  • 51. Data: 2010-11-09 14:16:03
    Temat: Re: Maly dom, tanszy od kawalerki
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:b413320a-074b-4934-b44f-f9cebf869ee6@o14g2000yq
    e.googlegroups.com...
    On Nov 9, 12:15 pm, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > BK: wyluzuj juz...
    > przeciez znasz odpowiedz na swoj pytanie...
    >
    > na Janka trzeba patrzec ze specyficzna rezerwa - to mój dobry znajomy z
    > innej grupy.
    > on jest nowy w tematach budowlanych (za sprawa remontu jaki chyba wlasnie
    > skonczyl)
    > ale jeszcze chyba nie zauwazyl, ze inteligencja i zdrowym rozsadkiem domu
    > nie zbuduje...
    >
    > no nie Panie Janku?
    > ;-)

    Polemizowal bym... :-)

    > Nie no ja jestem wyluzowany tylko chcialem zeby autor na spokojnie
    mial mozliwosc refleksji nad proponowanym pomyslem - bo moze go to
    doprowadzic do slusznego wniosku, iz proponowana koncepcja nie
    rozwiazuje zadnego problemu -> nie mowi skad brac (jesli nie z
    kredytu) pieniadze na budowe, nie mowi jak budowac tanio. Te
    najbardziej istotne dla kazdego z nas kwestie zupelnie sa pominiete -
    a szkoda.

    Ty bys chcial od razu recepte na zycie? Jak byc szczesliwym, jak miec duzo
    kasy i kobiet, i jak sie tanio budowac? Nie za duzo od razu? Dalem przyklad,
    ze inni sobie poradzili. Rób jak chcesz.

    > Cala koncepcja ogranicza sie do "genialnego" planu - budujmy na
    ogrodach dzialkowych - tylko nie mowi za co i jak :)

    Sa ludzie, ze im palcem pokazesz, a nie zobacza.
    Masz tutaj pewna idee, która mozesz wykorzystac albo nie. Np ja jej nie
    wykorzystam, ale mnie sie ona bardzo podoba.

    > Jako osoba "macajaca" temat budowy wlasnego domu chcetnie bym sie
    dowiedzial jakie ludzie maja pomysly zeby budowac tanio, dobrze etc.
    ale niestety ten tekst nie jest o tym. Ten tekst jest o tym jak majac

    To chlopie docen, ze cos napisalem. Moze dzieki temu szalonemu pomyslowi
    przyjdzie Ci do glowy inny lepszy?

    > pieniadze na budowe wydac je glupio na samowolke na cudzym gruncie :)
    To jak juz ktos ma srodki na budowe to - na wszystko co swiete - niech
    je wyda rozsadnie :)

    W czasie boomu budowlanego nie da sie wydac pieniedzy na budowe rozsadnie.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 52. Data: 2010-11-09 14:28:15
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-09 12:28, marko1a pisze:

    > Żadnemu bankowi nie jest na rękę zabrać od razu ci dom bo jest to
    > wątpliwe dla banku zakończenie interesu.

    Jeżeli dom jest dużej wartości, jest w atrakcyjnym miejscu, to bank
    bardzo szybko go zwinie.Jeszcze szybciej znajdzie dla niego nowego
    właściciela, znajomka.Niestety, tam gdzie jest kasa, kończą się
    sentymenty, a obecnie w naszym kraju widać to na każdym kroku.
    Nie wierzysz,to sprawdż na własnej skórze.

  • 53. Data: 2010-11-09 14:39:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Lis, 15:12, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > W Wilanowie i Szczecinie jakos pobudowali niezle wille na dzialkach, ale Ty
    > tego nie r b! Zabraniam! :-)

    Zwlaszcza w Wilanowie gdzie zrobili to na terenach zalewowych :) Nie
    no jasne jak ktos lubi ryzyko to mozna i laski rwac na centralnym lub
    krajowej "jedynce"...

    > Fakt. Zgadzam sie. Jak sie ma, to kupowac, jak sie nie ma...

    To ukrasc?! Zajumac?

    Sorry piszesz, ze to jakas idea, pomysl, ktory moze pomoc ludziom, ale
    w skrocie piszesz ludziom - jak nie macie za co kupic/zbudowac to
    najlepiej jak sobie cos ukradniecie (w tym wypadku ziemie).

    Sorry jaki to jest pomysl, jaka idea, jak to ma pomoc ludziom?

    Pod pozorem jakiejs szczytnej idei, pomyslu na nowy lepszy swiat
    sprzedajesz ludziom banalny pomysl "jak nie mam to se ukradne" :)

    Banal i zenada niestety.

    Proponujesz zeby zamiast niewolnikiem banku zostac niewolnikiem
    strachu, czy jutro nie wpadna i mnie nie wywala na zbity pysk, a domu
    nie zburza.

    Nie chce recepty na szczescie w zyciu i jak byc bogatym, pieknym i
    mlodym. Pytam sie tylko co Ty ludziom probujesz sprzedac.

    Z jednej strony jest poza na spolecznika, czlowieka ktory ma jakas
    idee i rozwiazanie problemu - z drugiej jak sie zastanowic nad twoim
    problemem to jedyne co oferujesz to po prostu inna wersje
    niewolnictwa.

    Czy dla Ciebie wolnym jest czlowiek, ktory buduje sie nielegalnie na
    cudzym guncie i ktory nie moze byc pewien niczego - i w czym on ma
    lepiej od tego co ma legalny om, postawiony legalnie, na swoim wlasnym
    gruncie obciazonym jednak hipoteka? To juz ten z kredytem ma
    pewniejsze jutro :)

  • 54. Data: 2010-11-09 14:48:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Dawid" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >naszym kraju widać to na każdym kroku.
    >Nie wierzysz,to sprawdż na własnej skórze.

