-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jarek" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: [MultiBank] Przeczytane w tabeli
Date: Sat, 16 Apr 2005 09:41:48 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 31
Message-ID: <d3qmkr$gpv$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: as4-23.poleczki.dialup.inetia.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1113644508 17215 172.20.26.234 (16 Apr 2005 09:41:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Apr 2005 09:41:48 +0000 (UTC)
X-User: jarekl1
X-Forwarded-For: 172.20.6.64
X-Remote-IP: as4-23.poleczki.dialup.inetia.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:344271
[ ukryj nagłówki ]Przeglądając Taryfę Prowizji i Opłat Bankowych Multibanku znalazłem na
stronie 8 pozycję:
"Wysłanie dokumentów listem priorytetowym lub poleconym na życzenie".
Dziwna ta pozycja, bo wynika z niej, że życzyć można sobie szybciej lub
bezpieczniej - szybciej i bezpieczniej (priorytetowym poleconym) nie wchodzi
w rachubę :) Zaskakująco dużo bank pobiera za tę usługę.
Zgodnie z aktualnym cennikiem Poczty z Trąbką, wysłanie listu priorytetowego
w kraju:
o masie do 350 g kosztuje 0,70 zł więcej niż ekonomicznego,
ponad 350 g do 500 g kosztuje 0,80 zł więcej niż ekonomicznego,
ponad 500 g do 2000 g kosztuje 1 zł więcej niż ekonomicznego.
Natomiast opłata za traktowanie listu jako poleconego to w kraju 2,20 zł.
Bank pobiera w każdym wypadku 7,00 zł, wydaje mi się, że to rażąco za dużo w
stosunku do opłat pocztowych, które dodatkowo ponosi (0,70 zł lub 0,80 zł lub
1 zł lub 2,20 zł).
Usługa jest dziwna, klientowi daje niewiele. Jeśli chodzi o wariant
priorytetowy - co z tego, że list przyjdzie na następny dzień po dniu
nadania, skoro najpierw bank zwleka z jego wysyłką tydzień lub dłużej.
Jeśli chodzi natomiast o wariant polecony - nie rozumiem dlaczego klient
miałby płacić za to, co leży w gesti banku - przecież gdyby bank wysłał coś
listem zwykłym, to zrobiłby to na własne ryzyko - gdyby zginęło i tak nie
miałby dowodu wysłania w przypadku sporu. Ciekawi mnie też, czy w przypadku
skorzystania z usługi w wariancie poleconym, gdyby list zginął odszkodowanie
za jego utratę zgarnąłby bank, czy też oddałby je adresatowi.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Najnowsze wątki z tej grupy
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
- zysk NBP
- Dostałem nową kartę
- Velobank -- KK Mastercard
- cyrk Kometa
- uczcie się Anglicy
- no w końcu zadzwonił wnuczek
- zbyt silny złoty byłby problemem
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 zysk NBP
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-22 Velobank -- KK Mastercard
- 2024-04-21 cyrk Kometa
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-16 no w końcu zadzwonił wnuczek
- 2024-04-11 zbyt silny złoty byłby problemem