  • 11. Data: 2002-03-05 08:08:15
    Temat: Re: Napiwek VISĄ?!
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Rysiek wrote:

    > Witam,
    > bzdurzysz wasc , jak zplaciles to wtedy dopisujesz ? bzdura
    > widac nie dajesz tipow

    Nie wiem czy moje zdanie będzie się liczyć bo to było Maestro :)
    Dałem kartę, wyjechał slip (ważne, że drukarka była igłowa i drukowała
    od razu dwie kopie).
    Pod kwotą rachunku była rubryka na napiwek. Wpisałem. Poniżej było
    miejsce na sumę. Podsumowałem. Podpisałem. Dałem oryginał kelnerce,
    kopię do portfela. Kelnerka coś tam poprztykała na posie i "dobiła" ten
    napiwek do transakcji.
    Tylko LG miało problem z rozliczeniem transakcji, bo kwotę zdjęli, a
    blokada została (pewnie dlatego, że się kwota nie zgadzała; ten sam
    problem co ze stacjami Neste i VE Inteligo, tylko, że tam
    kwota<autoryzacji a tu odwrotnie). Blokada zeszła samoistnie po
    tygodniu.

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2002-03-05 09:25:34
    Od: "Bartosz T. Rudź" <b...@p...onet.pl>

    Jeszcze coś...
    > Dałem kartę, wyjechał slip (ważne, że drukarka była igłowa i drukowała
    > od razu dwie kopie).
    Rozumiem, że slip to rachunek, a co to tip?
    Przepraszam, że pytam ale szukałem w różnych serwisach i encyklopediach
    internetowych ale nie znalazlem. Czy to może inaczej napiwek? Jeśli tak
    to...
    > rachunek bez tipa Visa
    > tip do reki
    ...jeśli mam przy sobie tylko VISE to jak mam dać tipa do ręki?

    Bartosz T. Rudź
    <==================>
    b...@p...onet.pl
    http://bartoszr.republika.pl
    <==================>

  • 13. Data: 2002-03-05 10:14:12
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Bartosz T. Rudź" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to...
    > ...jeśli mam przy sobie tylko VISE to jak mam dać tipa do ręki?

    To dajesz tip-a visą.
    Tylko w większości przypadków napiwki zapłacone kartą zabiera właściciel

    Pete

  • 14. Data: 2002-03-05 10:46:44
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Maxcius" <maxcius@_spam_niet_poczta.fm> wrote in message

    > Male pytanie techniczne.
    > W jaki sposob zostanie zawarta transakcja skoro wyszedlem z karta?

    Kiedys pracowalem w restauracji i robilo sie to tak: po transakcji albo
    nawet na koniec dnia wklepywalo sie do pos-a numer slipa, naciskalo
    "adjust", wpisywalo kwote tipa i potwierdzalo zgodnosc z suma na slipie i
    "ok". Nastepnie zabieralismy pieniadze z kasy. Bylo to co prawda w USA, ale
    przypuszczam, ze w Polsce dziala to podobnie. Przeciez karta nie jest do
    niczego potrzebna - jej numer byl raz wczytywany, masz slip, na ktorym
    posiadacz karty _wlasnorecznie_ wpisal napiwek i sume koncowa.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2002-03-05 10:48:46
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Bartosz T. Rudź" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeszcze coś...
    > Rozumiem, że slip to rachunek, a co to tip?

    tip to po angielsku napiwek, a slip to ten kawalek papieru, ktory "wyjezdza"
    z POS-a (to ta maszynka, przez ktora przeciaga sie karte)
    ;-)

    r.

  • 16. Data: 2002-03-05 10:51:23
    Temat: Odp: Napiwek VISĄ?!
    Od: "jo" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartosz T. Rudź <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a622ra$i61$...@n...tpi.pl...
    > ...jeśli mam przy sobie tylko VISE to jak mam dać tipa do ręki?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Bartosz T. Rudź

    Jezeli wizyta w restauracji jest planowana to bierzesz Vise do placenia
    rachunku i drobne pieniadze gotowka na napiwek czyli tip ktory wreczasz
    kelnerowi. Jezeli masz tylko Vise przy sobie i zadnej gotowki to
    uwzgledniasz kwote napiwku w slipie a kelner odbierze go (albo nie)
    umniejszony o podatek od wlasciciela lokalu.

  • 17. Data: 2002-03-05 10:59:57
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    "Bartosz T. Rudź" napisał(a):

    > Szukałem ale nie znalazlem więc pytam:
    > Jak dać napiwek w restauracji jak płacę VISĽ? Może to głupie pytanie ale
    > jestem nowy jeśli chodzi o tę kwestję, a nie chciałbym się wygłupić, jak na
    > razie urzywałem jš tylko w bankomatach.

    Masz specjalna pozycje na kwitku do dopisania.
    Zdaj sobie jednak sprawe z tego, ze raczej tego napiwku obsluga nie dostanie
    wiec nie ma on za bardzo sensu. Jak jastes zadowolony z obslugi i jedzenia to
    daj kelnerowi gotowke - w ten sposob twoje pieniadze trafia tam gdzie chciales
    a nie np. do jakiejs pralni pieniedzy.
    Placenie za jedzenie karta a napiwku gotowka jest bardzo powszechne i nie
    wzbudza zadnego zdziwienia. Niestety w Polsce napiwki z kart sa nagminnie
    zabierane przez wlascicieli knajp wiec chcac w konkretny sposob podziekowac
    _obsludze_ pozostaje tylko gotowka.

    Marek

  • 18. Data: 2002-03-05 14:17:12
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    To było w Lublinie i AmEx z Millenium. Zapłaciłem kartą na slipie dopisałem
    napiwek zsumowałem kwoty i podpisałem. Kelnerka pięknie podziękowała. W
    PiizzyHut na Ursynowie gdy chciałem dopisać, to Pani powiedziała, że nie
    przyjmują napiwków kartą. Więc nie dałem.
    Grzegorz

  • 19. Data: 2002-03-05 15:09:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maxcius <maxcius@_spam_niet_poczta.fm> wrote:

    > Male pytanie techniczne.
    > W jaki sposob zostanie zawarta transakcja skoro wyszedlem z karta?

    Normalnie - POS ma taka opcję. I do tego taka transakcja jest zawsze do
    wycofania.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 20. Data: 2002-03-05 15:54:37
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Łukasz Zemka" <w...@r...pl> wrote:
    > A wiec dajesz karte, dostajesz slipa do podpisu, dopisujesz TIP'a, dostajesz
    > slip'a z pelna suma na pamiatke...
    > No ale moge sie mylic...

    Mylisz się.

    Procedura pełna:

    1. Klient daje kartę
    2. Karta przelatruje przez POS-a z wbita kwota podstawową
    3. Klient podpisuje i ew. dopisuje napiwek
    4. Sprawdzenie podpisu i oddanie klientowi karty
    5. na terminalu następuje dopisanie napiwku i zakończenie transakcji.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313