  • 1. Data: 2011-11-13 14:50:32
    Temat: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    W nawiązaniu do wątku sprzed kilku dni, który oparłem na wywiadzie z prof.
    Filarem z Rady Gospodarczej przy premierze teraz pytanie zasadnicze: na jakie
    reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL? Jakie projekty są gotowe poprzeć
    Ruch Palikota czy SLD? Czy jakiekolwiek słuszne i uzasadnione reformy /
    cięcia poprze PIS?

    Na początek uwaga z lekkim przymrużeniem oka: zdecydowana większość
    uczestników tego forum z entuzjazmem przyjęłaby "reformy" polegające na
    zniesieniu podatku od zysków kapitałowych, obniżeniu podatków, obniżeniu
    składek na ZUS itp. czyli na tym, żeby ludzie mieli więcej w portfelach i
    wszystkim żyłoby się dostatniej.

    Niestety w sytuacji zadłużenia Polski i tego co stało się w Argentynie w
    2001r. w Grecji, Włoszech, Portugalii, Irlandii jest to niemożliwe.
    Dlatego 99% wyborców odrzuciło księżycowy program radykalnej prawicy J.K.Mikke
    jako program NIEREALNY DO WPROWADZENIA w Polsce.

    Ale co nam zaproponuje rząd PO - PSL w drugiej kadencji ?
    Na jakie reformy i cięcia się zdecyduje i na ile premierowi Tuskowi starczy
    odwagi i determinacji, żeby udowodnić że chce zmieniać Polskę a nie tylko
    sprawować urząd ?

  • 2. Data: 2011-11-13 15:59:09
    Temat: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > starczy
    > odwagi i determinacji, żeby udowodnić że chce zmieniać Polskę a nie tylko

    podwyższenie wieku emerytalnego,
    likwidacje OFE z toważyszącym przejęciem aktywów,
    zwiększenie VAT'u do maksymalnego 25%,
    pozostawienie progów podatkowych PIT na niezmienionym poziomie,
    wraz z RPP inflację na poziomie danych GUS > 4 - 5%,
    zwiększenie długu publicznego o 160 mld w 4 lata

    george

  • 3. Data: 2011-11-13 16:46:28
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    powiem Ci na jakie

    zwiększenia zatrudnienia urzędników oraz zwiększenie podatków

  • 4. Data: 2011-11-13 17:10:13
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 16:59, george wrote:

> [...]
    > wraz z RPP inflację na poziomie danych GUS > 4 - 5%,
    > zwiększenie długu publicznego o 160 mld w 4 lata

    powrót składki rentowej do poziomu sprzed reformy z 2008 roku.

    Mroziu

  • 5. Data: 2011-11-13 17:11:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mroziu" <m...@h...pl> wrote in message

    > powrót składki rentowej do poziomu sprzed reformy z 2008 roku.

    A o tym zapomniałem, oczywiscie, to też.

    george

  • 6. Data: 2011-11-13 17:43:57
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    nestety u nas wszystko jest wbrew elementarnej logice

    na szczytach koniunktury obniżono podatki, w składki

    w czasie kryzysu podatki sie podwyższa

    nazwałbym to "permanentną antystymulacją" albo krócej wodogłowiem

  • 7. Data: 2011-11-13 18:10:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > nestety u nas wszystko jest wbrew elementarnej logice
    >
    > na szczytach koniunktury obniżono podatki, w składki
    >
    > w czasie kryzysu podatki sie podwyższa
    >

