  • 1. Data: 2002-03-04 19:29:55
    Temat: Napiwek VISĄ?!
    Od: "Bartosz T. Rudź" <b...@p...onet.pl>

    Szukałem ale nie znalazlem więc pytam:
    Jak dać napiwek w restauracji jak płacę VISĄ? Może to głupie pytanie ale
    jestem nowy jeśli chodzi o tę kwestję, a nie chciałbym się wygłupić, jak na
    razie urzywałem ją tylko w bankomatach.

    Bartosz T. Rudź
    <==================>
    b...@p...onet.pl
    http://bartoszr.republika.pl
    <==================>

  • 2. Data: 2002-03-04 19:56:29
    Temat: Re: Napiwek VISĄ?!
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Użytkownik "Bartosz T. Rudź" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak dać napiwek w restauracji jak płacę VISĄ? Może to głupie pytanie ale
    > jestem nowy jeśli chodzi o tę kwestję, a nie chciałbym się wygłupić, jak

    rachunek bez tipa Visa
    tip do reki

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 3. Data: 2002-03-04 20:22:09
    Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl>

    jest to bardzo proste , przy wydruku rachunku jak juz zaplacisz masz
    zazwyczaj pole na napiwek wtedy wpisujesz kwote i zostawiasz im rachunek ,
    nabijaja sami kwote, nie potrzebuja do tego juz karty , taki update
    rachunku,
    aha zazwyczaj jest ograniczenie napiwku do 20% kwoty placonej
    takie zasady ma polcard

    pozdrawiam kazow

  • 4. Data: 2002-03-04 20:45:38
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Użytkownik "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunku,
    > aha zazwyczaj jest ograniczenie napiwku do 20% kwoty placonej

    Witam,
    bzdurzysz wasc , jak zplaciles to wtedy dopisujesz ? bzdura
    widac nie dajesz tipow

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 5. Data: 2002-03-04 20:58:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Witam,
    > bzdurzysz wasc , jak zplaciles to wtedy dopisujesz ? bzdura
    > widac nie dajesz tipow

    No ale na dole jest miejsce na tipa i spotkalem sie wlasnie z opinia zeby
    przekreslac...

  • 6. Data: 2002-03-04 21:47:31
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > No ale na dole jest miejsce na tipa i spotkalem sie wlasnie z opinia zeby
    > przekreslac...

    Przecież masz kopie rachunku, na którym nie jest uwidoczniony żadny napiwek
    (no tak... ale kto to przechowuje :). Spotkałem się zresztą z opinią, że
    lepiej nie dawać napiwków kartą, bo wtedy muszą to zaksięgować, zapłacić
    podatek, i z dziesięciu złotych robi się jakieś trzy dla kelnera;)))

  • 7. Data: 2002-03-04 21:49:45
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Rysiek" <r...@h...pl> wrote in message

    > ,
    > >
    > Witam,
    > bzdurzysz wasc , jak zplaciles to wtedy dopisujesz ? bzdura
    > widac nie dajesz tipow

    Sam bzdurzysz i jak nie masz pojecia, to sie nie odzywaj. Jest dokladnie
    tak: dostajesz slipa, gdzie pod kwota sa dwa miejsca opisane: napiwek i
    razem. Dopisujesz tipa, dodajesz, wpisujesz sume, podpisujesz i wychodzisz,
    a obciazony zostaniesz kwota zwiekszona o tipa.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2002-03-04 21:57:34
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > razem. Dopisujesz tipa, dodajesz, wpisujesz sume, podpisujesz i wychodzisz,
    > a obciazony zostaniesz kwota zwiekszona o tipa.

    Słusznie. A, że kelnerzy zachęcają do przekreślania pola na tip to wynika z
    wewnętrznych układów w knajpie. Najczęściej właściciel nie wypłaca tipów z
    karty albo kelnerzy nie chcą opóźnień.

    TM

  • 9. Data: 2002-03-04 23:35:57
    Od: "Maxcius" <maxcius@_spam_niet_poczta.fm>

> [...]
    wychodzisz,
    > a obciazony zostaniesz kwota zwiekszona o tipa.

    Male pytanie techniczne.
    W jaki sposob zostanie zawarta transakcja skoro wyszedlem z karta?

    Maxcius

  • 10. Data: 2002-03-05 00:25:13
    Od: "Łukasz Zemka" <w...@r...pl>

    Użytkownik "Maxcius" <maxcius@_spam_niet_poczta.fm> napisał

    > Male pytanie techniczne.
    > W jaki sposob zostanie zawarta transakcja skoro wyszedlem z karta?

    Pewnie za pomoca przycisku TIP znajdujacego sie na POSie....
    Ale wydaje mi sie, ze to troche inaczej jest w ogole...
    A wiec dajesz karte, dostajesz slipa do podpisu, dopisujesz TIP'a, dostajesz
    slip'a z pelna suma na pamiatke...
    No ale moge sie mylic...

    pozdrawiam
    Wookasch