  • 1. Data: 2007-04-24 20:22:40
    Temat: Jak zdeponowac/odeslac czek do USA ?
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Pracodawca sie pomylil i przyslal mi paycheck do Polski zamiast bezposrednio na
    konto w USA. Czy mozecie mi wyjasnic jak opisac ten czek tak aby po wyslaniu go
    do banku nic sie nie czepili i poprawnie zaksiegowali pieniadze na koncie ?
    Czy posiadanie xero lub skanu takiego czeku jest jakkolwiek respektowane gdyby
    oryginalny poczta zagubila a ja musialbym sie z bankiem bujac w kwestiach
    reklamacji ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2007-04-24 22:08:15
    Temat: Re: Jak zdeponowac/odeslac czek do USA ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Telemach" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > gdyby
    > oryginalny poczta zagubila a ja musialbym sie z bankiem bujac w kwestiach

    Chcesz to wysłać do USA, czy zrealizować w polskim banku?

    USA:
    Napisz z tyłu na czeku: for deposit only i się pod tym podpisz.
    Wrzuć w kopertę zaadresuj do banku i wyślij, choćby zwykłym listem.
    Adres banku do wysyłki czeku znajdziesz na stronie swojego banku.
    Gdyby czek zginął, to dzwonisz do pracodawcy, że czek zginął. On sobie ten
    czek zablokuje a tobie wystawi nastepny.

    Polska:
    zanosisz czek do swojego banku i oddajesz go do inakso, podpisując się (przy
    pani w okienku) z tyłu czeku.
    kasa przyjedzie za jakiś miesiąc, bank przeliczy na złotówki po swoim kursie
    (no chyba, że masz konto walutowe) i jakąś tam prowizję sobie weźmie.
    Szczegóły w banku.

  • 3. Data: 2007-04-25 09:24:48
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > Chcesz to wysłać do USA, czy zrealizować w polskim banku?

    do USA, w Polsce mi sie nie oplaca

    > USA:
    > Napisz z tyłu na czeku: for deposit only i się pod tym podpisz.

    o to mi chodzilo

    > kasa przyjedzie za jakiś miesiąc, bank przeliczy na złotówki po swoim kursie

    nie dosc ze sie dlugo czeka to jeszcze pa marnym kursie to przeliczaja a ja i
    tak potrzebuje dolary a nie zlotowki

    - Telemach -

  • 4. Data: 2007-04-25 12:53:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <f0lv75$91q$1@inews.gazeta.pl>, w...@g...pl.invalid
    says...

> [...]
    > Gdyby czek zginął, to dzwonisz do pracodawcy, że czek zginął. On sobie ten
    > czek zablokuje a tobie wystawi nastepny.

    A jeszcze lepiej ... "for deposit only acc #" no i wpisz swoj numer
    konta

    AP

  • 5. Data: 2007-04-25 22:10:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    l.net...

    > A jeszcze lepiej ... "for deposit only acc #" no i wpisz swoj numer
    > konta

    też można
    zrobiłem założenie, że dołączył deposit slip