eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[MultiBank] Przeczytane w tabeli › [MultiBank] Przeczytane w tabeli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jarek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [MultiBank] Przeczytane w tabeli
    Date: Sat, 16 Apr 2005 09:41:48 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <d3qmkr$gpv$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: as4-23.poleczki.dialup.inetia.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1113644508 17215 172.20.26.234 (16 Apr 2005 09:41:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Apr 2005 09:41:48 +0000 (UTC)
    X-User: jarekl1
    X-Forwarded-For: 172.20.6.64
    X-Remote-IP: as4-23.poleczki.dialup.inetia.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:344271
    [ ukryj nagłówki ]

    Przeglądając Taryfę Prowizji i Opłat Bankowych Multibanku znalazłem na
    stronie 8 pozycję:
    "Wysłanie dokumentów listem priorytetowym lub poleconym na życzenie".
    Dziwna ta pozycja, bo wynika z niej, że życzyć można sobie szybciej lub
    bezpieczniej - szybciej i bezpieczniej (priorytetowym poleconym) nie wchodzi
    w rachubę :) Zaskakująco dużo bank pobiera za tę usługę.

    Zgodnie z aktualnym cennikiem Poczty z Trąbką, wysłanie listu priorytetowego
    w kraju:
    o masie do 350 g kosztuje 0,70 zł więcej niż ekonomicznego,
    ponad 350 g do 500 g kosztuje 0,80 zł więcej niż ekonomicznego,
    ponad 500 g do 2000 g kosztuje 1 zł więcej niż ekonomicznego.

    Natomiast opłata za traktowanie listu jako poleconego to w kraju 2,20 zł.

    Bank pobiera w każdym wypadku 7,00 zł, wydaje mi się, że to rażąco za dużo w
    stosunku do opłat pocztowych, które dodatkowo ponosi (0,70 zł lub 0,80 zł lub
    1 zł lub 2,20 zł).

    Usługa jest dziwna, klientowi daje niewiele. Jeśli chodzi o wariant
    priorytetowy - co z tego, że list przyjdzie na następny dzień po dniu
    nadania, skoro najpierw bank zwleka z jego wysyłką tydzień lub dłużej.
    Jeśli chodzi natomiast o wariant polecony - nie rozumiem dlaczego klient
    miałby płacić za to, co leży w gesti banku - przecież gdyby bank wysłał coś
    listem zwykłym, to zrobiłby to na własne ryzyko - gdyby zginęło i tak nie
    miałby dowodu wysłania w przypadku sporu. Ciekawi mnie też, czy w przypadku
    skorzystania z usługi w wariancie poleconym, gdyby list zginął odszkodowanie
    za jego utratę zgarnąłby bank, czy też oddałby je adresatowi.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1