  • 11. Data: 2015-03-05 10:07:52
    Temat: Re: Meritum - zmniejszyli oprocentowanie na 2,75%
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:md80f8$d7a$1@node2.news.atman.pl...

    > Dziś dobrodziej zszedł jeszcze niżej.
    >

    > http://wyborcza.pl/1,91446,17517737,RPP_obnizyla_sto
    py_procentowe_o_50_pkt_bazowych.html

    > PAP 04.03.2015 15:24
    >
    > Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę wszystkie stopy
    > procentowe o 50 pkt bazowych. Stopa referencyjna od czwartku
    > wynosić będzie 1,50 proc. w skali rocznej

    Zawsze to robią jak ja dopiero co dostanę (przyszedł chyba w poniedziałek)
    nowy harmonogram spłat kredytu.
    Zmniejszyli mi % do 2,88.
    Te 0,5% (czyli wypadkowo pewnie coś koło 2,38) zobaczę dopiero za 3 miesiące
    :(
    P.G.

  • 12. Data: 2015-03-05 10:58:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-05 o 10:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Zmniejszyli mi % do 2,88.
    > Te 0,5% (czyli wypadkowo pewnie coś koło 2,38) zobaczę dopiero za 3

    Masz % oparty o stopy referencyjne?

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-03-05 11:16:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Masz % oparty o stopy referencyjne?

    Nie, o WIBOR, ale zauważam wyraźną korelację.
    P.G.

  • 14. Data: 2015-03-05 12:34:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-05 o 11:16, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie, o WIBOR, ale zauważam wyraźną korelację.

    Przez ostatnie 3m, wibor 6m zjechał o 0,3pp. a stopa referencyjna się
    nie zmienila.

    Teraz stopa ref spadła o 0,5pp a WIBOR ani drgnie.
    Jaka to korelacja???

    --
    Pete

  • 15. Data: 2015-03-05 14:09:37
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-03-05 o 09:22, J.F. pisze:

    > No ale wiecie ... na tej grupie sami narzekajacy ze za niskie odsetki
    > od lokat, nikt sie kredyty nie pyta ... wiec rynek dziala :-)
    >
    > Dalej to swiadczy chyba o tym ze gospodarka ciagle sie slabo rozwija,
    > wiec nikt kredytow nie chce.

    No ja mam mały kredycik na furke, ale właściwie ze stałym %
    - musiało by zawirować wokół stopy redyskontowej weksli (o ile mnie
    skleroza nie myli)
    tak więc ciecie stóp przez RPP mnie nie rusza
    Za to lokowanie środków w bankach mocno zaczyna tracic na atrakcyjnosci
    a raczej o to IM głównie chodzi ? - znaczy wyciagac i konsumowac bo
    magazyny pełne ;)

    Pozdro

  • 16. Data: 2015-03-05 14:24:45
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2015-03-05 o 09:22, J.F. pisze:

    > No ale wiecie ... na tej grupie sami narzekajacy ze za niskie odsetki
    > od lokat, nikt sie kredyty nie pyta ... wiec rynek dziala :-)

    ja tam nie narzekam ;-)))

    Marcin "lolekanabolek"

  • 17. Data: 2015-03-05 14:27:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przez ostatnie 3m, wibor 6m zjechał o 0,3pp. a stopa referencyjna się nie
    > zmienila.

    Skutek wcześniejszej zmiany stopy.

    > Teraz stopa ref spadła o 0,5pp a WIBOR ani drgnie.
    > Jaka to korelacja???

    Ja nie patrzę na to w ujęciu zmian godzinowych a miesięcznych.
    Wykres stóp widzę tu:
    http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/stopy-
    procentowe-w-polsce-najnizsze-w,250,0,1724922.html
    A WIBOR3M (ten mnie interesuje) znalazłem tu:
    http://www.money.pl/pieniadze/depozyty/zlotowe/WIBOR
    3M,depozyty.html
    po wybraniu większego wykresu można wpisać, że od maja 2012 (wcześniej nie
    wiedziałem co to jest WIBOR).

    Dla mnie są one na tyle podobne, że teza o braku korelacji wydaje mi się
    nieuzasadniona, choć już nie pamiętam dokładnej definicji korelacji.
    P.G.

  • 18. Data: 2015-03-05 14:27:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości
    >No ja mam mały kredycik na furke, ale właściwie ze stałym %
    >- musiało by zawirować wokół stopy redyskontowej weksli (o ile mnie
    >skleroza nie myli)
    >tak więc ciecie stóp przez RPP mnie nie rusza

    Czekaj czekaj - ale to jest bardzo scisle powiazane.

    O, przeciez w komunikacie
    "Stopa lombardowa obniżona została o 50 pkt bazowych do 2,50 proc.
    Stopa depozytowa została obcięta również o 50 pkt bazowych do 0,50
    proc., a stopa redyskonta weksli została obniżona o 50 pkt bazowych do
    1,75 proc. "

    >Za to lokowanie środków w bankach mocno zaczyna tracic na
    >atrakcyjnosci
    >a raczej o to IM głównie chodzi ? - znaczy wyciagac i konsumowac bo
    >magazyny pełne ;)

    Poniekad - ty tu sobie oszczedzasz, a tam bezrobotni gloduja :-)

    Z tym ze ... mnie sie tam wydaje ze RPP to w znikomym stopniu moze
    "ksztaltowac" rynek, raczej te stopy musza odzwierciedlac sytuacje.

    No i czy te stopy maja jakiekolwiek realne znaczenie w gospodarce,
    poza wplywem psychologicznym ?
    Mialy by, gdyby NBP aktywnie uczestniczyl w finansach, udzielal bankom
    kredytow czy lokat.
    A tak mi sie wydaje, ze one trzymaja w NBP w miare stale kwoty, jak
    sie jakis debet trafi, to znikomy, a redyskonto weksli to operacja
    teoretyczna :-)
    Reszte banki zalatwiaja miedzy soba, czy raczej z klientami, a tam
    procenty umowne.

    J.

  • 19. Data: 2015-03-05 14:58:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-05 o 14:27, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Dla mnie są one na tyle podobne, że teza o braku korelacji wydaje mi się
    > nieuzasadniona, choć już nie pamiętam dokładnej definicji korelacji.

    Jedyna korelacja jaka występuje, to taka, że stopy referencyjne podążają
    za Wiborem, a nie na odwrót.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2015-03-05 15:06:35
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-03-05 o 09:22, J.F. pisze:

    > No ale wiecie ... na tej grupie sami narzekajacy ze za niskie odsetki
    > od lokat, nikt sie kredyty nie pyta ...

    Moim zdaniem grupowicze są na tyle świadomi ekonomicznie, że znają i
    stosują w praktyce starotestamentową zasadę: "będziesz pożyczał innym, a
    sam u nikogo nie zaciągniesz pożyczki" ;)

    pozdrawiam