    > nazwałbym to "permanentną antystymulacją" albo krócej wodogłowiem

    W historii nie znane są przypadki wycofania się z socjalizmu. Socjalizm
    zawsze bankrutuje. Jedyny pomysł na zauważone niedostatki socjalizmu to
    jeszcze więcej socjalizmu aż do bankructwa. Wieloletnie życie w socjalizmie
    wyprał ludzi z odpowiedzialności za własne życie. "Jak żyć panie premierze"
    to powszechna postawa. Ludzie są tak przestraszeni odpowiedzialnością za
    własne życie, że oddadzą wszystkie pieniądze i całą swoją wolność by tylko
    pan premier przeprowadził ich za rękę od urodzin do śmierci. Wszyscy tutaj
    narzekamy ale tak naprawdę to zmiany jakie są postulowane w istocie swojej
    są kosmetyczne. Oczekiwania sprowadzają się do tego, żeby człowiek, który
    zostaje urzędnikiem natychmiast zostawał świętym i przestał zachowywać się
    jak my sami czyli przestał myśleć i pracować dla siebie i swojej rodziny, a
    zaczął myśleć i pracować dla nas i naszej rodziny i robił to za darmo.
    Oczywiście każdy z nas zdaje sobie sprawę, że to utopia. Wie to każdy z
    osobna ale gdy podejmujemy decyzje jako zbiorowość nie bierzemy tego pod
    uwagę. I tak aż do bankructwa.

  • 8. Data: 2011-11-13 18:11:14
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    XXL <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    jakie
    > reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL?

    W takiej kolejności:
    1. Zakaz noszenia burek podczas zgromadzeń (w trakcie realizacji)

    W przygotowaniu

    2. Zakaz zgromadzeń
    3. Delegalizacja niesystemowej opozycji.
    4. Stan wyjątkowy

    kc

  • 9. Data: 2011-11-13 18:44:27
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    XXL wrote:

> [...]
    > J.K.Mikke jako program NIEREALNY DO WPROWADZENIA w Polsce.
    >
    > Ale co nam zaproponuje rząd PO - PSL w drugiej kadencji ?

    z punktu widzenia szarego czlowieka...

    - likwidacje ulg (z marszu utna odpisy na internet/dziecko).
    - wzrost cen gazu/pradu (do ure juz wplynely zgloszenia na dwucyfrowe
    podwyzki od 2012), ktore przez sektor przemyslowy pociagna ceny
    wszystkiego w gore.
    - podniesienie akcyzy na diesla o 16gr netto (koniec okresu przejsciowego),
    czyli znow ceny wszystkiego w gore.
    - realne zduszenie rodzacego sie nawyku oszczedzania,
    czyli belka co do grosza.
    - po serii podwyzek, fala protestow zwiazkow zawodowych.
    - w miedzyczasie jakis skandalik, komisja sledcza, a potem "znow wybory".

  • 10. Data: 2011-11-13 18:55:04
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 19:10:52 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście każdy z nas zdaje sobie sprawę, że to utopia. Wie to każdy z
    > osobna ale gdy podejmujemy decyzje jako zbiorowość nie bierzemy tego pod

    Przestań totus. Socjalizm pochodzi od słowa societas - społeczeństwo a nie
    od socjalu. Uważasz że wszyscy jesteśmy bezmyślni i nieodpowiedzialni? Aż
    mnie poruszyła ta głębia!
    Każdy z nas pracuje, dba i jest kreatywny. Jeden bardziej inny mniej, ale
    każdy! Tak jak mu Bozia dał talentu. Nikt tutaj się nie boi
    odpowiedzialności ani nie jest zakamuflowanym nierobem. Co Ty wygadujesz?!
    Spójrz wokół siebie. Sądzisz że Tusk zbudował to wszystko? Że to on płaci
    moje rachunki.
    Co to znaczy ze jako zbiorowość jesteśmy głupi i nie potrafimy rozwiązać
    swoich problemów. To chyba oczywiste, że mój czy Twój głos rozsądku pośród
    milionów innych głosów nie zostanie usłyszany. Do czego zdążasz? Do
    wybrania jednego mędrca, który będzie podejmował decyzję, czy do rozwalenia
    społeczności na małe samorządne klany. Określ się wreszcie, bo sprytnie
    unikasz odpowiedzi na proste pytanie: monarchia czy anarchia?