  • 11. Data: 2002-04-03 10:44:35
    Temat: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :) - troche lamerskie pytanko
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 12:42:07PM +0200, nowac wrote:

    > mam VC kredytowa BWBK z limitem zadluzenia - czy w wypadku zgubienia jej
    > bedzie mogl 'znalazca' wyplacic cash powyzej tego limitu?

    A nie lepiej utwierdzic sie w przekonaniu czytajac regulamin _lub_
    dzwoniac do infolinii bzwbk?

    A jesli chodzi o cash - pewnie by mu sie udalo, zalezy jak szybko
    zostanie zastrzezona ;-)

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-04-03 10:59:09
    Temat: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale z drugiej strony masz przeciez banki dajace karty za darmo, lub w
    > cenie oplaty miesiecznej. I nie sadze aby te oplaty sie jakos
    > dramatycznie zmienily.

    Zgadza sie, z tym, ze biora przyklad PEKAO SA - maestro tez kiedys bylo bez
    oplat. Ja wlasnie wybieram banki bez oplat, mam nadzieje, ze jeszcze takie
    beda istniec (Inteligo pokazalo, ze niekoniecznie bank nie-marmurkowy musi
    byc tani).

    > Jak bym nosil gotowke tez bym kupil to samo.

    Masz racje. Jakby Ci ukradli gotowke to np. 500zl na te zakupy. Jak ukradna
    karty - moze sie okazac, ze troche wiecej stracisz. Ludzie wlasnie czesto
    sobie tego nie uswiadamiaja. Potrzebuje 100zl, ale wezmie karte, bo ma
    zludne poczucie, ze jak ukradna to nie pieniadze. Tyle, ze potem moze sie
    okazac, ze jak wzialby 100zl to stracilby 100zl, a jak wzial 4 karty i 0zl
    to stracil pare tys.

    Nie mowie tu o Tobie, zapewne jestes swiadomym uzytkownikiem kart, ale nie
    wszyscy sa tacy, a w dzisiejszych czasach kazdy praktycznie musi miec konto.

    > A nie odnosisz wrazenia ze to moj problem?

    Dopoki okradna tylko Ciebie to tak - Twoj problem. Ale jesli bank wprowadzi
    obowiazkowa oplate za ubezpieczenia, to chociaz Ty masz karty przy sobie, a
    ja nie - obaj bedziemy bulic za ubezpieczenia rowno.

    > Karty wyrobilem drogie, ale dzieki temu nosze je wszedzie.

    Masz prawo. To tak jak z drogimi autami. Kto zabroni mi ubezpieczyc
    autocasco merca? nikt. Jak ukradna mi go, bo np. zostawilem uchylona szybe
    czy na Pradze Pn. albo Grochowie na noc na niestrzezonym parkingu to dostane
    odszkodowanie. Niby wszystko OK, ale potem jak ktos inny chce ubezpieczyc
    malucha to placi olbrzymie skladki, bo ubezpieczyciel stwierdza, ze ma
    straty na tych mercach, a tnie wszystkich rowno.

    > Ale ja sie pytam dlaczego nie wolno mi brac 4 ksiazeczek? Dlaczego mi
    > tego zabraniasz?

    Nie zabraniam. Tak jak mozesz wziac 100.000zl, wyjsc na dach i rozrzucic z
    gory. Nieprawde nie zabronie tego, ale pozwol, ze zastanowie sie nad
    sensownoscia takiego dzialania.

    > Przy takim rozumowaniu nie wiem w jaki sposob istnieje taki mbank
    > gdzie masz przelewy za darmo. Albo jakis multibank czy inne fortisy?

    mBank odnosi sie do WIBORu. Poprzez roznice (bodaj w regulaminie maja max. 4
    czy 5%) osiaga zysk. Wystarczy przeliczyc te 1 mld zl wkladu przez obecna
    roznice oprocentowania w stosunku do WIBOR i jasne skad maja pieniazki.
    Ostatnio tez daja kredyt...

