  • 1. Data: 2003-03-11 16:21:09
    Temat: MultiBank i podatek od oszczednosci - problem z liczeniem 20%
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie, czy podatek od odsetek z oszczednosci
    nie powinien byc liczony dokladnie z dokladnoscia do 1 gr.
    Bo przyznam sie szczerze, ze troche sie zdziwilem, ze 20%
    od np. 9,45 to 2 PLN. Czy jest cos o czym nie wiem, np. zaokroglanie
    do 1 PLN ?
    Czy ktos mial juz takie doswiadczenie ? Czy poprostu
    "ichniejszy" system nie bardzo radzi sobie z liczeniem 20% z liczby ;-)

    Pozdrawiam Dracor.

  • 2. Data: 2003-03-11 16:36:48
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dracor wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie, czy podatek od odsetek z oszczednosci
    > nie powinien byc liczony dokladnie z dokladnoscia do 1 gr.
    Nie.(Choc jakby sie zastanowić;) )

    > Bo przyznam sie szczerze, ze troche sie zdziwilem, ze 20%
    > od np. 9,45 to 2 PLN. Czy jest cos o czym nie wiem, np. zaokroglanie
    > do 1 PLN ?
    Tak. Podstawa opodatkowania.
    W tym przypadku 9,45 -> 9 ->podatek=1.80
    Hmm. reklamuj 20gr
    KJ

  • 3. Data: 2003-03-11 18:13:30
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nie.(Choc jakby sie zastanowić;) )

    > Tak. Podstawa opodatkowania.
    > W tym przypadku 9,45 -> 9 ->podatek=1.80
    > Hmm. reklamuj 20gr

    Tak - 9,45 dające 2 zł podatku to rzeczywiście zastanawiające... A może to
    było 9,54? ;-)))

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2003-03-12 09:43:57
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:
    [...]

    > Tak - 9,45 dające 2 zł podatku to rzeczywiście zastanawiające... A może to
    > było 9,54? ;-)))

    Brakło smaileja :-P
    KJ

  • 5. Data: 2003-03-12 10:00:18
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> wrote in message

    > Tak - 9,45 dające 2 zł podatku to rzeczywiście zastanawiające... A może to
    > było 9,54? ;-)))

    Chcialem wyjasnic, ze to chodzi o troche inna kwote, ale zasada jest taka
    jak zaprezentowalem.
    Czyli podsumowujac, wszystko jest ok - przynajmniej ze mna, tylko
    ten slawny system Accenture, cos nie bardzo sobie radzi z tymi
    skomplikowanymi obliczeniami ;-). A tak chcialem u nich pracowac ;-)
    Dzieki, bede reklamowal.

    Pozdrawiam Dracor.

  • 6. Data: 2003-03-12 10:50:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Dracor" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ten slawny system Accenture, cos nie bardzo sobie radzi z tymi
    > skomplikowanymi obliczeniami ;-). A tak chcialem u nich pracowac ;-)

    Ale CO chcesz reklamować??? Podaj kwoty - to sprawdzimy, nie zdarzył się
    jeszcze chyba nikomu w m i Multi źle naliczony podatek.
    Poczytaj ordynację podatkową i ustawę o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 7. Data: 2003-03-12 12:00:09
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeszcze chyba nikomu w m i Multi źle naliczony podatek.
    > Poczytaj ordynację podatkową i ustawę o podatku dochodowym od osób

    Ok, prosze bardzo. 4.71 PLN i naliczony podatek 1.00 PLN.
    Jesli jest tak jak mowiles, ze np. od 4.50 zaokraglaja w gore to
    oczywiscie jest dobrze policzone ;-)
    W Pekao SA troche inaczej to liczyli ...

    Pozdrawiam Dracor.

  • 8. Data: 2003-03-12 12:45:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Ok, prosze bardzo. 4.71 PLN i naliczony podatek 1.00 PLN.
    > Jesli jest tak jak mowiles, ze np. od 4.50 zaokraglaja w gore to
    > oczywiscie jest dobrze policzone ;-)

    No i nie ma po co składac reklamacji. 4,71->5,00 - z tego podatek to 1.00
    PLN - zgodnie z Ordynacją Podatkową.

    > W Pekao SA troche inaczej to liczyli ...

    Ech, to Pekao... :-)))

    K. Kowalski

  • 9. Data: 2003-03-12 13:18:00
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

    > No i nie ma po co składac reklamacji. 4,71->5,00 - z tego podatek to 1.00
    > PLN - zgodnie z Ordynacją Podatkową.

    A no to ok, jak juz to jest zgodne z OP, to ja ... dziekuje :-)

    > Ech, to Pekao... :-)))
    No, coz, na szczescie, mam je juz za soba :-)

    Dzieki, za info.

    Pozdrawiam Dracor.