  • 11. Data: 2011-11-13 19:41:39
    Temat: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 19:55, root wrote:
    > Co to znaczy ze jako zbiorowość jesteśmy głupi i nie potrafimy rozwiązać
    > swoich problemów. To chyba oczywiste, że mój czy Twój głos rozsądku pośród
    > milionów innych głosów nie zostanie usłyszany. Do czego zdążasz? Do
    > wybrania jednego mędrca, który będzie podejmował decyzję, czy do rozwalenia
    > społeczności na małe samorządne klany. Określ się wreszcie, bo sprytnie
    > unikasz odpowiedzi na proste pytanie: monarchia czy anarchia?

    Oczywiście, że rządy mędrca mogły by pociągnąć sprawy w dobrym kierunku.
    Rządy wybierane przez ogół nie mają prawa być sensowne, ponieważ głupców
    jest w zazwyczaj w ogóle najwięcej. I przez to nie da się tak prosto
    przebić. Zresztą aktualnie rządzący od 20lat (tylko nie mówicie, ze
    rządy się zmieniają, bo ja widzę cały czas w sejmie prawie tych samym
    ludzi), robią wszystko żeby status quo utrzymać. Ustawa o finansowaniu
    partii politycznych jest tego najlepszym przykładem.

    Mroziu

  • 12. Data: 2011-11-13 19:46:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Przestań totus. Socjalizm pochodzi od słowa societas - społeczeństwo a nie
    > od socjalu.

    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Socja
    lizm
    Nie jest ważne od czego słowo pochodzi tylko co znaczy i jakie idee za sobą
    ciągnie.

    > Uważasz że wszyscy jesteśmy bezmyślni i nieodpowiedzialni? Aż
    > mnie poruszyła ta głębia!

    Gdzie napisałem, ze wszyscy jesteśmy nieodpowiedzialni?

    > Każdy z nas pracuje, dba i jest kreatywny. Jeden bardziej inny mniej, ale
    > każdy! Tak jak mu Bozia dał talentu. Nikt tutaj się nie boi
    > odpowiedzialności ani nie jest zakamuflowanym nierobem. Co Ty wygadujesz?!

    Nikt? To spróbuj Emerytowi zaproponować zniesienie emerytury państwowej. Sam
    to zaakceptuj. Jak znosisz myśl o tym, że państwo nie gwarantuje leczenia na
    koszt podatnika. Co myślisz o tym, że leki powinny być płatne w 100%? Co
    powiesz by państwo wycofało się z edukacji i zupełnie się tym nie zajmowało.
    Jakie masz zdanie by państwo zniosło gwarancje za wkłady bankowe? Co mylisz
    o zniesieniu nadzoru finansowego i to by każdy kto chce założył sobie bank
    jaki chce? Co myślisz o likwidacji zasiłków dla bezrobotnych i likwidacji
    ministerstwa pracy oraz wszystkich regulacji dotyczących rynku pracy. Jak
    znosisz myśl, ze na rynku pracy obowiązują tylko umowy miedzy stronami bez
    żadnych ograniczeń. Nikt? Daj spokój

    > Spójrz wokół siebie. Sądzisz że Tusk zbudował to wszystko? Że to on płaci
    > moje rachunki.

    Ja twierdzę, że Tusk coś zbudował? Gdzie tak twierdzę?

> [...]
    > rozwalenia społeczności na małe samorządne klany. Określ się wreszcie, bo
    > sprytnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie: monarchia czy anarchia?

    To proste pytanie. Nie chcę anarchii ani monarchii. Chcę demokracji i
    przestrzegania prawa. Wiem, ze to prowadzi do socjalizmu i do bankructwa
    gospodarczego. Bo tacy jesteśmy. Każdemu z nas z osobna wydaje się, że
    zdołamy zjeść obiad czyimś kosztem. Anioły to są w niebie, a po ziemi to
    chodzą ludzie.