    > w citku kosztuje 6.5 miesiecznie odpowiedzialnosc do 48h przed
    > zastrzezeniem - odpowiedzialnosc do 100zl. DC kosztuje mnie 150zl
    > rocznie - odpowiedzialnosc do $50.
    >
    > Stac mnie na ryzyko (ew. zebow szkoda).

    Gratuluje. Jestes ubezpieczony i bardzo dobrze. Za te dwie karty placisz
    rocznie polowe najnizszej krajowej, doliczajac jeszcze obsluge rachunkow itp
    itd. okazuje sie, ze wydajesz sporo. Masz prawo - Twoje pieniazki. To jednak
    wskazuje, ze karty sa drogie, a dzis niejeden biegnie na drugi koniec
    miasta, bo tam sa bulki po 20gr,a nie 30gr. I jesli tych ludzi bank bedzie
    chcial obciazyc kosztami to moze sie okazac, ze beda przymusowo dojeni, bo
    musza miec konto, gdyz np. pracodawca nalega. Juz w tej chwili latwo wskazac
    bank, w ktorym trzymanie 200-300zl miesiecznie powoduje, ze odsetki nie
    pokryja kosztow prowadzenia rachunku. A 50% Polakow zyje ponizej minimum
    socjalnego. I teraz odwroce Twoje pytanie: dlaczego im zabraniasz
    korzystania z dobr cywilizacji?

    > Ja nie bede narzekal. Klopot w tej ustawie polega na tym aby zmusic
    > _banki_ aby przestaly udawac ze problemy ma tylko klient. Wlasnie w
    > tym jest sztuka zeby koszty czesciowo pokrywal rowniez bank.

    Ja sadze, ze koszty pokryje bank z naszych oszczednosci. To latwo bylo
    kiedys dostrzec, teraz marmurkow juz prawie nie odwiedzam. Ale swego czasu
    bylo cos takiego: handlobank dawal 11%, a PEKAO SA dawalo 7. Wiec majac
    saldo srednie 300zl moglem pomyslec: 33zl rocznie w H, 21zl w PEKAO. Tyle,
    ze potem okazywalo sie, ze PEKAO dalo mi konto za darmo, a w H chcieli bodaj
    7 zlotych. Czyli ostatecznie -50zl w H, +21zl w PEKAO.

    Z tymi pokryciami banku bedzie to samo. Dadza Ci pokrycie, zniosa jedna
    oplate, a wprowadza inna.

    > A ze niektorych przestanie byc stac na karty? Moze, trudno sie mowi.

    ...lub sie ich zmusi. Po wprowadzeniu przez PEKAO przymusowej oplaty
    ubezpieczeniowej chcialem zwrocic karte maestro do eurokonta. Okazalo sie,
    ze nie mozna. Wiec podziekowalem za konto, bo (jeszcze) jest wybor w innych
    ofertach. Zwroc uwage, ze swego czasu (przy wyzszych stopach procentowych)
    niemal zaden bank nie mial czegos takiego jak oplata za prowadzenie
    rachunku. W tej chwili coraz mnie bankow ma w tej pozycji 0zl. Ich liczba
    raczej sie zmniejsza jak zwieksza...

    pzdr

  • 13. Data: 2002-04-03 11:06:55
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ale z drugiej strony masz przeciez banki dajace karty za darmo, lub w
    > cenie oplaty miesiecznej. I nie sadze aby te oplaty sie jakos
    > dramatycznie zmienily.

    Jesli bank zacznie odpowiadac, to
    - beda drozsze
    - klienci przestana zwazac na bezpieczenstwo
    (po co mam miec 600 zl na koncie jak moge miec 5000
    a bank i tak bedzie musial pokryc straty).

    > A nie odnosisz wrazenia ze to moj problem?
    >
    > Karty wyrobilem drogie, ale dzieki temu nosze je wszedzie.

    Dopóki ubezpieczenia nie sa obowiazkowe.

