  • 21. Data: 2015-03-05 16:19:23
    Temat: Re: Meritum - zmniejszyli oprocentowanie na 2,75%
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:md9ndm$89e$1@node1.news.atman.pl...

    > Jedyna korelacja jaka występuje, to taka, że stopy referencyjne podążają
    > za Wiborem, a nie na odwrót.

    Jakoś nie pomyślałem, że to tak może być.
    To po co oni się w ogóle zbierają i robi się koło tego wielkie halo skoro
    muszą podążać za WIBORem i koniec tematu ?
    P.G.

  • 22. Data: 2015-03-06 03:02:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.D." md9nsu$4cl$...@n...news.atman.pl

    > Moim zdaniem grupowicze są na tyle świadomi ekonomicznie, że znają
    > i stosują w praktyce starotestamentową zasadę: "będziesz pożyczał
    > innym, a sam u nikogo nie zaciągniesz pożyczki" ;)

    Bo z pracy rąk swoich będziesz pożywał

    Prorocze słowa -- ręce zlecają przelewy, zatwierdzają
    wydatki, składają wnioski...

    Ty będziesz pożyczał wielu narodom,

    Narodom! Czyż nie cudowne? Amerykanie (Citi),
    Niemcy (DB), Portugalczycy (Mille), Włosi (PeKaO)...

    a sam u nikogo nie zaciągniesz pożyczki.

    [tak nisko ocenią moją zdolność kredytową?]

    Pan umieści cię zawsze na czele, a nie na końcu;
    zawsze będziesz górą, a nigdy ostatni, bylebyś
    tylko słuchał poleceń Pana, Boga swego, które

    Dokładnie... Słuchać i wypełniać... Tyle wlać,
    tyle wydać debetówką, tyle pobrać z bankomatu...

    ja ci dziś nakazuję pilnie wypełniać. Nie zbaczaj od słów,

    Dokładnie -- jeśli trzeba wydać co najmniej 300 pln, nie starczy 290...

    które ja ci dzisiaj obwieszczam, ani na prawo, ani na lewo,

    [więcej można... Ale po co?...]

    po to, by iść za bogami obcymi

    [czyli chyba do kościoła?...]

    i służyć im

    [wrzucać do skarbonek, rzucać na tacę?...]

    Najpierw Bóg pomógł mi w pozbyciu się debetów...
    Następnie dał pół grosza... Później wisienki, do
    których dorzucił orzeszki... IMO teraz czas na
    więcej...

    Tymczasem stopy w dół?... Coś tu ,,nie tak''...

    -=-

    IMO w czasach pisania Starego Testamentu pieniądze pożyczano bezprocentowo...
    Myślę źle czy dobrze? W takim układzie chyba nie warto pożyczać komuś. :)
    Ale i nie warto trzymać nadmiaru w skarpetach, bo zysk z tego mały.
    Jeno -- nie trzeba żebrać...

    -=-

    Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twej
    drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. (czyli
    przygotowałem specjalnie dla ciebie, aby cię uszczęśliwić)

    Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie spieraj się z nim, gdyż
    nie przebaczy ci twoich przewinień, a imię moje jest w nim. (czyli
    mój anioł nie jest miłością -- jest tylko stworzeniem, ale z mej
    woli rozporządza on moją mocą, przez co zdolny jest do zabijania)

    Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko,
    co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę
    odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie.

    Mój anioł poprzedzi cię i zaprowadzi do Amoryty, Chetyty, Peryzzyty,
    Kananejczyka, Chiwwity, Jebusyty, a Ja ich wygładzę. Nie będziesz
    oddawał pokłonu ich bogom i nie będziesz ich czcił. Nie będziesz
    postępował według ich postępków, lecz zburzysz zupełnie
    i bezlitośnie połamiesz w kawałki ich stele. Będziesz oddawać
    cześć mnie -- Panu, Bogu twemu, gdyż pobłogosławię twój chleb
    i twoją wodę. Oddalę od ciebie wszelką chorobę.

    [uszkodzony (w wielu miejscach) kręgosłup to choroba czy uraz?
    astma i alergia to choroba czy niedomaganie i immunologiczna
    nadgorliwość? uszkodzone oczy i uszkodzone uszy to drobiazg
    czy jednak choroba?... ale nic to... obym obaczył na własne
    swe oczy, jak Bóg gładzić będzie ,,Chiwitów'', ,,Kananejczyków''
    czy innych łajdaków... oby moje uszy słyszały jęki gładzonych
    mych wrogów -- ,,Amorytów'' czy ,,Chetytów''... na razie jest
    fajnie, bo duszę moją raduje żałosny jęk ,,Peryzzyty'' -- jego
    bezsilne (czy raczej -- bezskuteczne) mnie przeklinanie...]

    Nie lękaj się ich, bo jestem z tobą, by cię chronić.
    Oto kładę moje słowa w twoje usta. Spójrz, daję ci
    dzisiaj władzę nad narodami i nad królestwami, byś
    wyrywał i obalał, byś niszczył i burzył, byś budował i sadził.

