  • 71. Data: 2010-11-10 10:57:44
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki [CROSSPOST]
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    news:ibdsba$la3$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Facet spamuje grupę, korzystając z prymitywnych pretekstów,
    > właściwie chyba tylko po to, aby reklamować witrynę. W jego
    > wątkach rzadko kiedy bierze ktoś z p.b.b - lecą głównie wypowiedzi
    > z p.b.wgpw.
    > A Tobie nie podoba się mój czytnik - zabawne...

    Moją witrynę? Że ja reklamuję???
    Widziałeś datę ostatniej aktualizacji???

    > Poza tym powinieneś wiedzieć, czym różni się obrzucanie epitetami
    > człowieka od oceniania jego zachowania. Dla ułatwienia zrozumienia
    > tej różnicy zwracam Ci uwagę, że nazwanie kogoś "burakiem" to nie
    > to samo, co określenie "burackim" jakiegoś konkretnego zachowania
    > tej osoby, również z prawnego punktu widzenia. Warto, abyś o tym
    > pamiętał.

    Czyli mogę powiedzieć, że jesteś burackim nieburakiem?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 72. Data: 2010-11-10 10:59:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Wyciąłeś mój podpis. Napisałeś mało gramatycznie.
    > I jeszcze uważasz, że mój nick jest gorszy od Twojego nazwiska ?

    Podpisy się wycina zgodnie z netykietą, której chcesz uczyć trollu.

    > Przy okazji: nie dyskutuję z Tobą. Oceniam tylko Twoje zachowanie.

    Ucz kultury u siebie. Na polu.

  • 73. Data: 2010-11-10 11:14:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Podpisy się wycina zgodnie z netykietą, której chcesz uczyć trollu.

    Generalnie każdy powinien rozumieć zasady, gdy się na nie
    powołuje. Nie wycina się *niczego* z czym się polemizuje, albo co
    się ocenia, czy krytykuje.
    Pisząc o nieprzedstawianiu się po wycięciu mojego podpisu,
    sugerowałeś, że nie podpisałem postu.

    A przy okazji - na tej samej zasadzie, mógłbym się wyśmiewać z
    Twojego pseudonimu...

    EOT

    witrak()

  • 74. Data: 2010-11-10 11:26:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    [...]

    > Facet spamuje grupę, korzystając z prymitywnych pretekstów,

    Ale ja nie oceniam jego wypowiedzi merytorycznie. Też uważam, że w
    większości są denne i nie chce mi się w nich za bardzo uczestniczyć.

    > właściwie chyba tylko po to, aby reklamować witrynę. W jego
    > wątkach rzadko kiedy bierze ktoś z p.b.b - lecą głównie wypowiedzi

    Co widać na przykładzie tego wątku :P

    > z p.b.wgpw.
    > A Tobie nie podoba się mój czytnik - zabawne...

    Wiesz. Ja pamiętam czasy, że burackim było pisanie z pliterkami. Bo
    czyjś angielski czytnik nie mógł tego przeczytać. I jakoś tak mi się
    skojarzyło ...

> [...]
    > tej różnicy zwracam Ci uwagę, że nazwanie kogoś "burakiem" to nie
    > to samo, co określenie "burackim" jakiegoś konkretnego zachowania

    Znaczy nie-burak może się buracko zachowywać i nie zostaje burakiem? Bo
    czegoś nie rozumiem :P
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 75. Data: 2010-11-10 11:28:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    [...]

> [...]

    Co widać na przykładzie tego wątku :P

    > z p.b.wgpw.
    > A Tobie nie podoba się mój czytnik - zabawne...

    Wiesz. Ja pamiętam czasy, że burackim było pisanie z pliterkami[1]. Bo
> [...]

    > to samo, co określenie "burackim" jakiegoś konkretnego zachowania

    Znaczy nie-burak może się buracko zachowywać i nie zostaje burakiem? Bo
    [1] - na grupach pl.

  • 76. Data: 2010-11-10 12:24:23
    Temat: Re: Maly dom, tanszy od kawalerki
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik marko1a napisał:

    > Wspomniałes o domu dużej wartości i w atrakcyjnym miejscu? Takie domy
    > sprzedaje się bardzo trudno i na sztuki w skali roku. Często trzeba mocno
    > zaniżyć wartość sprzedaży poniżej zysku aby znalazł się łaskawca i to
    > kupił. To nie paczka bułek.

    Nie łapię w końcu o co temu Werbińskiemu chodzi...

    Dom wybudowany nielegalnie na terenach do tego nie przeznaczonych ma być
    tańszy od domu wybudowanego legalnie i zgodnie z literą prawa...? Tylko
    dla tego, że ten pierwszy będzie tańszy o koszt zakupu działki...? A na
    ten drugi, dlatego, że jest droższy ma być straszliwy kredyt hipoteczny,
    który zniewala na ileś tam lat...?

    No bzdura jakaś. A niby dom wybudowany na ogrodkach działkowych 'na
    lewo' w którym miejscu byłby tańszy od legalnie postawionego...?