    > Ale ja sie pytam dlaczego nie wolno mi brac 4 ksiazeczek? Dlaczego mi
    > tego zabraniasz?

    Nie chodzi o zabranianie.
    Chodzi o poziom ryzyka i koszty.
    Jak nosisz i dobrowolnie ponosisz koszty ryzyka
    (droga ubezpieczona karta lub straty), to sobie nos.
    Jesli jednak te koszta ma ponosic kazdy,
    (obowiazkowo) to sytuacja jest troche inna.

    > Przy takim rozumowaniu nie wiem w jaki sposob istnieje taki mbank
    > gdzie masz przelewy za darmo. Albo jakis multibank czy inne fortisy?

    Jak Ci ukradna (zgubisz) te karty, to Ci cos wróca ?
    Sadzisz, ze jak beda odpowiadac, to nie bedzie ich to kosztowac ?

    > w citku kosztuje 6.5 miesiecznie odpowiedzialnosc do 48h przed
    > zastrzezeniem - odpowiedzialnosc do 100zl. DC kosztuje mnie 150zl
    > rocznie - odpowiedzialnosc do $50.

    W Citku kosztuje obowiazkowo.
    To bardzo wazne slowo w tej dyskusji.
    Chodzi o to, ze obowiazek ma byc ustawowy.
    Wg mnie wystarczy by ustawowo zapewnic dostepnosc takich ubezpieczn.

    Jak mam na danym koncie 500 zl, to takie ubezpieczenie nie jest mi
    potrzebne.
    Nie chce placic za cos czego nie potrzebuje.

    > Stac mnie na ryzyko (ew. zebow szkoda).

    Moze nie kazdego stac ?
    (w zeby i tak mozna oberwac)

    > Ja nie bede narzekal. Klopot w tej ustawie polega na tym aby zmusic
    > _banki_ aby przestaly udawac ze problemy ma tylko klient. Wlasnie w
    > tym jest sztuka zeby koszty czesciowo pokrywal rowniez bank.

    Czyli takze Ci klienci, którzy tego nie potrzebuja.

    > A ze niektorych przestanie byc stac na karty? Moze, trudno sie mowi.

    Skoro teraz ich stac, to nie ma powodu by
    przez wadliwa ustawe wyganiac ich z rynku.

    Na tej samej zasadzie mozna wprowadzic obowiazkowe Auto Casco.
    (niektórzy zaczna chodzic piechota - mówi sie trudno).

    Uwazam ze klient ma miec wybór.

    W tej chwili problemem jest to,
    ze banki w zasadzie takich ubezpieczen nie oferuja.

    BAH

  • 14. Data: 2002-04-03 11:08:41
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości

    > Troche sie zagalopowales. Co mnie to obchodzi jakie oplaty wprowadza bank
    > dla innych. Ja wiem ile mam zaplacic za produkt i decyduje sie na jego
    zakup
    > albo nie.

    Moze masz racje...

    > Nie pomyslalles o tym, ze sa takze karty sluzbowe.

    Rzeczywiscie rozwazam raczej konta prywatne.

    > Zalozmy, ze ukradli mi te 3 karty o ktorych wspomialem... Hm... moje
    straty
    > to 50$ + 100 zl.
    > Tym ze prowizje w wyniku tego zdarzenia zostana podniesione chyba nie
    musisz
    > sie martwic, bo mam wrazenie ze bys nie zaplacil za karte 300zl, a raczej
    > wybral darmowa i bez zabezpieczen.

    Taka wybralem. Darmowa, nawet kilka. Sam sie zabezpieczam - po prostu w
    mBanku do jednego konta mam karte, do drugiego nie. Ale OK - ci, ktorych
    stac na drogie karty po prostu je maja i juz. Dla innych to jest
    bezsensowne. Wszystko zalezy od potrzeb. Pewnie, ze chcialbym miec
    kredytowa, gdzie Bank by mi kredytowal do 50 dni zakupy, ale jesli mam za
    nia placic 60zl + ubezpieczenia, a w ogole to posiadac je ze 4 to okaze sie,
    ze to juz nie ma sensu. Byc moze moglyby byc tansze...

    pzdr

  • 15. Data: 2002-04-03 11:16:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 12:59:09PM +0200, Szymon wrote:

> [...]
    > beda istniec (Inteligo pokazalo, ze niekoniecznie bank nie-marmurkowy musi

    Zejdz z tego pekaosa. Tam nikt przy zdrowych zmyslach nie trzyma kasy.