    Nie lękaj się ich, bym cię czasem nie napełnił lękiem przed nimi.
    A oto Ja czynię cię dzisiaj twierdzą warowną, kolumną żelazną
    i murem spiżowym przeciw całej ziemi, przeciw królom judzkim
    i ich przywódcom, ich kapłanom i ludowi tej ziemi. Będą walczyć
    przeciw tobie, ale nie zdołają cię zwyciężyć, gdyż Ja jestem
    z tobą, by cię ochraniać.

    No tak... Ale po Starym Testamencie jest Nowy...
    A w nim? Choćby Apokalipsa świętego Jana. ;)

    [no, nic... jakoś to będzie... ważne, że storczyki ładnie rosną...
    codziennie je ważę (aby sprawdzić wysychanie) i oglądam -- ponoć
    nie lubią tego macania, ale na razie ładnie rosną... może zacznę
    je dokarmiać nawozem?... nie rosną w ziemi, ale w korze drzew, :)
    w doniczkach bezbarwnych i przeźroczystych, aby ukazywać kolorem
    korzeni potrzebę podlewania... może kupię ich całą masę? może do
    nich dorzucę masę róż, masę frezji i innych kwiatów?... może nawet
    zaopatrzę się w rośliny owadożerne, aby latem pozbyć się much?...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-03-06 11:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Jakoś nie pomyślałem, że to tak może być.
    >To po co oni się w ogóle zbierają i robi się koło tego wielkie halo
    >skoro muszą podążać za WIBORem i koniec tematu ?

    No wiesz - wg tego dziala NBP, to musi komisja ustalac :-)

    Poza tym to nie calkiem tak ze podazaja za WIBOR, oni moga tez byc
    przed wiborem i "dac sygnal".
    Jak sa warci swoich pensji, to wibor podazy za nimi, a jak nie podazy,
    to oni podaza na kolejnym posiedzeniu :-)

    Wibor moze byc tez manipulowany ... ale jedno jest pewne - na dluzszy
    dystans RPP z rynkiem nie wygra.

    J.

  • 24. Data: 2015-03-06 15:01:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    >Z tym ze ... mnie sie tam wydaje ze RPP to w znikomym stopniu moze
    >"ksztaltowac" rynek, raczej te stopy musza odzwierciedlac sytuacje.
    >No i czy te stopy maja jakiekolwiek realne znaczenie w gospodarce,
    >poza wplywem psychologicznym ?
    >Mialy by, gdyby NBP aktywnie uczestniczyl w finansach, udzielal
    >bankom kredytow czy lokat.
    >A tak mi sie wydaje, ze one trzymaja w NBP w miare stale kwoty, jak
    >sie jakis debet trafi, to znikomy, a redyskonto weksli to operacja
    >teoretyczna :-)
    >Reszte banki zalatwiaja miedzy soba, czy raczej z klientami, a tam
> [...]

    Tak swoja droga - powyzsze napisalem na podstawie danych NBP sprzed
    lat.

    Obecnie w bilansie sa pozycje aktywow
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/pieniezna_
    i_bankowa/bilans_nbp_mon.html

    -Dłużne papiery wartościowe wyemitowane przez podmioty krajowe
    zero, bylo duzo, w 2004 spadlo do 100mln, od 2008 ciagle zero,
    -Papiery z prawem do kapitału i udziały wyemitowane przez podmioty
    krajowe
    53 mln od lat, drobiazg

    -Kredyty, pożyczki i inne należności od podmiotów krajowych
    22 mln, tyle co nic, ale ...
    a) miedzy 2000 a 2008 bylo pare mld ... ok, moglem uznac ze drobiazg,
    b) w grudniu 2008 siegnelo 19 mld, przez 2009 utrzymywalo sie
    kilkanascie mld, głownie w sektorze "pozostałe monetarne instytucje
    finansowe", od 2010 ostro spadalo ... czyzby w czasach kryzysu NBP
    wspieral banki pozyczkami ?

    wtedy te stopy RPP maja sens ...

    J.

  • 25. Data: 2015-03-12 03:46:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mdb1s6$gvs$...@n...news.atman.pl

    > [no, nic... jakoś to będzie... ważne, że storczyki ładnie rosną...
    > codziennie je ważę (aby sprawdzić wysychanie)

    w niedzielę (01 marca) i we wtorek (10 marca)
    podlałem, co widać w sig_naturce, w gra_m_ach

    Wracając do tematyki grupy?...
    Storczyki nie lubią przelewania...

    --
    niedzie pon wto śro czw pią sob nie pon wtorek śro
    295 362 342 332 322 312 305 300 295 289 286 358 333

  • 26. Data: 2015-03-12 07:23:10
    Temat: Re: Meritum - zmniejszyli oprocentowanie na 2,5%
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2015-03-01 o 09:18, J.D. pisze:
    > Od dziś na oszczędnościowym w Meritum już tylko 2,75%.
    >
    > pozdrawiam

    już jest 2,5%

    Marcin "lolekanabolek"

  • 27. Data: 2015-03-12 08:17:34