  • 13. Data: 2011-11-13 20:51:25
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 20:46:50 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > znosisz myśl, ze na rynku pracy obowiązują tylko umowy miedzy stronami bez

    No ale bez jaj. Dlaczego emeryt miałby rezygnowac z emerytury skoro 30 lat
    wczesniej tak się umówił z państwem. Przecież do dzisiaj istnieją
    społeczeństwa (Egipt) gdzie większość nie dostaje emerytury i zajmują się
    nim jego bliscy. U nas jest to inaczej sformułowane i tyle. Umowa jest
    umową i pownno się jej dotrzymać.

    Co do "bonusów" które wymieniasz, pomyśl od czego jest państwo? Państwo
    jest od utrzymania społecznoście w kupie. Bo w kupie razniej i w kupie
    bezpieczniej. Kapujesz? Jak w amerykańskim lotnictwie: jak jednego
    zestrzelą to inni będą go tak długo szukać az znajdą i to bez względu na
    koszty i ofiary. Takie postawienie sprawy wzmacnia morale tej armii.
    Na kij mi państwo, jeśli w razie potrzeby zostanę sam. Na kij mi rodzina,
    jeśli w razie potrzeby pozostawią mnie samemu sobie. To są brutalne prawdy
    o nas samych. Żyjąc w kupie zwiększamy szanse przeżycia. Tak było jest i
    będzie. Pitolenie o narodzie, patriotyzmie, państwie i podatkach bez
    KORZYŚCI, które moje wyrzeczenia mi kiedyś przyniosą nie mają sensu. Miałem
    niedawno operację wyrostka. NA KOSZT PODATNIKA. Nie czuję się z tego powodu
    naciągaczem. Wręcz przeciwnie, czuję że mi się to NALEŻAŁO. Płacę bowiem
    składki 20 lat na to żeby innym robiono za nie podobne operacje, więc nie
    mam zamiaru rezygnować kiedy ja jestem w potrzebie. Nawet gdybym nie
    płacił, też NALEŻAŁOBY mi się bo jestem członkiem tego społeczeństwa.
    Kiedyś jak wybuchnie wojna ten pijany menel, którym tak pogardzasz, być
    może będzie bronił Twojego domu. To są te bonusy, które każdy członek
    narodu czy społeczeństwa musi otrzymywać by być jego członkiem.
    Możesz go wykluczyć. Twoje prawo, ale póki menel tu mieszka masz zasrany
    obowiązek ratować jego życie w razie potrzeby. Póki tu mieszka i ma pełnie
    praw publicznych.
    Możesz to sobie nazywać socjalizmem bo to jest socjalizm. Każde
    społeczeństwo jest socjalistyczne z samej definicji i natury wspólnoty.
    Każde społęczeństwo zbankrutuje a potem może się odrodzi. To też normalna
    kolej rzeczy

  • 14. Data: 2011-11-13 23:00:29
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > No ale bez jaj. Dlaczego emeryt miałby rezygnowac z emerytury skoro 30 lat
    > wczesniej tak się umówił z państwem....

    dobre:))))))))))))))))))
    serio to piszesz?

    otóż podobno PRL to nie to samo państwo, co III RP
    Jeśli to samo, to mi wytłumacz jakim cudem

    co prawda PRL był uznany, ale Libia też była

    to wszystko, stary, nic nie znaczy

  • 15. Data: 2011-11-13 23:53:47
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > No ale bez jaj. Dlaczego emeryt miałby rezygnowac z emerytury skoro 30 lat
    > wczesniej tak się umówił z państwem.

    z państwem tzn z kim ? Z tobą ?
    Należy sobie powiedzieć że państwo to taki koleś stojący właśnie obok Ciebie
    w Twoim pokoju z pałą w ręku. Nic ponad to.

    george

  • 16. Data: 2011-11-14 08:41:01
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 00:53:47 +0100, george napisał(a):

    > z państwem tzn z kim ? Z tobą ?
    > Należy sobie powiedzieć że państwo to taki koleś stojący właśnie obok Ciebie
    > w Twoim pokoju z pałą w ręku. Nic ponad to.
    >
    > george
    Masz prawo do swoj wizji państwa. Ja nie widzę jakiejś fundamentalnej
    sprzeczności miedzy rodziną a państwem. Cel jest jeden: zwiększenie szans
    na przeżycie. Posiadanie rodziny zwieksza bezpieczenstwo i stabilnosc
    zycia, posiadanie państwa - też. Z synem nie musiałem spisywac umowy ale
    ona i tak istnieje choćby dorozumiana. W państwie też istnieje całe mnóstwo
    takich umów. To natura naszego gatunku. Wolimy żyć w grupie. Jakieś
    sztuczne porównania do gościa z pałką niczego nie zmienią. Zawsze
    wybierzemy towarzystwo zamiast samotności.