    Od razu podkreslam - przy zdrowych zmyslach.

    > Dopoki okradna tylko Ciebie to tak - Twoj problem. Ale jesli bank wprowadzi
    > obowiazkowa oplate za ubezpieczenia, to chociaz Ty masz karty przy sobie, a
    > ja nie - obaj bedziemy bulic za ubezpieczenia rowno.

    Przeciez majac citka juz place. Za dinersa tez - wiec powiedz mi gdzie
    jest ta roznica?

> [...]
    > czy na Pradze Pn. albo Grochowie na noc na niestrzezonym parkingu to dostane

    Odbujaj mi sie od Grochowa. Znajomemu na Zoliborzu wlamuja sie
    systematycznie do samochdou, na Grochowie nie mam z tym zadnego problemuy.

    > odszkodowanie. Niby wszystko OK, ale potem jak ktos inny chce ubezpieczyc
    > malucha to placi olbrzymie skladki, bo ubezpieczyciel stwierdza, ze ma
    > straty na tych mercach, a tnie wszystkich rowno.

    No, tutaj to juz po prostu wszystkich pod W-wa podciagneli.

    Tylko ze efekt tego jest taki ze 1/3 samochodow jezdzacych
    permanentnie po w-wie nie jest stad.

    > Nie zabraniam. Tak jak mozesz wziac 100.000zl, wyjsc na dach i rozrzucic z
    > gory. Nieprawde nie zabronie tego, ale pozwol, ze zastanowie sie nad
    > sensownoscia takiego dzialania.

    Dlaczego uwazasz ze rozrzucenie 100kzl nie jest sensowne? ;-)

> [...]
    > czy 5%) osiaga zysk. Wystarczy przeliczyc te 1 mld zl wkladu przez obecna
    > roznice oprocentowania w stosunku do WIBOR i jasne skad maja pieniazki.

    So what? A jak powiedza ze ondosza sie do poziomu wisly w pcimie to
    niby cos zmieni?

    A dlaczego pbk nie moze powiedziec ze odnosi sie do pierwiastka
    kwadratowego z sumy lat prezydentow warszawy?

> [...]
    > pokryja kosztow prowadzenia rachunku. A 50% Polakow zyje ponizej minimum
    > socjalnego. I teraz odwroce Twoje pytanie: dlaczego im zabraniasz

    Na tej samej zasadzie co do rejestracji samochodu jest konieczne
    przejscie badan technicznych.

    Ilu z was narzekalo na bezpieczenstwo czekow. Przeciez to jest to samo
    podejscie do bezpieczenstwa pieniedzy!

> [...]
    > 7 zlotych. Czyli ostatecznie -50zl w H, +21zl w PEKAO.
    >
    > Z tymi pokryciami banku bedzie to samo. Dadza Ci pokrycie, zniosa jedna

    Czy naprawde myslisz ze banki potrzebuja ubezpieczen na karty aby
    podnosic oplaty? Czy inteligo wprowadzalo jakies ubezpieczenia
    produktow kartowych podnoszac oplaty za obsluge rachunku?

    > ...lub sie ich zmusi. Po wprowadzeniu przez PEKAO przymusowej oplaty

    Czy podpisales z pekaosa cyrograf na cale swoje i swoich dzieci zycie?

> [...]
    > ofertach. Zwroc uwage, ze swego czasu (przy wyzszych stopach procentowych)

    a, nie podpisales. Olej pekaosa - jest kupa innych, sensownych bankow.

