnie: Maestro nie zawsze (choć rzeczywiście często) wymaga PINu przy
    płaceniu.
    To zależy od czytnika w sklepie (a ten - od 'aklajera', czyli dostawcy usług).
    Czasem można poznać po nalepkach karcianych (na szybie sklepu lub kasie), czy
    musisz znać PIN. Ściślej rzecz biorąc: jeśli na nalepce przez znaczek Maestro
    przechodzi (chyba granatowy) pasek z napisem PIN, to kod cyfrowy jest wymagany
    przy płaceniu kartą. Jeśli natomiast nie ma takiego paska, to nic nie ozanacza
    (PIN może być wymagany, może nie być).

    m23m