    Mam bardzo bliskie kontakty z osobami w temacie.. sędziowie, komornicy...
    Mylisz się a swoje zdanie wyrobiłeś sobie zapewne na kilku przypadkach w
    mediach. Tak naprawdę ci ludzie często sami na własne życzenie popadali w
    tarapaty nie chcąc współpracować z wierzycielem. Prawdopodobieństwo że bank
    czycha na dom pierwszego lepszego Kowalskiego wybudowanego na kredyt jest
    naprawdę niemal zerowe.
    Wspomniałes o domu dużej wartości i w atrakcyjnym miejscu? Taki domy
    sprzedaje się bardzo trudno i na sztuki w skali roku. Często trzeba mocno
    zaniżyć wartość sprzedaży poniżej poniesionych lub oczekiwanych kosztów aby
    znalazł się łaskawca i to kupił. To nie paczka bułek.

    Marek

  • 55. Data: 2010-11-09 14:58:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    czycha na dom pierwszego lepszego Kowalskiego wybudowanego na kredyt jest
    Wspomniałes o domu dużej wartości i w atrakcyjnym miejscu? Takie domy
    sprzedaje się bardzo trudno i na sztuki w skali roku. Często trzeba mocno
    zaniżyć wartość sprzedaży poniżej zysku aby znalazł się łaskawca i to kupił.
    To nie paczka bułek.
    Gdyby tak było to nie mielibyśmy krachu bo przecież banki w USA nachapały
    nieruchomości że ino sprzedawać i zarabiać!

    Marek

  • 56. Data: 2010-11-09 15:36:39
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Zwlaszcza w Wilanowie gdzie zrobili to na terenach zalewowych :) Nie
    > no jasne jak ktos lubi ryzyko to mozna i laski rwac na centralnym lub
    > krajowej "jedynce"...

    Lepszy tani domek na dzialce chocby i zalewowej, niz legalny we wroclawskim
    Kozanowie, tez na zalewowej. :-)))

    > To ukrasc?! Zajumac?

    Nie kupowac. Nie stac, to nie kupowac. Nie kupowac. Nie ku-po-wac!

    > Sorry piszesz, ze to jakas idea, pomysl, ktory moze pomoc ludziom, ale
    > w skrocie piszesz ludziom - jak nie macie za co kupic/zbudowac to
    > najlepiej jak sobie cos ukradniecie (w tym wypadku ziemie).

    Co? Chyba czegos nie rozumiesz.

    > Sorry jaki to jest pomysl, jaka idea, jak to ma pomoc ludziom?

    Niektórym ludziom to trzeba leb w pelny talerz sila wlozyc, zeby nie byli
    glodni.

    > Pod pozorem jakiejs szczytnej idei, pomyslu na nowy lepszy swiat
    > sprzedajesz ludziom banalny pomysl "jak nie mam to se ukradne" :)

    Jestes pewien, ze to kradziez? Zakladajac nawet ze jest, to kto zaczal
    pierwszy krasc? Rzad, spoleczenstwo, czy obywatele?

    > Banal i zenada niestety.
    >
    > Proponujesz zeby zamiast niewolnikiem banku zostac niewolnikiem
    > strachu, czy jutro nie wpadna i mnie nie wywala na zbity pysk, a domu
    > nie zburza.

    Niewolnikiem strachu jest ten, co nie wie czy jutro pracy nie straci i domu.

    > Nie chce recepty na szczescie w zyciu i jak byc bogatym, pieknym i
    > mlodym. Pytam sie tylko co Ty ludziom probujesz sprzedac.

    To nie korzystaj. Co ja chce sprzedac? No zgadnij.

> [...]
    > idee i rozwiazanie problemu - z drugiej jak sie zastanowic nad twoim
    > problemem to jedyne co oferujesz to po prostu inna wersje

    Ehmm... dziekuje! Czuje sie zaszczycony!

> [...]
    > lepiej od tego co ma legalny om, postawiony legalnie, na swoim wlasnym
    > gruncie obciazonym jednak hipoteka? To juz ten z kredytem ma

    Kredytobiorca majac kredyt 30 letni z ryzykiem walutowym nie moze byc pewien
    niczego. Od dzialkowca rózni go to, ze zbyt wiele go trzyma i jezeli juz
    odpusci, to zostaje z ogromnymi dlugami do konca zycia.

  • 57. Data: 2010-11-09 17:04:01
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mieszkanie zastępcze od miasta?
    Nic z tego.

    K.

  • 58. Data: 2010-11-09 17:49:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...
    > Jeszcze dodam - czyli zamiast bawic sie w filozofie mozna bylo po
    > prostu napisac wybuduj dom, zamiast wydawac na mieszkanie, za m2
    > wyjdzie taniej :) Po wafla cala filozofia z budowaniem nielegalnie na
    > jakims ogrodku dzialkowym?

    Alez mówie Ci: Rób co chcesz!
    :-)

  • 59. Data: 2010-11-09 17:52:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Hehe, ale widoku bezdomnych na ulicach to żaden z was nie lubi, nie? I
    > czytając o dzieciach zamarzających zimą pod mostem też klniecie na rząd,
    > co?

    Byłem w slamsach Kalkuty. W domu dla umierających i sierocińcu matki Teresy.

    Twierdzę że w Polsce nie ma ludzi biednych.

  • 60. Data: 2010-11-09 17:54:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Jan Werbinski <j...@t...bez.maj.la> dared to write:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Masz rację. Mieszkania większości Polaków, to klitki.
    >

    > Byłeś może w Londynie?

    Tak, ale nie pracowałem. :-)