    > niemal zaden bank nie mial czegos takiego jak oplata za prowadzenie
    > rachunku. W tej chwili coraz mnie bankow ma w tej pozycji 0zl. Ich liczba
    > raczej sie zmniejsza jak zwieksza...

    Ja wole placic 10zl miesiecznie za rachunek (place w rb) i cala reszte
    obslugi miec za darmo. Dzieki temu nie wiem gdzie jest moj rachunek i
    moj oddzial ;-)

    Poniewaz robie srednio miesiecznie 8-10 przelewow, wiec jesli by kazdy
    z nich kosztowal tylko 1zl (a zazwyczaj kosztuja wiecej) to juz mi sie
    te 10zl zwraca.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-04-03 11:17:12
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a8ekr7$j3f$1@news.tpi.pl...

> [...]
    Ty,

    > Troche sie zagalopowales. Co mnie to obchodzi jakie oplaty wprowadza bank
    > dla innych. Ja wiem ile mam zaplacic za produkt i decyduje sie na jego
    zakup
    > albo nie.

    Czegoś nie zrozumiałeś.
    Ustawodawca chce zdecydować, ze On też potrzebuje w tym produkcie
    ubezpieczenia.
    Nie będzie mógł kupic produktu bez ubezpieczenia.
    Dla Ciebie będzie lepiej, bo produkt będzie tańszy
    dzięki przerzuceniu kosztów na "innych".

    > Nie pomyslalles o tym, ze sa takze karty sluzbowe. Pracodawca wymaga zeby
    > placic nimi wtedy kiedy wykonujesz awoje obowiazki sluzbowe.

    Wtedy niech pracodawca kupi katre z ubezpieczeniem lub godzi się na straty.

    > Chyba sobie nie zdajesz sprawy z tego jakie banki maja zyski z transakcji
    > kartowych...

    Jakie to ma znaczenie ?
    Pojawią się nowe koszty, które bank przerzuci na klienta.

    Tylko czy będzie miał wybór ?

    BAH

  • 17. Data: 2002-04-03 11:17:52
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > A nie lepiej utwierdzic sie w przekonaniu czytajac regulamin _lub_
    > dzwoniac do infolinii bzwbk?
    >
    > A jesli chodzi o cash - pewnie by mu sie udalo, zalezy jak szybko
    > zostanie zastrzezona ;-)

    Aby wyplacic pieniazki to chyba jeszcze PIN musialby miec. Ale zakupy to
    sadze, ze moze wyplacic sporo, bo nie dawno ktos pisal na grupie, ze do 200
    czy 300zl transakcje nie musza byc autoryzowane dla KK, wiec nic tylko
    oblatac sklepy i wybierac.
    Zapytaj bank, jak znam zycie to poki Cie nie okradli to powiedza, ze nie
    masz sie czym bac, ale jak ktos Cie dziubnie to wtedy sie dopiero okazuje
    :-)

    Aaaa... najlepiej jest bic w zeby, bo przy zlamanej szczece ciezko jest
    telefonicznie zglosic zastrzezenie. Czesto nastepuje utrata przytomnosci,
    czasami wstrzas mozgu. Po takiej przygodzie zapewniam, ze numery telefonu 4
    bankow by zastrzec 4 karty nie beda pierwsza rzecza, jaka Ci przyjdzie do
    glowy (i tak 90% ludzi pewnie w normalnych warunkach ich nie pamieta).

    pzdr

  • 18. Data: 2002-04-03 11:20:27
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    ej, przyznaj poprostu ze dopóki taki klient jak ty, ze swoja pasja
    kolekcjonowania kart jest dla banku wyjatkiem to nic sie nie dzieje zlego,
    pomysl jednak co by bylo, gdyby takich "kolekcjonerów" bylo wiecej, banki to
    nie sa instytucje dobroczynne, wydajac klientowi darmowa karte licza ze
    bedzie on na ich koncie trzymal pieniadze, robil zakupy itp itd, chca
    zarobic tyle ze nie bezposrednio, jezeli natomiast duza ilosc ludzi
    otwieralaby sobie konta tylko dlatego ze sa darmowe i jeszcze gratisowe
    karty mozna dostac to oferta banków w szybkim czasie uleglaby pogorszeniu,

    widac to chocby po mbanku, ich oferta jest juz jakby troche mniej "darmowa"
    niz byla na poczatku, a wszystko przez glupie rozdawnictwo z ich strony i
    branie tego co darmowe ze strony klientów,

