  • 1. Data: 2014-06-10 21:23:09
    Temat: Nareszcie spada ;) zadłużenie RP
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Aż o 100 miliardów plnów spadło ;) zadłużenie RP!!!

    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/2,1116905-Gdyby-ni
    e-OFE-dlug-bylby-o-30-mld-zl-wyzszy.html

    Zadłużenie państwa w pierwszym kwartale tego roku było o ponad 100 mld zł niższe
    niż na koniec 2013 r. Ale gdyby nie umorzenie obligacji przejętych z OFE, byłby
    o 30 mld zł wyższy.

    Państwowy dług publiczny na koniec I kwartału 2014 r. wyniósł 782,9 mld zł,
    co oznaczało spadek o 100,2 mld zł (o 11,4 proc.) w porównaniu z końcem
    2013 r. - podał resort finansów w komunikacie. - Spadek zadłużenia Skarbu
    Państwa był głównie spowodowany umorzeniem w lutym 2014 r. skarbowych
    papierów wartościowych w efekcie reformy systemu emerytalnego, co
    skutkowało jednorazowym obniżeniem państwowego długu publicznego
    o 130,19 mld zł. Po wyłączeniu efektu umorzenia SPW zadłużenie
    podsektora rządowego wzrosło o 30 mld 641,5 mln zł - czytamy
    w komunikacie.

    Ciekawe, co będzie w 2015 roku? [poza wyborami i zmianą obu wart;
    na dodatek chyba pod koniec 2014 roku też są wybory -- samorządowe,
    a tuż za nami wybory do EP oraz wybór generalski]

    http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%82ug_publiczny

    W 2002 roku dług publiczny Polski wynosił 352,6 mld zł
    W 2003 roku dług publiczny Polski wynosił 408,6 mld zł
    W 2005 roku dług publiczny Polski wynosił 466,6 mld zł
    W 2006 roku dług publiczny Polski wynosił 506,2 mld zł
    W 2007 roku dług publiczny Polski wynosił 527,4 mld zł 21,2
    W 2008 roku dług publiczny Polski wynosił 597,7 mld zł 70.3
    W 2009 roku dług publiczny Polski wynosił 669,9 mld zł 72,20
    W 2010 roku dług publiczny Polski wynosił 747,9 mld zł 78
    W 2011 roku dług publiczny Polski wynosił 771,1 mld zł 23,2
    W 2012 roku dług publiczny Polski wynosił 793,9 mld zł 22,8
    W 2013 roku dług publiczny Polski wynosił 838,0 mld zł 44,1

    W 2009 roku Polska zakończyła spłacanie pochodzącego z lat 70.
    zadłużenia wobec Klubu Paryskiego[5]. Według Instytutu Sobieskiego
    rzeczywista wartość zadłużenia Polski obliczana metodą memoriałową
    przekracza 200% PKB[6][7].

    Według Janusza Jabłonowskiego (NBP) realne zadłużenie obejmuje
    takie składniki jak zaległe płatności w systemie ochrony zdrowia
    czy ubezpieczeń społecznych i w 2010 roku wynosi 220% PKB, czyli
    ok. 3 biliony zł[8].

    W 2011 roku decyzją Komisji Europejskiej państwa członkowskie
    zostały zobowiązane do raportowania wielkości długu i deficytu
    publicznego według ujednoliconej metody obliczania, co miało na
    celu ograniczenie wpływu rozmaitych zabiegów fiskalnych stosowanych
    w celu jego ukrycia. Według tej metody dług publiczny Polski wynosił
    w 2012 roku 55,6% PKB, zaś deficyt - 3,9% PKB[9].

    -=-

    Nic z tego nie pojmuję. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-06-10 23:03:44
    Temat: Re: Nareszcie spada ;) zadłużenie RP
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Jun 2014 21:23:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ciekawe, co będzie w 2015 roku? [poza wyborami i zmianą obu wart;

    Pewnie kataster, bo wtedy będzie można po niego sięgnąć bez ryzyka straty w
    wyborach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2014-06-10 23:59:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1eonv7om5dc9j$....@4...net

    > Pewnie kataster, bo wtedy będzie można po
    > niego sięgnąć bez ryzyka straty w wyborach.

    Ile z tego/niego można wyciągnąć?
    To już jest gotowe? Można to już teraz wprowadzić?
    Da pieniądze Fiskusowi czy władzom lokalnym?
    Jak do tego ma się obecny podatek od nieruchomości?

    Wydatki państwa pójdą w górę -- trzeba zbroić się.
    IMO tym razem nawet 78 miliardów to zdecydowanie mało.

    Później upadnie europejska unia gospodarcza i wejdą cła? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-06-11 00:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"Borys Pogoreło" 1eonv7om5dc9j$....@4...net

    >Ile z tego/niego można wyciągnąć?

    ale jak widzisz - obecny deficyt to ~30mld rocznie.
    1000 zl na obywatela i zadluzenie zacznie spadac.
    W tempie narastajacym, bo im mniejsze, tym mniejsze odsetki.
    A im wiecej pieniadza na rynku, tym mniejsze stopy.

    na kataster ~3000zl na dom prywatny, troche duzo, ale jak dorzucic tez
    komercyjne, to moze wyjdzie kwota znosna dla spoleczenstwa ..

    A moze jeszcze ruszy gospodarka - jak polowa bezrobotnych zamiast
    pobierac zasilek zacznie placic podatki, to bedzie jak za Kaczynskich
    :-)

    P.S. Benzyna nagle zrobila sie drozsza niz ON. Podatki chyba nie
    drgnely ... zima byla ciepla i malo OO zuzyto, czy ruszyla gospodarka
    w USA ?

    J.

  • 5. Data: 2014-06-11 01:21:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53978af6$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > ale jak widzisz - obecny deficyt to ~30mld rocznie.

    30 to było przed dozbrajaniem. Polska (jak mówił Obama)
    to największy przyjaciel USA. (Litwa -- 13 razy mniejszym)

    2 939 431 Litwa 47,56 mld USD
    38 533 299 Polska 516,1 mld USD

    Ciekawostka -- Litwa ma większy dochód na osobę niż Polska.

    > 1000 zl na obywatela i zadluzenie zacznie spadac.

    Zaczęłoby, gdyby rząd kontrolował wydatki tak, jak my kontrolujemy swoje. :)

> [...]

    > na kataster ~3000zl na dom prywatny, troche duzo, ale jak dorzucic tez komercyjne,
    to moze wyjdzie kwota znosna dla spoleczenstwa

    Ile w ,,normalnych'' krajach można wycisnąć tą metodą?

    > A moze jeszcze ruszy gospodarka - jak polowa bezrobotnych zamiast pobierac zasilek
    zacznie placic podatki, to bedzie jak za
    > Kaczynskich :-)

    Toż polska gospodarka pędzi pełną parą od lat!!!

    > P.S. Benzyna nagle zrobila sie drozsza niz ON. Podatki chyba nie drgnely ... zima
    byla ciepla i malo OO zuzyto, czy ruszyla
    > gospodarka w USA ?

    Tego nie wiem, ale jeździć można. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'