    Może chodzi o to, że na budowę takiego domu żaden bank nie da
    kredytu...? Bo nie da !!!

    A może o to, że niby to koszty załatwiania papierkologii są bardzo
    wysokie...? Nie są - zaledwie kilka tysięcy złotych, co stanowi może dwa
    procent całej inwestycji... :-)

    No to może wreszcie koszty zakupu działki...? No to załóżmy, że działka
    kosztuje pięćdziesiąt..., no może sto tysięcy... papierkologia jeszcze -
    zgrubnie licząc dziesięć tys. Mamy sto dziesięć tysięcy i o tyle jest
    faktycznie tańszy dom na działkach wybudowany nielegalnie.

    Jest jednak druga strona medalu. Jak ktoś decyduje się na dom na
    działkach, to... w każdej chwili mogą mu go nakazać zbużyć - to po
    pierwsze, nie ma właściwej infrastruktury potrzebnej do funkcjonowania
    takiego domu - sieć wodociągowa, kanalizacyjna, telekomunikacyjna,
    drogowa... To są rzeczy na prawdę potrzebne i to bez względu na to, czy
    budujesz dom mały - kilkadziesiąt m2, czy ogromny - 500 m2.

    Skoro kolega Werbiński tak bardzo promuje tanie budownictwo, to niech
    zda sobie sprawę, że owo 'tanie' w jego rozumieniu znaczy bardzo drogie
    - nie koniecznie w sensie finansowym.

    Wolę mieć jakiś tam kredyt hipoteczny i własny dom jako alternatywę do
    wynajmowanego mieszkania - z którego też przecież by mnie wylali gdybym
    nie płacił, niż wydać dwieście, czy trzysta tysięcy na 'niepewne'
    stawiając dom na ogródkach działkowych bez odpowiednich zezwoleń i
    nielegalnie...

    Coś od tyłu to myślenie :-DDD

    pozdr.
    robercik-us

  • 77. Data: 2010-11-10 14:50:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Dom wybudowany nielegalnie na terenach do tego nie przeznaczonych ma być
    > tańszy od domu wybudowanego legalnie i zgodnie z literą prawa...? Tylko
    > dla tego, że ten pierwszy będzie tańszy o koszt zakupu działki...? A na

    Postaw dom w Warszawie na działce budowlanej i na ogródku działkowym i
    sprawdź co tańsze. Możesz też sprawdzić jak na tym wyszli ci co tak zrobili.
    W temacie chodzi mi jednak o coś innego. Jeżeli nie wiesz o co, to ten temat
    nie jest skierowany do Ciebie.

  • 78. Data: 2010-11-10 15:05:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > W temacie chodzi mi jednak o coś innego. Jeżeli nie wiesz o co, to ten
    > temat nie jest skierowany do Ciebie.

    Najwyraźniej :-)))

  • 79. Data: 2010-11-10 21:17:24
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Jan Werbinski <jaś@tralala.bez.maj.la> dared to write:
    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Byłem w slamsach Kalkuty. W domu dla umierających i sierocińcu matki
    > Teresy.
    >
    > Twierdzę że w Polsce nie ma ludzi biednych.

    Też byłem, jak również w slumsach paru innych krajów; w Londynie zbierałem bezdomnych
    z ulic zimą. Jedyne co mogę powiedzieć, że biedy nie wolno mierzyć "po amerykańsku",
    takie "poniżej 1$ dziennie".

    Potrzeby są różne w różnych krajach, strefach klimatycznych, kulturach. Przykład: w
    spójnych, osiadłych wspólnotach zwykle sąsiad sąsiadowi pomoże, żeby z głodu nie
    umarł - w "bogatych" krajach jesteś zdany na łaskę ulicy i systemu "opieki
    społecznej" i masz sporo przypadków śmierci z głodu czy zimna. Przykłady można
    mnożyć.

    Poza tym, prześledź różnicę między

    http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

    http://en.wikipedia.org/wiki/Satisfaction_with_Life_

    pzdr.
    k.

  • 80. Data: 2010-11-16 13:06:36
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-08 19:13, Jan Werbinski pisze:
    > Niewolnikom, którzy wzięli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po
    > kursie franka 2 zł dedykuję poniższy artykuł:
    >
    > http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolne
    go-niezamoznego-czowieka.html

    > Uwagi do artykułu.
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez
    > problemu. Internet to żaden problem.

    Popieram ideę. Niestety nie spotka się z powszechnym uznaniem, bo żyjemy
    w strasznie zniewolonym ideologicznie społeczeństwie. 95% ludzi nie
    potrafi wyjść poza schematy przedstawiane w popularnych mediach
    komercyjnych, i coś takiego jak "wolność", "niezależność" budzi niesmak
    i strach: patrz Posty Budynia i Tomasza Finke.
    Większość woli wybrać rozwiązanie dużo gorsze, byle bardziej popularne i
    prostrze.