  • 19. Data: 2002-04-03 11:26:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 01:06:55PM +0200, BAH wrote:

    > Jesli bank zacznie odpowiadac, to
    > - beda drozsze

    Nie jestem do konca pewien. Nawet w tej chwili karty zaczynaja taniec.

    > - klienci przestana zwazac na bezpieczenstwo
    > (po co mam miec 600 zl na koncie jak moge miec 5000
    > a bank i tak bedzie musial pokryc straty).

    I bardzo dobrze. Ale moze rowniez banki beda je nieco sensowniej wydawac.

    > Dopóki ubezpieczenia nie sa obowiazkowe.

    Ale o so chodzi? Ja mam karty _ubezpieczone_.

    > Nie chodzi o zabranianie.
    > Chodzi o poziom ryzyka i koszty.

    moje ryzyko, moje koszty.

    > Jak nosisz i dobrowolnie ponosisz koszty ryzyka
    > (droga ubezpieczona karta lub straty), to sobie nos.
    > Jesli jednak te koszta ma ponosic kazdy,
    > (obowiazkowo) to sytuacja jest troche inna.

    Po pierwsze wlasnie chodzi o to aby czesc ryzyka ponosily banki a w
    mniejszym stopniu klient. A ze ida za tym koszty? No, niestety, zawsze
    zapominamy ze w przeciwnej sytuacji ponosi kazdy z nas.

    > Jak Ci ukradna (zgubisz) te karty, to Ci cos wróca ?
    > Sadzisz, ze jak beda odpowiadac, to nie bedzie ich to kosztowac ?

    Kurcze, dlaczego kazdy zapomina ze w przciwnym wypadku to _on_ musi
    wyjac z kieszeni te kase i ja zplacic.

    > W Citku kosztuje obowiazkowo.
    > To bardzo wazne slowo w tej dyskusji.
    > Chodzi o to, ze obowiazek ma byc ustawowy.
    > Wg mnie wystarczy by ustawowo zapewnic dostepnosc takich ubezpieczn.

    Tutaj sie zgodze.

    > Jak mam na danym koncie 500 zl, to takie ubezpieczenie nie jest mi
    > potrzebne.
    > Nie chce placic za cos czego nie potrzebuje.

    Do karty wypuklej? Chyba powinienes juz wiedziec czym sie rozni od
    plaskatej ;-)

    > Moze nie kazdego stac ?
    > (w zeby i tak mozna oberwac)

    Zeby dostac w zeby to ja wcale nie musze miec przy sobie kart,
    wystarczy ze zbyt odwaznie spojrze takiemu sportowcowi w okulary
    przeciwsloneczne.

    > Skoro teraz ich stac, to nie ma powodu by
    > przez wadliwa ustawe wyganiac ich z rynku.

    Przeciez teraz tez ich nie stac. Ktory z klientow zdaje sobie sprawe
    ze mozna jego elektronem placic nawet jesli podpis bedzie inny?

    Stac go na to?

    > W tej chwili problemem jest to,
    > ze banki w zasadzie takich ubezpieczen nie oferuja.

    I tutaj masz racje.

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-04-03 11:27:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 01:20:27PM +0200, pablos wrote:

    > ej, przyznaj poprostu ze dopóki taki klient jak ty, ze swoja pasja
    > kolekcjonowania kart jest dla banku wyjatkiem to nic sie nie dzieje zlego,

    Cytuj listy poprzednikow, inaczej nie za bardzo wiadomo do kogo to piszesz.

    --

    --w