  • 17. Data: 2011-11-14 08:44:54
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > podwyższenie wieku emerytalnego,
    > likwidacje OFE z toważyszącym przejęciem aktywów,
    > zwiększenie VAT'u do maksymalnego 25%,
    > pozostawienie progów podatkowych PIT na niezmienionym poziomie,
    > wraz z RPP inflację na poziomie danych GUS > 4 - 5%,
    > zwiększenie długu publicznego o 160 mld w 4 lata

    > george

    Dla ułatwienia tego co może czekać Polaków w najbliższych latach wklejam
    propozycje podane wiele miesięcy temu przez byłego ministra finansów i prezesa
    NBP L.Balcerowicza.
    Zwracam uwagę, że prof. Balcerowicz nie wspomina o podwyżce VAT ani podwyżce
    składki rentowej.

    Drugi Plan Balcerowicza

    1. Emerytura po 67. roku życia
    Polacy pracowaliby dłużej już od przyszłego roku. I tak, w przypadku kobiet
    czas pracy wydłużany byłby o 9 miesięcy rocznie, zaś mężczyzn - o 3 miesiące.
    W 2021 r. Polacy przechodziliby na emeryturę po ukończeniu 67 lat.

    2. Mundurówka i górnicy będą pracować dłużej
    Policjanci, strażacy, żołnierze a także górnicy, którzy teraz mogą wcześniej
    przechodzić na emeryturę, mieliby zostać włączeni do powszechnego systemu
    emerytalnego. To oznacza, że musieliby pracować, jak inni Polacy, nawet do 67
    roku życia.

    3. Rolnicy będą płacić podatki
    Rolnicy, których dochody przekraczają 2 tysiące złotych miesięcznie musieliby
    płacić podatek dochodowy i składki ubezpieczeniowe jak zwykli pracownicy.

    4. Mniejsze zasiłki chorobowe i opiekuńcze
    Jeśli zachorujesz, dostaniesz mniej pieniędzy. Zasiłki chorobowe i opiekuńcze
    miałyby zostać obniżone z 80 do 60 proc. pensji. Za pierwsze trzy dni choroby
    nie dostalibyśmy ani złotówki.

    5. Zniknie becikowe
    Państwo przestanie wypłacać 1000 złotych na wyprawkę dla nowo narodzonego dziecka.

    6. Mniej pieniędzy na pogrzeb
    Od marca zasiłek pogrzebowy zostanie zmniejszony z 6,4 tys. do 4 tys. zł.
    Prof. Balcerowicz idzie jeszcze dalej: twierdzi, że państwo powinno płacić za
    organizację pochówku 1100 zł.

    7. Ulga rodzinna dla wybranych
    Nie wszyscy, jak jest teraz, a tylko rodziny najuboższe lub wielodzietne będą
    mogły korzystać z ulgi na dzieci (obecnie od podatku można odliczyć 1112,04 zł
    na dziecko). Odliczenie może przysługiwać np. dopiero na trzecie i każde
    następne dziecko.

    8. Koniec ulgi na internet
    Osoby korzystające z internetu nie będą mogły rozliczać wydatków na ten cel w
    PIT. Obecnie odliczyć można do 760 zł rocznie.

    9. Nauczyciele będą pracować dłużej
    Podwyżki dla pedagogów będą uzasadnione, jeśli wydłuży się im czas pracy
    &#8211; twierdzi Balcerowicz. Obecnie polski nauczyciel pracuje średnio 13,5
    godziny w tygodniu, tymczasem średnia w Unii Europejskiej to aż 21 godzin.

    10. Przyspieszenie prywatyzacji
    Balcerowicz proponuje rządowi, by sprzedał pakiety akcji spółek powiązanych z
    sektorem surowcowym (KGHM, spółki węglowe, Lotos, PKN Orlen), dzięki czemu
    mógłby sporo zarobić. Jak wylicza, gdyby wpływy z prywatyzacji w tym roku
    wyniosły 27 mld zł zamiast planowanych przez rząd 15 mld, reforma OFE nie
    byłaby konieczna.

  • 18. Data: 2011-11-14 08:55:35
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 00:00:29 +0100, skippy napisał(a):

    > dobre:))))))))))))))))))
    > serio to piszesz?
    >
    > otóż podobno PRL to nie to samo państwo, co III RP
    > Jeśli to samo, to mi wytłumacz jakim cudem

    NA początku lat 90tych była dyskusja, czy całkowicie zerwać z PRL i uznaćże
    powstało nowe państwo czy nie. Wybrano ciągłość. Formalnie więc to samo: na
    mocy tego Gen. Kiszczak otrzymuje emeryturę

    > co prawda PRL był uznany, ale Libia też była
    >
    > to wszystko, stary, nic nie znaczy

    Nie znaczy w Libii, a u nas jeszcze coś znaczy. Ale możemy zrobić tak, że -
    jak mawiał klasyk - "nic nie będzie". Od wielu lat obserwuję upadek tego
    narodu. Z jednej strony wznosi się hasła "Bóg, Honor, Ojczyzna" a zaraz
    potem "Kurwa!". W rękach biało-czerwona a na nogach glany.

  • 19. Data: 2011-11-14 09:17:58
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 08:44:54 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > czas pracy wydłużany byłby o 9 miesięcy rocznie, zaś mężczyzn - o 3 miesiące.
    > W 2021 r. Polacy przechodziliby na emeryturę po ukończeniu 67 lat.

    Aha to nie dość że dostanę 800zł emerytury, to jeszcze jej nie doczekam.
    Nazwijmy to wprost: eksterminacja osób po 60tce i tyle. Po co te eufemizmy?

> [...]
    > emerytalnego. To oznacza, że musieliby pracować, jak inni Polacy, nawet do 67

    J.w. aczkolwiek sprawiedliwie, nie powiem.

    > 3. Rolnicy będą płacić podatki
    > Rolnicy, których dochody przekraczają 2 tysiące złotych miesięcznie musieliby
    > płacić podatek dochodowy i składki ubezpieczeniowe jak zwykli pracownicy.

    2000 brutto czy na rączkę? Bo jeśli brutto to wielu czeka powrót do
    czworaków.

> [...]
    > miałyby zostać obniżone z 80 do 60 proc. pensji. Za pierwsze trzy dni choroby

    To mi się podoba.

    > 5. Zniknie becikowe
    > Państwo przestanie wypłacać 1000 złotych na wyprawkę dla nowo narodzonego dziecka.

    grosze

> [...]
    > Prof. Balcerowicz idzie jeszcze dalej: twierdzi, że państwo powinno płacić za

    też grosze

> [...]

    > Osoby korzystające z internetu nie będą mogły rozliczać wydatków na ten cel w
    > PIT. Obecnie odliczyć można do 760 zł rocznie.
    jw.- drobne

> [...]
    > godziny w tygodniu, tymczasem średnia w Unii Europejskiej to aż 21 godzin.

    Pracuje 13.5 i dostaje za 13.5

> [...]
    > wyniosły 27 mld zł zamiast planowanych przez rząd 15 mld, reforma OFE nie

    Rozumiem, że Luksemburgu już zarejestrowano stosowne firemki, które przejmą
    te dojne krowy?

  • 20. Data: 2011-11-14 09:23:52
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 14 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 9:44
    *XXL* naskrobał(a):

    > Drugi Plan Balcerowicza

    pierwszy był katastrofalny w skutkach, a drugim pan Balcerowicz już nie
    powinien się zajmować.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-11-14 10:19:02